امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هویت ایرانی و اسلامی شعار اصلی جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور است

#1
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه هویت ایرانی و اسلامی شعار اصلی جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور است گفت: شعار بخش پزشکی این جشنواره «الگوی مصرف دارو» است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر پیوندی در نشست خبری جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی است که دانشجویان در رشته‌های مختلف انگیزه‌های فرهنگی و هنری خود را نمایش دهند، اظهار کرد: تا به حال 1163 اثر فرهنگی و هنری برای شرکت در این جشنواره از سوی 900 دانشجوی علوم پزشکی ثبت شده که در مقابل جشنواره‌های سالهای قبل مشارکت گسترده‌ای را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره امسال دارای دو ویژگی اساسی است، تصریح کرد: نخستین ویژگی این جشنواره برگزاری آن در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی است که انتظار می‌رود با توجه به هدفگذاری‌هایی که برای سال جاری انجام شده است، این جشنواره فرهنگی بهتر و گسترده تر از سالهای پیش برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین دومین ویژگی جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی سال جاری این است که این نخستین جشنواره فرهنگی است که در دولت تدبیر و امید و با فضای جدید برگزار می‌شود و امیدوارم که برگزاری آن موجب افزایش نشاط در بین دانشجویان علوم پزشکی شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آثار بازبینی شده در ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی مربوط به دانشجویان رشته پزشکی بوده است، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره آن است که کارهای فرهنگی و هنری در بین دانشجویان علوم پزشکی گسترش یابد و علاقه این افراد در بخش‌های فرهنگی و هنری آزموده شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان در جهت ارتقای سطح فرهنگ و هنر از دیگر اهداف جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جهت دهی به کانون‌های دانشجویی منطبق با هدف‌های دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت در جهت ارتقای این کانون‌ها از دیگر اهداف جشنواره فرهنگی سال جاری خواهد بود.

پیوندی با تاکید بر اینکه برخی از آثاری که برای رقابت در این جشنواره ارائه داده شده‌اند، توسط بیش از 20 دانشجوی علوم پزشکی به ثبت رسیده‌اند، گفت: این امر نشان دهنده رقابت گسترده بین افراد و همچنین همکاری و مشارکت متقابل بین دانشجویان است.

وی به شناساندن دانشجویان نخبه در زمینه‌های فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: گاه فرصت کافی به دانشجویان برای ابراز استعدادهای فرهنگی و هنری داده نمی‌شود اما چنین جشنواره‌هایی فرصتی برای شناسایی و استفاده از دیدگاه‌ها و استعدادهای این دانشجویان در جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تبادل نظر بین دانشجویان منجر به ارتقای روحیه نشاط می‌شود و در دانشگاه در کنار مسائل درسی مسائل اجتماعی و سیاسی مختلف را نیز مطرح می‌کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی امسال در دولت تدبیر و امید به شکل پرباری برگزار شود، تصریح کرد: موضوع ویژه جشنواره امسال «سبک زندگی پیامبر» است و علاوه بر آن موضوع ویژه مربوط به حوزه پزشکی نیز «مصرف دارو و عوامل اجتماعی مصرف بی رویه دارو» است که جمعا این جشنواره شامل 20 محور فرهنگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با جرای طرح تحول در بیمارستان‌های آموزشی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شامل 17 بیمارستان می‌شود که تمام بیمارستان‌های دانشگاهی دولتی مشمول طرح تحول نظام سلامت هستند.

پیوندی با اشاره به اینکه هفت بسته طلایی در قالب بسته‌های حمایتی در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر چهار تا پنج بسته در حال اجرا در 17 بیمارستان آموزشی این دانشگاه است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل طرح اولیه، بیماران بستری، طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مقیمی پزشکان در بیمارستان‌ها، طرح حمایت از بیماران صعب العلاج و همچنین طرح فعال کردن کلینیک‌های دانشگاه می‌شود.

منبع:ایسنا

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Question آزمون شبیه نهایی علوم فنون ادبی (۳) ( طرح سیب تا بیست)
Question سوالات نهایی علوم و فنون ادبی ۳
Book خلاصه آیات تعلیمات اسلامی ( ویژه کنکور فرهنگیان)
  200 سوال و جواب اصلی مصاحبه فرهنگیان
  کتاب جمع بندی علوم و فنون ادبی خیلی سبز
  آزمون 7 خان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
  فرمول بیست هویت اجتماعی
Wink سریال تیر آخر { علوم و فنون ادبی}
  علوم سیاسی........ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  جزوه علوم و فنون ادبی ماز - حمیدرضا تاجیک

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان