امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 سریال ایرانی که از نمونه های خارجی کپی برداری شده اند

#1
بحث کپی برداری از آثار هالیوودی مدتهاست که در سینما و تلویزیون ایران مشاهده می شود و در جدیدترین این موارد سریال مناسبتی « هفت سنگ » نیز پا را فراتر گذاشته و تقلید " سکانس به سکانس " از سریال آمریکایی « خانواده امروزی » داشته است. به همین جهت اینبار در 5 برتر به سراغ 5 سریال ایرانی رفتیم که سوژه هایشان را از نمونه های خارجی کپی برداری کردند که اینکار اغلب بدون اشاره به منبع اصلی داستان صورت گرفته است.

5 سریال ایرانی که از نمونه های خارجی کپی برداری شده اند 1

5- اولین انتخاب – ملاقات با والدین : سریال ایرانی « اولین انتخاب » ساخته مهدی صباغ زاده داستان جوانی است که به عنوان خواستگار به خانه ای می رود که اهالی آن پزشک هستند و این خواستگاری برای او تبدیل به دردسر می شود. ایده این سریال بطور نصفه و نیمه برگرفته از فیلمی آمریکایی به نام « ملاقات با والدین » ( در فارسی اینطور باید نوشت! ) است که در آن بن استیلر به ملاقات پدر و مادر عجیب نامزدش می رفت و مشکلات عجیبی را تجربه می کرد. البته از لحاظ اجرا، سریال « اولین انتخاب » تفاوت های زیادی با نمونه آمریکایی داشت اما با اینحال می توان گفت که ایده اصلی آن از فیلم « ملاقات با والدین » الهام گرفته شده بود.

5 سریال ایرانی که از نمونه های خارجی کپی برداری شده اند 1

4- شاید برای شما هم اتفاق بیفتد– کلید اسرار : سریال ایرانی « شاید برای شما هم اتفاق بیفتد » مدتهاست که از صدا و سیمای ایران پخش می شود و ایده اش را از سریال ترکیه ای به نام « کلید اسرار » الهام گرفته است که درباره معجزه و نتیجه کارهای انسان می باشد. خودِ سریال « کلید اسرار » یکی از آثار ضعیف کشور ترکیه می باشد و جای تعجب هم نیست کپی ایرانی این سریال هم چنگی به دل نزند.

5 سریال ایرانی که از نمونه های خارجی کپی برداری شده اند 1

3 - مسیر انحرافی– گمشده: اینکه اولین بار به ذهن چه کسی خطور کرد که می توان نسخه وطنی از سریال آمریکایی بسیار محبوب « گمشده » ساخت مشخص نیست ، اما سریال مذکور نه تنها نتوانست با انبوه بازیگران مشهورش موفقیتی کسب کند، بلکه اثری به واقع ساده و دم دستی بود که حتی در مقایسه با سریالهای ارجینال ساخت داخل نیز کمبود های بسیاری را به خود می دید. داستان سریال اصلی درباره هواپیمایی بود که از استرالیا عازم آمریکا می شد اما در میانه راه در یک جزیره سقوط می کرد و اتفاقات زیادی برای بازماندگان این سقوط رقم می خورد.

5 سریال ایرانی که از نمونه های خارجی کپی برداری شده اند 1

2- هوش سیاه 2– فرار از زندان : سریال « هوش سیاه 2 » نام سریالی ایران بود که بر اساس ایده سریال محبوب « فرار از زندان » ساخته شده بود. در سریال اصلی، شخصیت اصلی داستان به زندان می رفت تا بتواند برادرش را از زندان فراری دهد و در نمونه وطنی نیز فردی به نام جمشید که بسیار هم باهوش بود به زندان می رفت و سپس تصمیم می گیرد از هوش سرشارش برای فرار از زندان استفاده کند. « هوش سیاه 2 » برخلاف همتایانش، حداقل اثری قابل قبول بود که توانست مخاطبین زیادی را هم در داخل کشور بدست آورد.

5 سریال ایرانی که از نمونه های خارجی کپی برداری شده اند 1

1- هفت سنگ – خانواده امروزی ( خانواده مدرن ) : جدیدترین مورد کپی بردار از آثار خارجی تا زمان نگارش این مطلب سریال « هفت سنگ » ساخته علیرضا بذرافشان است. سریالی که برخلاف نمونه آثار کپی شده ای که در سالهای گذشته شاهدش بودیم، یک کپی برابر اصل سریال مذکور آمریکایی می باشد و شاید تنها تفاوتش عدم وجود شخصیت هایی است که بهرحال خط قرمز محسوب می شدند. نکته جالب درباره « هفت سنگ » این است که حتی زاویه دوربین و سکانس ها بطور کامل از نمونه آمریکایی اش کپی برداری شده است!
پاسخ
 سپاس شده توسط saeed25/12 ، خیس خاطره ، † αƖιєη † ، یاسی@_@ ، Nυмв ، I r A n ، ♥h@di$♥ ، Mohammad 77 ، _єяяσя_ ، سانا50 ، @پوریا@ ، яᎧмιиα ، || Mιѕѕ α.η.т || ، # αпGεʟ ، sober
آگهی
#2
ولی به نظرم هوش سیاه ربطی به فرار از زندان نداره.ممنونSmile
پاسخ
#3
ایران تقلید نکنه که ایران نیسDodgyDodgyDodgy
پاسخ
 سپاس شده توسط ωøŁƒ
#4
بعدا میگن ماهواره بدهAngry
                                                              دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(:
پاسخ
 سپاس شده توسط ghgbggf ، # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  دلیل پیر نشدن بازیگر مشهور ایرانی +عکس
  فیلم های خارجی که میشه راحت با بچه ها دید
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان