امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه باخشکی پوست خودمبارزه کنیم؟؟

#1
اگرچه در بیشتر موارد، عوامل محیطی باعث خشکی پوست می‌شوند، مثل آب و هوای سرد و خشک، یا مواد شوینده، ولی گاهی اوقات هم بیماری‌های خاصی می‌توانند عملکرد و ظاهر پوست را تغییر دهند و باعث خشکی آن شوند.
 
علل اصلی خشکی پوست عبارتند از:
1- آب و هوا: به طور کلی، پوست شما در زمستان خشک می‌شود، زیرا در زمستان میزان دما و رطوبت هوا کاهش می‌یابد. زمستان بسیاری از مشکلات پوستی دیگر را نیز بدتر می‌کند. البته باید گفت زندگی کردن در مناطق خشک و کویری نیز باعث خشکی پوست می‌شود. در این مناطق میزان دمای هوا بالاست، ولی میزان رطوبت هوا کم است.
 
2- وسایل تهویه هوا و گرماده، مثل بخاری و شومینه میزان رطوبت هوا را کم می‌کنند و باعث خشکی پوست می‌شوند.
 
3- حمام کردن با آب داغ: استحمام مکرر به خصوص با آب داغ و برای مدت زمان طولانی، سد چربی پوست را می‌شکند. متخصصان توصیه می‌کنند سعی کنید مدت استحمام شما بیشتر از 15 دقیقه نشود. همچنین شنا کردن متناوب، به خصوص در استخرهایی که کلر زیاد دارند باعث خشکی پوست می‌شود.
 
4- صابون‌ها و مواد شوینده قوی: صابون و مواد شوینده، آب چربی پوست را کم می‌کنند. صابون‌های آنتی باکتریال و دئودورانت ها (مواد بوزدا) معمولاً بیشتر باعث آسیب پوستی می‌شوند، همانطور که شامپوها، پوست کف سر را خشک می‌کنند.
 
5- نور خورشید: گرمای نور خورشید پوست را خشک می‌کند. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نور خورشید بیشتر قسمت درم پوست را خراب می‌کند و باعث می‌شود کلاژن و الیاف الاستین پوست سریع‌تر شکسته شوند، در نتیجه پوست شل می‌شود و چین و چروک می‌خورد. پوستی که در اثر نور خورشید آسیب دیده است ظاهری شبیه پوست خشک دارد.
 
6- درماتیت آتوپیک: این بیماری یکی از انواع دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگزمای پوستی است. این افراد دارای پوست حساس‌تر و خشک‌تری هستند. این بیماری بیشتر در پوست صورت، کناره‌های گردن، قسمت‌های چین خورده، مچ دست، زانوها و قوزک پا و آرنج است. بسیاری از مبتلایان به اگزمای معمولی آن را با خشکی بیش از حد پوست اشتباه می‌گیرند.
 
7- پسوریازیس: این دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مشکل پوستی با افزایش زبری، خشکی و مرگ سلول‌های پوستی همراه است که باعث می‌شود فلس‌های زمختی روی پوست تشکیل شوند.
 
8- اختلالات تیروئید: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کم کاری تیروئید باعث کاهش فعالیت غدد چربی و غدد عرق پوست می شود و باعث خشکی و زبری پوست می‌گردد.

هرگز موقع استحمام از آب داغ استفاده نکنید، بلکه آب باید ولرم باشد. آب داغ خشکی پوست را بدتر می‌کند

چطور خشکی پوست را به طور طبیعی درمان کنیم؟ 1- می‌توانید بعد از حمام کردن، روغن زیتون یا روغن بادام روی پوستتان بمالید.
 
2- می‌توانید از مکمل روغن کبد (جگر) ماهی استفاده کنید. کمبود ویتامین A باعث خشکی پوست می‌شود. این روغن دارای مقادیر زیادی ویتامین  A و D است. البته به دلیل اینکه این دو ویتامین، محلول در چربی هستند و مصرف زیاد آن‌ها باعث مسمومیت ویتامینی و عوارض ناشی از آن خواهد شد، باید تحت نظر پزشک این مکمل را مصرف کنید.
 
3- لوسیون دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آلوئه ورا یا لوسیون کره کاکائو را بعد از حمام کردن و قبل از بیرون رفتن از منزل در هوای سرد به پوستتان بمالید.
 
4- هرگز موقع دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
استحمام از آب داغ استفاده نکنید، بلکه آب باید ولرم باشد. آب داغ خشکی پوست را بدتر می‌کند. همچنین از صابون‌های قوی استفاده نکنید، بلکه از صابون یا شامپو بدن ملایم که دارای مواد مرطوب کننده باشند استفاده کنید، مثل صابون های حاوی گلیسیرین یا شوینده‌های کرمی.
 
5- روزانه مقادیر زیادی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب بنوشید تا پوستتان دچار کم آبی نشود. به جای نوشابه گازدار از آب استفاده کنید. به میزان متعادل از قهوه، استفاده کنید، زیرا کافئین موجود در آن باعث دفع آب از بدن می‌شود. همچنین چای کمرنگ بنوشید، نه پررنگ.
 
6- در فصل زمستان، هوای داخل خانه خود را خیلی گرم نکنید، بلکه در حد معمولی نگه دارید، زیرا گرمای زیاد باعث خشکی پوست می‌شود.
 
7- در ماه‌های سرد سال از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دستگاه بخور در داخل خانه‌تان استفاده کنید تا میزان رطوبت هوا را افزایش دهد و مانع خشکی پوست شود.
 
8- از مواد غذایی حاوی آلفاهیدروکسی‌اسید استفاده کنید. این مواد غذایی شامل شیر، انگور، گوجه فرنگی، مرکبات و توت سیاه است. آلفا هیدروکسی اسید تشکیل سلول‌های جدید پوستی را افزایش می‌دهد. هر چقدر بیشتر از این مواد غذایی بخورید، پوست نرم‌تری خواهید داشت.
 
9- بعد از استحمام، پوستتان را به آرامی با گذاشتن و برداشتن حوله خشک کنید و آن را روی پوستتان نکشید، زیرا خشکی آن را بدتر می‌کند.
 
10- بعد از حمام کردن حتماً از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کرم مرطوب کننده استفاده کنید. در طی روز هم دست‌های خود را به طور مرتب با لوسیون ها و کرم‌ها، چرب و مرطوب کنید.
 
11- هنگام خرج از منزل در هوای سرد زمستان، دستکش، روسری، شال و جوراب و لباس گرم بپوشید تا از ترک خوردن و آسیب دیدگی بیشتر آن جلوگیری کنید.
 
* هشدار
توصیه‌های بالا زمانی در رفع خشکی پوست شما موثر است که این خشکی، شدید نباشد. اگر خشکی پوست شما شدید است، بایستی به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا برای رفع مشکلتان به شما کمک کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه باخشکی پوست خودمبارزه کنیم؟؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان