امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خلاصه وصیت‌نامه امام از زبان رهبری

#1
روزهاى نگران‌كننده و سختى را گذراندیم. خدمت امام(ره) رفتم و هنگامى كه نزدیك تخت ایشان رسیدم، منقلب شدم و نتوانستم خودم را نگهدارم و گریه كردم. ایشان تلطف فرمودند و با محبت نگاه كردند. بعد چند جمله گفتند كه چون كوتاه بود، به ذهنم سپردم؛

خلاصه وصیت‌نامه امام از زبان رهبری 1
بهار سال 1365 را - روزى كه امام(ره) در بستر بیمارى بودند - فراموش نمى‌كنم. ایشان دچار ناراحتى قلبى شده بودند و تقریباً ده، پانزده روزى در بستر بیمارى بودند. در آن زمان من در تهران نبودم. آقاى حاج احمد آقا - آقازاده‌ى محترم ایشان (حفظه‌اللَّه‌وسلمه‌وایده)- به من تلفن كردند و گفتند سریعاً به آن‌جا بیایید؛ فهمیدم كه براى امام(ره) مسأله‌یى رخ داده است. آناً حركت كردم و پس از چند ساعت طى مسیر، خود را به تهران رساندم. اولین نفر از مسۆولان كشور بودم كه شاید حدود ده ساعت پس از بروز حادثه، بالاى سر ایشان حاضر شدم. در آن وقت برادر عزیزمان جناب آقاى هاشمى در جبهه بودند و هیچ‌كس دیگر هم از این قضیه مطلع نبود.
روزهاى نگران‌كننده و سختى را گذراندیم. خدمت امام(ره) رفتم و هنگامى كه نزدیك تخت ایشان رسیدم، منقلب شدم و نتوانستم خودم را نگهدارم و گریه كردم. ایشان تلطف فرمودند و با محبت نگاه كردند. بعد چند جمله گفتند كه چون كوتاه بود، به ذهنم سپردم؛ بیرون آمدم و آنها را نوشتم. برادر عزیزمان آقاى صانعى هم در اتاق بودند. از ایشان كمك گرفتم، تا عین جملات امام(ره) را بازنویسى كنم.
بنابراین، مهمترین حرفى كه در ذهن ایشان بود، قاعدتاً مى‌باید در آن لحظه‌ى حساس به ما مى‌گفتند. ایشان گفتند: قوى باشید، احساس ضعف نكنید، به خدا متكى باشید، «اشدّاء على الكفّار رحماء بینهم»(81) باشید، و اگر با هم بودید، هیچ‌كس نمى‌تواند به شما آسیبى برساند
در آن لحظه‌یى كه امام(ره) ناراحتى قلبى پیدا كرده بودند، ما بشدت نگران بودیم. وقتى كه من رسیدم، ایشان انتظار و آمادگى براى بروز احتمالى حادثه را داشتند. بنابراین، مهمترین حرفى كه در ذهن ایشان بود، قاعدتاً مى‌باید در آن لحظه‌ى حساس به ما مى‌گفتند. ایشان گفتند: قوى باشید، احساس ضعف نكنید، به خدا متكى باشید، «اشدّاء على الكفّار رحماء بینهم»(81) باشید، و اگر با هم بودید، هیچ‌كس نمى‌تواند به شما آسیبى برساند. به نظر من، وصیت سى‌صفحه‌یى امام(ره) مى‌تواند در همین چند جمله خلاصه شود.(1)
پی نوشت:
بیانات در مراسم بیعت ائمه‌ى جمعه‌ى سراسر كشور 1368/04/12
خلاصه وصیت‌نامه امام از زبان رهبری 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  امام خمینی از بیداری اسلامی تا بیداری جهانی
  آسیب شناسی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی«قدس سره»
  ماجرای شهادت و وصیت حضرت عمر فاروق رضی الله عنه
  روزی كه رهبری ممنوع‌التفسیر شد
  شوخی گل‌آقا با امام خمینی
  ویژگیهای دوران امام خمینی
  سندی در مورد شهادت پدر امام خمینی
  فرمایشات امام خمینی درباره تسخیر
  ماجرای جدایی بحرین از زبان خسرو معتضد
  تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی (س)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان