امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره فرهنگی علوم پزشکی

#1
معاون دانشجویی فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار برای جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی گفت: مهلت ارسال آثار این دانشجویان تا دهم خردادماه تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر آیتی در نشست خبری ششمین جشنواره دانشجویی و فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره از اول تا سوم شهریورماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند آثار فرهنگی خود را در شش بخش ادبی، پژوهشی، فناوری و اطلاعات، کتابخوانی، نشریات دانشجویی و هنری ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از بخش‌های جشنواره دارای رشته زمینه‌های مرتبط است، خاطرنشان کرد: بخش ادبی شامل هفت رشته زمینه، بخش پژوهشی شامل پنج رشته زمینه، بخش فناوری و اطلاعات شامل دو رشته زمینه، بخش کتابخوانی شامل سه رشته زمینه، بخش نشریات دانشجویی شامل 21 رشته زمینه و بخش هنری شامل 30 رشته زمینه است که مجموعا 30 بخش و 68 رشته زمینه را تشکیل می‌دهد.

آیتی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره دانشجویی و فرهنگی شامل برخی از رشته زمینه‌های جدید می‌شود، تصریح کرد: برای مثال در بخش ادبی رشته زمینه مشاعره اضافه شده است که مراحل آن در شیراز برگزار می‌شود و مرحله نهایی آن نیز در حافظیه اجرا خواهد شد.

به گفته وی رشته زمینه‌های قصه خوانی، نقد و تلخیص کتاب، طراحی پوستر، نماهنگ، شیشه‌گری و صنایع مرتبط از رشته زمینه‌های اضافه شده به این دوره از جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور است.

معاون دانشجویی فرهنگی وزیربهداشت با اشاره به اینکه تا به حال 22 هزار و 522 اثر از طریق سامانه اینترنتی جشنواره برای شرکت در این رقابت ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در چهارمین دوره جشنواره فرهنگی و دانشجویی بیش از 5000 دانشجو شرکت کرده بودند که 17 هزار اثر فرهنگی و هنری را ارائه دادند.

وی افزود: همچنین در پنجمین دوره جشنواره فرهنگی و دانشجویی 10 هزار دانشجو با 39 هزار اثر فرهنگی شرکت داشته‌اند، اما در ششمین جشنواره که امسال برگزار خواهد شد انتظار می‌رفت با سیاستگذاریهایی که برای پیشبرد این جشنواره به سمت تخصصی شدن اتخاذ شد تعداد شرکت کنندگان و آثار فرهنگی کاهش یابد. البته تابه حال 8010 دانشجوی علوم پزشکی کشور شرکت کرده‌اند.

آیتی با تاکید بر اینکه شعار جشنواره فرهنگی امسال هویت ایرانی اسلامی است، خاطرنشان کرد: اهمیت این دوره از جشنواره برگزاری آن در تهران است و همچنین امسال که با نام سال «فرهنگ» نامگذاری شده انتظار می‌رود که کارهای ارائه شده به این جشنواره بیش از پیش ناظر به فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند.

آیتی با اشاره به اینکه هویت ایرانی و اسلامی از دیگر جهات اهمیت ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور است، اظهار کرد: این جشنواره شامل چندین محور از جمله مرز و بوم، ‌خودباوری، دانش و تولید علم، زبان و خط فارسی، ارزش‌ها و سنت‌ها، آداب و رسوم و خانواده در زمینه هویت ایرانی و اسلامی است.

معاون دانشجویی فرهنگی وزیر بهداشت با بیان اینکه موضوع خاص مربوط به حوزه پزشکی جشنواره فرهنگی امسال مصرف دارو است، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز با سه محور باورهای فرهنگی و الگوی مصرف، فرهنگ القایی مصرف دارو و عوارض اجتماعی مصرف بی رویه دارو برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه «عترت» با عنوان موضوع ویژه جشنواره فرهنگی امسال در نظر گرفته شده است، گفت: این موضوع نیز مربوط به سبک زندگی پیامبر است.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور از تاریخ اول تا سوم شهریور ماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این فرصت از حدود 400 دانشجو که آثار برگزیده خود را در 68 رشته زمینه ارائه دادند تقدیر می‌شود.

وی درباره مراسم مختلفی که طی اختتامیه جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: در نظر گرفته شده است که روز اول این جشنواره یعنی اول شهریور ماه همزمان با سالروز میلاد ابن سینا و روز پزشک باشد. همچنین طی این سه روز نمایشگاهی از آثار برتر دانشجویان برگزار خواهد شد که امیدوارم امسال با بهره گیری از ظرفیت‌های تهران این نمایشگاه در محلی برگزار شود که برای بازدید در اختیار عموم باشد.

معاون دانشجویی فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در همین زمان برگزار می‌شوند، گفت: همچنین در این فرصت سه روزه نشست‌های تخصصی هر بخش مسابقه و همچنین نشست فصلی معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز برگزار خواهد شد.

آیتی با اشاره به اینکه همزمان با اختتامیه این جشنواره وزیر بهداشت نیز می‌تواند نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را نیز برگزار کند،‌خاطر نشان کرد:‌با توجه به اینکه دکتر حسنی به عنوان رئیس این جشنواره فعالیت می‌کند، برگزاری نشست روسای دانشگاه‌ها همزمان با اختتامیه جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی می‌تواند روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را در جریان فعالیت‌های دانشجویان نخبه قرار دهد.

وی افزود: دبیرخانه معاونت دانشجویی به عنوان دبیرخانه جشنواره و دکتر پیوندی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رئیس اجرایی این جشنواره هستند.

معاون دانشجویی فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پنج دوره گذشته جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور در شهرهای اصفهان، مشهد،‌ گلستان،‌ کرمان و ارومیه برگزار شده بود، گفت: آثار این جشنواره طی دو مرحله عمده بررسی می‌شوند.

وی افزود: در مرحله اول دانشجویان آثار فرهنگی خود را به دانشگاه‌ها ارائه داده و در سامانه جامع کشوری جشنواره ثبت می‌کنند و در مرحله دوم این آثار از سوی دانشگاه‌ها بررسی شده و آثار برتر برای مرحله کشوری به دانشگاه‌ شهید بهشتی ارسال می‌شود و برگزیدگان نهایی انتخاب می‌شوند.

منبع:ایسنا

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Question آزمون شبیه نهایی علوم فنون ادبی (۳) ( طرح سیب تا بیست)
Question سوالات نهایی علوم و فنون ادبی ۳
  کتاب جمع بندی علوم و فنون ادبی خیلی سبز
  آزمون 7 خان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
Wink سریال تیر آخر { علوم و فنون ادبی}
  علوم سیاسی........ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  جزوه علوم و فنون ادبی ماز - حمیدرضا تاجیک
Book رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی(به تفکیک زیرگروه)
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  آثار برخی شاعران و نویسندگان دوران انقلاب_فنون۳

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان