امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نتیجه اخروی غیبت

#1
نتیجه اخروی غیبت 1

به جز از دست دادن آرامش روحی و روانی و از بین رفتن اون زندگی راحت و سالم این دنیا و درست کردن کلی فکرهای عجیب و غریب توی ذهنمون از کسی که مورد غیبت واقع شده و مبتلا شدن به بسیاری از بیماری های جسمی و قلبی و مغزی و فشار خون و سکته ها و .... هیچ چیز دیگه ای بهمون نمی رسه.

به نظر من یکی از دلایل غیبت کردن حسادت آدم ها نسبت به موقعیت دیگران هست. وقتی خودش به اون موقعیت نمی رسه سعی میکنه اون کسی که توی اون موقعیت قرار داره رو هم بیاره پایین و از چشم بقیه بنداز!

امیر مۆمنان علی(علیه السلام) فرمود: ایاك و الغیبه فانها تمقتك الی الله و الناس و تحبط اجرك.

از غیبت بپرهیز؛ چون موجب می شود مورد خشم و دشمنی خدا و مردم قرار گیری و پاداشت نابود شود.(آمدی: غررالحكم، ص 221، ح 4425)

پیامبر اكرم (صلی الله و علیه وآله) فرمود: ایمان بنده پایدار و پابرجا نمی ماند، مگر این كه دلش پابرجا و پایدار بماند و دلش هم {در این راه ایمانی} پایدار نمی ماند، مگر زبانش پایدار بماند پس كسی از شما كه می تواند خدا را ملاقات كند در حالی كه دستش به خون و اموال برادران مسلمانش آلوده نباشد و زبانش متعرض آبروی برادران ایمانی اش نشود، این كار را بكند. (علامه مجلسی: بحارالانوار، ج 72، ص 262، ح 67)

چرا عادت زشت و قبیح غیبت کردن در بین مردم چنان رواج پیدا کرده که قبح و زشتی اون تقریبا از بین رفته و طوری شده که فرد میدونه داره غیبت می کنه ولی باز ادامه می ده و بعضا شده که خودش میگه: «حالا غیبتش نباشه ها ... ولی اون روز فلانی اون کار رو کرد که .... » و ادامه می ده ......

جالبه ، خودش میگه غیبتش نباشه ولی بازم حرفشو می زنه. خوب اگه غیبته و تو می دونی کاره زشتی هست چرا ادامه می دی؟

چرا غیبت می کنیم؟

به نظر من یکی از دلایل غیبت کردن می تونه « تجسس بی جا » در زندگی شخصی دیگران باشه.

یعنی بعضی از افراد خیلی دوست دارن که از زندگی خصوصی دیگران آگاه بشن، یعنی این طوری هستن که مثلا تا از همه مسایل زندگی اون فرد سر در نیارن، نمی توننن شب راحت بخوابن! (واقعا عجیبه؟؟ ولی متاسفانه چنین افرادی توی جامعه کم نیستن ... )
و کلام نورانی امام علی (علیه السلام): غیبت موجب می شود مورد خشم و دشمنی خدا و مردم قرار گیری و پاداشت نابود شود!

برای همین شروع می کنن به صحبت کردن با شخص سومی که بیشتر با اون فرد اول دوست هست یا به اون نزدیکتره و خلاصه سر صحبت رو باز می کنن و با پرسیدن همون سوال اول و جواب گرفتن، سوال دومی هم به ذهنشون می رسه و می پرسن و الی آخر و این بحث اون قدرادامه پیدا می کنه ( البته بحثی که تا الان دیگه تبدیل شد به غیبت کردن و ... ) تا جایی که می رسه به گرفتن نتایج بد اخلاقی و گاهی اوقات حسادت ها و حسرت خوردن ها و .... که آخر سر منجر میشه به بوجود آمدن کلی مشکلات و گناهان دیگه علاوه بر غیبت که وقتی نگاه می کنی، می بینی اگه از همون اول این فرد شروع کننده سرش به کار و زندگی خودش گرم بود و کاری به مسایل خصوصی دیگران نداشت، نه خودش این قدر توی گناه میفتاد و نه اینکه اینقدر از نظر روانی هم دچار مشکل میشد.

به عبارتی «تجسس» توی زندگی دیگران، یکی عوامل غیبت کردن هست ولی به خودی خود باعث به وجود آمدن کلی از مشکلات دیگه و گناهان دیگه هم میشه که در درجه اول فقط به خود این فرد متجسس آسیب می زنه به طوری که اثرات نا مطلوب روانی روی این شخص خواهد گذاشت و اون رو از زندگی راحت و آسوده باز میداره. چون طبیعی است که کسی که دائم حواسش به بالا و پایین رفتن های زندگی دیگران هست، نمی تونه به نحو احسن به زندگی خودش برسه و اون راحتی و آسایش رو داشته باشه!

بهمون چی می رسه؟!

فقط می توان گفت به جز از دست دادن آرامش روحی و روانی و از بین رفتن اون زندگی راحت و سالم این دنیا و درست کردن کلی فکرهای عجیب و غریب توی ذهنمون از کسی که مورد غیبت واقع شده و مبتلا شدن به بسیاری از بیماری های جسمی و قلبی و مغزی و فشار خون و سکته ها و .... تازه توی این دنیا و از طرف دیگه ساختن بیابون هایی توی جهنم ( چون با این کار که مطمئنا باغ بهشتی زیبا بهمون نخواهند داد ) برای خودمون با کلی شراره های داغ آتش و فریادها و شیونهای جهنمی ها و کلی گناه و ...... هیچ چیز دیگه ای بهمون نمی رسه
پیامبر اكرم (صلی الله و علیه وآله) فرمود: ایمان بنده پایدار و پابرجا نمی ماند ، مگر این كه دلش پابرجا و پایدار بماند و دلش هم {در این راه ایمانی} پایدار نمی ماند، مگر زبانش پایدار بماند پس كسی از شما كه می تواند خدا را ملاقات كند در حالی كه دستش به خون و اموال برادران مسلمانش آلوده نباشد و زبانش متعرض آبروی برادران ایمانی اش نشود، این كار را بكند
یک نتیجه بسیار مهم

«غیبت کردن تازه شروعی است برای گناهان قبیح و زشت دیگر »

مثلا زمانی که شخصی در مورد فرد دیگری غیبت می کند، ممکنه در حین صحبتهاشون، برای زیاد کردن جذابیت و هیجان ماجرا چند تا دروغ هم اضافه کند و یا چند تا تهمت هم بزند یا اینکه قسم بی جا و دروغ بخورد و یا اینکه حدسها و فرضیه های نادرست و اشتباهی رو هم که خودش بر اساس شنیده ها یا دیده هایش در مورد فردی که مورد غیبت قرار گرفته، به ذهنش رسیده، به عنوان یک مسئله واقعی در مورد اون فرد مطرح کند و متاسفانه بدتر از همه این مسایل حتی ممکنه این شخص آنقدر از فردی که نسبت به او به هر دلیلی کینه و کدورت دارد، بد بگوید که ناخود آگاه شخص سومی هم که حرفهای این شخص غیبت کننده را می شنود، نسبت به اون فرد اول سوء ظن پیدا کند ( و متاسفانه کاملا واضح هست که چه اتفاقی خواهد افتاد و ... ) و خیلی گناهان و کارهای زشت دیگر.

این هم متاسفانه یکی دیگه از اون چیزهایی بود که در حین غیبت کردن نه تنها به فرد غیبت کننده که به شنونده غیبت هم خواهد رسید.

نتیجه ی اخروی غیبت

آتش و آتش وآتش؛ تازه هرچی ثواب برای تو بوده برای اون فرد می نویسن و همه گناهان اون رو برای تو. چون غیبتش رو کردی!

دیگه چی از این سوزناک تر همه چیزت بر باد میره !

و کلام نورانی امام علی (علیه السلام): غیبت موجب می شود مورد خشم و دشمنی خدا و مردم قرار گیری و پاداشت نابود شود!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ƊЄƤƦЄƧƧЄƊ

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نتیجه اخروی غیبت 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فرقان و داعش نتیجه خودپرستی در لباس دین است
  در زمان غیبت، چه انتظاری بهتر است؟
  آیا در دوران غیبت، نباید کار دیگری جز«انتظار»داشته باشیم ؟
  غیبت موجّه دو گروه در قیامت!
  وظیفه منتظران در مورد خواندن نماز عید فطر و عید قربان در زمان غیبت چیست؟
  اسراری از غیبت امام زمان (عج)
  سعی و تلاش بر روی بذر سالم نتیجه می دهد
  راه کاری برای درمان غیبت !
  کوتاه ترین مسیر برای سعادت دنیوی و اخروی
  فلسفه غیبت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان