امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توصیه‌هایی برای ساحل ‌گردی

#1
توصیه‌هایی برای ساحل ‌گردی 1


سفر به کرانه‌ها و حضور در محیط‌های ساحلی همواره یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین سفرها برای هر کسی بوده است.

بسیاری از خاطرات خوش ما به همراه عزیزان و اعضای خانواده‌مان در محیط‌های ساحلی شکل گرفته‌اند، اما سفر به کرانه‌ها و ساحل‌گردی نیز همچون سایر انواع گردشگری آدابی دارد که با رعایت آنها می‌توان علاوه بر داشتن لحظه‌هایی خوش به حفظ محیط‌های ساحلی برای نسل‌های آینده نیز کمک کرد. در اینجا نگاهی داریم به برخی از توصیه‌های مهم که رعایت آنها در سواحل و کرانه‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

دل‌انگیز اما خطرناک:
بسیاری از افراد از تفاوت شنا در استخر با شنا در دریای مواج بی‌اطلاع هستند. معمولا شنا در آب‌های آزاد نیازمند مهارتی ویژه است که هر شناگری به آن مسلط نیست.

پس با ورود به ساحل و دیدن دریایی زیبا و دل‌انگیز خود را به مثابه یک شناگر قابل​ داخل امواج دریا رها نکنید. متاسفانه بسیاری از افراد ناآگاه در فصل تابستان قربانی شنا در دریا می‌شوند. ​

هنگام شیرجه بهتر است نخست عمق آب را چک کنید و از گردن خود در مقابل خطرهای احتمالی محافظت نمایید. آگاهی به شرایط زیست گیاهی و جانوری نیز می‌تواند مانع از خطرات احتمالی شود.

از جمع کردن یادگاری در ساحل بپرهیزید و سعی کنید به آیندگان فکر کرده و هرچه کمتر به تغییر چهره سواحل دست بزنید. فراموش نکنید​ محیط‌های ساحلی از حساس‌ترین اکوسیستم‌های جهان محسوب می‌شو​د و کوچک‌ترین آلودگی در آنها سبب مشکلات بزرگی در تمام​ سطح کره زمین می‌گردد.

کودکان در ساحل:
اگر برای نخستین بار با فرزند خود به ساحل می‌روید، آگاه باشید که این بار خبری از لذت‌های همیشگی نیست و قطعا چیزهایی تغییر کرده است. بهتر است خود را آماده کنید چراکه فرزندتان با رقبت شن‌های ساحل را به قصد خوردن به دهان می‌گذارد؛ شما بیشتر از پنج دقیقه نمی‌توانید در آب بمانید و قطعا به یک چادر نیاز پیدا خواهید کرد.

یکی از بهترین راهکارها برای بهتر شدن وضع​ و ایجاد فضایی لذت بخش برای اعضای خانواده، صحبت کردن با فرزندتان پیش از رفتن به ساحل و توضیح محیط و برنامه‌هایی است که قرار است با یکدیگر تجربه کنید.

با شرح محیط و دادن آموزش‌های ابتدایی می‌توان از وقوع نیمی از رویدادهای ناخواسته جلوگیری کرد و تا حدودی به شرایط تسلط یافت. بهتر است برای بچه‌ها از لباس‌های شنای یک تکه و آستین‌دار استفاده شود تا در اثر برخورد با شن‌های داغ ساحل کمتر آسیب ببینند.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب​ همراه کلاه و عینک دودی می‌تواند از شدت آسیب‌های احتمالی بکاهد. اگر کودک شما قصد شنا دارد، بهتر است او را در منطقه‌ای تحت نظر خود نگه دارید، چراکه معمولا بچه‌ها بسیار سریع‌تر از آنچه بزرگسالان گمان می‌کنند، شنا کرده و ناپدید می‌شوند.

استفاده از تیوپ‌های محافظتی یکی از عاقلانه‌ترین کارهای پیشگیرانه محسوب می‌شود. بسیاری از بچه‌های شهری که عادت به محیط‌های باز و شلوغ ساحلی ندارند ممکن است آزرده شوند. با برپایی چادر می‌توانید به کم‌ کردن استرس‌های محیطی کمک کنید و با در آغوش گرفتن فرزندتان به وی امنیت و آرامش قبلی را باز​گردانید.

منبع: jamejamonline.ir
tebyan-zn.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، spent †
آگهی
#2
اه اینم 21Angry
پاسخ
#3
در روزهای گرم تابستان رفتن کنار دریا و تنی به آب زدن یکی از بهترین و دلچسب ترین تفریحات است. برای اینکه در کنار ساحل راحت باشیم و از آفتاب و دریا هم اندازه بهره بگیریم باید وسایل لازم را همراه داشته باشیم. یعنی باید بدانیم چه وسایلی همراه داشته باشیم که ساعت های در ساحل بودن را به راحتی سپری کنیم.

توصیه‌هایی برای ساحل ‌گردی 1

کیف مناسب

نخسین وسیله ای که باید به آن توجه داشته باشید، کیف یا ساک مناسب است. برای ساحل باید کیف ضدآب، کوله ای که جای زیادی دارد یا وسیله ای داشته باشیم که فضای کافی برای همه وسایل موردنیاز برای کنار ساحل را در خود داشته باشد. به طور کلی، کیف باید مقاوم، ضدآب، شیک و جادار باشد.

منظم بودن

برای اینکه کاملا منظم و سازمان یافته ساحل بروید، کیفی انتخاب کنید که زیپ و جیب زیادی داشته باشد. مثلا کیفی همچون کیف های مخصوص نوزادان که چندین جای مختلف برای وسایل مختلف دارند. کنار ساحل که می روید دمپایی شنی و حوله خیس خود را باید جدا از دیگر وسایل بگذارید، بنابراین کیفی انتخاب کنید که جاهای کاملا مجزا از هم دارد.

انتخاب وسایل مناسب

ضد آفتاب، کرم ضد گزش حشرات، حوله، کلاه، غذا و لباس مخصوص ساحل وسایل ضروری لب دریا رفتن هستند. برای اینکه همه آنها را همراه داشته باشید و فراموش نکنید، پیش از بیرون رفتن لیستی از آنها تهیه کنید.

توصیه‌هایی برای ساحل ‌گردی 1

انتخاب حوله مناسب

حوله حجم زیادی دارد و بیشتر فضای کیف یا ساک را اشغال می کند. برای داشتن فضای بیشتر بهتر است حوله را لوله یا تا کنید و ته ساک قرار دهید و وسایل کوچک تر را روی آن بگذارید. حتی برای اینکه جای بیشتری داشته باشید می توانید از حوله های نازک سفری استفاده کنید که حجم زیادی ندارند.

در ضمن، بهتر است کیسه زیپ دار برای ساحل همراه داشته باشید که پس از تمام شدن تفریح و دوش گرفتن وقتی خواستید خانه بروید، حوله خیس و وسایل دیگر را داخل آن قرار دهید و سپس داخل ساک بگذارید.

محافظت از وسایل در برابر شن های ساحل

کیف های پلاستیکی زیپ‌دار که در اندازه های مختلف فروخته می شوند، بهترین گزینه ها برای حفاظت از وسایل شما در برابر آب شور دریا و شن های ساحل هستند. البته بهتر است از کیسه های چند بار مصرف استفاده کنید تا برایتان مقرون به صرفه باشد. یا مثلا از کیف های شفاف و مقاوم برای این منظور استفاده کنید که دوام عمری داشته باشد.

حفاظت از گجت ها

تقریبا بیشتر وسایل الکترونیک همچون موبایل یا دوربین، قاب های ضدآب دارند که می توانید از فروشگاه های لوازم جانبی تهیه کنید. اما اگر دیدید این قاب ها گران هستند و اینقدر لب دریا نمی روید که بخواهید برای این مساله اینقدر هزینه کنید، بهتر است وسایل خود را داخل ماشین یا خانه بگذارید و اصلا لب دریا نبرید. باید بدانید کوچک ترین آب یا شنی که وارد این دستگاه ها شوند، آنها را خراب می کنند.

توصیه‌هایی برای ساحل ‌گردی 1

خوراکی های خنک میل کنید

در روزهای گرم تابستان لب دریا رفتن و زیر تیغ آفتاب بودن هر نوع میوه یا خوراکی را خراب می کند. بنابراین، باید سعی کنید به طریقی از فاسد شدن یا زیر نور آفتاب بودن آنها مانع شوید. تنها راهکار آن نیز کلمن های بزرگ هستند که مواد را داخل یخ در آنها قرار دهید.

استفاده دوباره از وسایل

از بطری های آب معدنی یا نوشابه و دلستر می توانید دوباره استفاده کنید. اما برای اینکه راحت تر باشید و نوشیدنی برای مدت بیشتری خنک بماند، از فلاسک های آب استفاده کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط فرشته جوووون
#4
من آماده ام TongueBig Grin
توصیه‌هایی برای ساحل ‌گردی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط spent †


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ☠☠مکان های ترسناکی که بازدید آن ها توصیه نمیشود☠☠
  5 ساحل باورنکردنی
  عکس هایی از زیباترین کوه های دنیا
  سفر به مکان هایی که مثل خواب است
  تا دیر نشده از این ساحل شیشه ای دیدن کنید!!
  18 توصیه برای سفر طولانی به خارج از کشور
  توصیه های مهم برای سفر با کودکان
  توصیه‌های طلایی برای سفر خارجی بی دردسر
  فوت و فن‌ هآی طبیعت گردی
  ساختمان زیبا و باشکوه کنار ساحل (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان