امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین وضعیت طرح "ریفرم" در دانشگاه شهید بهشتی

#1
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام اجرای طرح ریفورم در 15 دانشگاه علوم پزشکی کشور از تشکیل شورایی با عنوان "اصلاحات در ریفرم" در دانشگاه جهت بازنگری طرح ریفرم و رفع نقایص و مشکلات آن خبر داد.

دکتر صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جهت بازبینی نحوه اجرای طرح ریفرم اظهار کرد: این طرح در دانشگاه شهید بهشتی و با درخواست وزارت بهداشت تقریبا به طور کامل اجرا شده و تا به حال سه یا چهار دوره فارغ‌التحصیل داشته است.

وی درباره سطح علمی این دانش آموختگان و سنجش نتیجه اجرای طرح ریفرم افزود: دانشجویان ریفرم توانسته‌اند در امتحانات جامعی مانند علوم پایه و پره انترنی رتبه‌های خوبی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها کسب کنند و در امتحانات رزیدنتی نیز موفقیت‌های خوبی داشته‌اند.

صدوقی با بیان اینکه تقریبا 15 دانشگاه علوم پزشکی دیگر نیز در سطح کشور مجری طرح ریفرم در آموزش پزشکی هستند، خاطرنشان کرد: با این حال این طرح تنها در بخش‌هایی از این دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل شورایی با عنوان "اصلاحات در ریفرم" در دانشگاه، گفت: این شورا که تا به حال حدود دو تا سه جلسه آن تشکیل شده است با بازنگری طرح ریفرم و رفع نقایص و مشکلات این طرح می‌پردازد و آنها را بررسی و اصلاح می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره برخی از نقاط ضعف طرح ریفرم خاطرنشان کرد: به عنوان مثال دوره‌ای با نام office base در طرح ریفرم اجرا می‌شود که به آموزش مهارت‌های درمانی مورد نیاز پزشک در مطب اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه واحدی با این محتوای درسی در دانشگاه‌هایی که مجری طرح ریفرم نیستند وجود ندارد، افزود: با این حال این طرح در مرحله اجرا با برخی مشکلات مواجه شده است که بر اساس تصمیم شورای بازنگری برای حل این مشکلات دوره office base در کلینیک‌هایی که بیماران بیشتری دارند می تواند اجرا شود.

صدوقی با بیان اینکه اجرای طرح ریفرم از سوی وزارت بهداشت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار داده شده است، ادامه داد: تصمیم‌گیری درباره اجرای این طرح به طور کامل در سایر دانشگاه‌ها به عهده وزارت بهداشت می‌باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین درباره برنامه‌های آینده این دانشگاه گفت: توجه ویژه به آموزش مجازی در سطوح مختلف، مطالعه طرح تجمیع دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی، اجرای شیوه‌نامه جدید انتخاب مدیران گروه‌ها، افزایش ارتباطات بین‌المللی و همچنین ایجاد رشته‌های جدید در این دانشگاه از برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

منبع:ایسنا

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  آخرین قبولی پزشکی روزانه و پردیس_ ب تفکیک مناطق
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن -9998

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان