امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در محیط دانشگاه نگاه امنیتی به حراست وجود دارد

#1
رییس مرکز حراست وزارت علوم گفت: چرا هر وقت فضای گفت و گو و آزاداندیشی در حال گسترش است، عده‌ای خود را فراتر از قانون می‌بینند یا دانشگاه را با دفتر حزب اشتباه می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داریوش سلیمی در گردهمایی معاونان فرهنگی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه مجموعه حراست در محیط دانشگاه‌ها متولی امر امنیت و آرامش هستند، اظهار کرد:‌ رییس جمهور مصر بودند که امن بودن معنی امنیتی بودن ندارد.

وی افزود: وجود امنیت در یک محیط هیچ گاه فرایندی نیست که توسط یک مجموعه قابل ایجاد باشد بلکه امنیت یک فرآیند اجتماعی است.

رییس مرکز حراست وزارت علوم با بیان اینکه آنچه که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه کشور باشد بحث فرهنگ و امنیت در محیط‌های اجتماعی است گفت:‌ مدت بسیاری است که فرمایشات مختلفی درباره توسعه کرسی‌های آزاداندیشی مطرح می‌شود و مقام معظم رهبری اشاره دارند که جریان کرسی ها می‌تواند یک جریان عظیم در کشور به وجود آورد.

سلیمی با بیان اینکه سعی ما بر این است که دیدی که به مجموعه دانشگاه داریم را کمی تغییر دهیم اظهار کرد: اصولا حراست مراکزی هستند که دیده‌بانی و آسیب‌شناسی می‌کنند اما شاید این آسیب‌شناسی خیلی وقت‌ها سلبی بوده است. در حالی که حراست باید مجموعه‌ای باشد که بتواند همدلی را برای رشد علمی و فرهنگی به وجود آورد.

وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها از صحبت‌ها و برگزاری کرسی‌ها در دانشگاه اظهار کرد:‌ آیا این امر دلیل بر این نیست که ما نتوانستیم دانشجو را به درستی تربیت کنیم.

رییس مرکز حراست وزارت علوم افزود:‌ آیا ما باید دانشجو را مثل یک فرزند کوچک همیشه مراقبت کنیم تا آسیب نبیند و نباید او را برای مقابله با آسیب‌ها آماده کنیم؟

سلیمی با تاکید بر گسترش فضای گفت و گو و آزاداندیشی در دانشگاهها تصریح کرد:‌ چرا هر وقت این فضا در حال گسترش است شرایط ما به سمت تشنج و التهاب می‌رود و عده‌ای خود را فراتر از قانون می‌بینند یا دانشگاه را با دفتر حزب اشتباه گرفته و می‌خواهند صحبت‌های حزبی خود را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تندروی آسیبی ایجاد می‌کند که دانشجو نتواند رشد و پرورش یابد.

سلیمی با بیان اینکه من حس می‌کنم در محیط دانشگاه نگاه امنیتی به حراست دانشگاه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: گاها فردی به کمیته انضباطی مراجعه می‌کند و او را می‌ترسانند که تو را به حراست معرفی می‌کنیم بنابراین توقع دارم شرایطی فراهم شود که حراست بتواند متناسب با شان مجموعه علمی، حفظ کرامت و علم محوری فعالیت کرده و برای رشد علمی،‌ فرهنگی و سیاسی دانشجویان تلاش کند.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  شیمی و زندگی سینتیک در نگاه کنکوری

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان