امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آلمان یازده تا لیونل مسی داشت و قهرمان شد

#1
سرمربی سابق تیم ملی می گوید: «جام جهانی امسال اتفاقات زیادی داشت اما شاید برای ما گل استثنایی مسی به ایران به یاد ماندنی ترین صحنه جام باشد.»
آلمان یازده تا لیونل مسی داشت و قهرمان شد 1جام جهانی ۲۰۱۴ با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به پایان رسید. می توان گفت عشق فوتبال‌ها یک ماه کار و زندگی خود را تعطیل کرده بودند و حالا از دیروز همه چیز به حالت عادی خود برگشته است. بازی خوب تیم ملی برابر آرژانتین، تحقیر برزیل، قهرمانی آلمان و ... اتفاقاتی است که تا سالیان سال از ذهن فوتبالدوستان پاک نخواهد شد. حالا پرونده برزیل ۲۰۱۴ بسته شده و باید برای روسیه ۲۰۱۸ لحظه شماری کنیم. دقایقی با حشمت مهاجرانی همکلام شدیم و اتفاقات جام بیستم را مرور کردیم. جامی که از نظر حشمت خان شگفتی های زیادی داشت.
*حشمت خان جام جهانی ۲۰۱۴ با قهرمانی آلمان به پایان رسید. فکر می کنید آنها شایستگی این عنوان را داشتند؟
از قبل کارشناسان شانس خوبی برای آنها قائل بودند و آلمان‌ها هم از همان ابتدای جام با اقتدار عمل کردند. بازیکنان شان فضاسازی را به خوبی انجام می دانند و از بازیکن پا به توپ حمایت می کردند. مهم تر از همه هم استفاده عقلانی و منطقی از لحظه به لحظه بازی بود. اگر نگاه کنید متوجه می شوید که همین اشکان دژاگه خودمان که در فوتبال آلمان رشد کرده چقدر در فضاسازی موثر کار می کند. در کل آلمان تیم منسجمی بود و هنر استفاده از توپ را داشت. شاید این تیم ستاره بزرگی نداشت اما در آلمان همه مسی بودند. یک بار اسکولاری در سال ۲۰۰۶ در مورد تیم آلمان گفت که این تیم فوق ستاره ندارد اما ۱۱ ستاره دارد.
*پس اعتقاد دارید که این قهرمانی حاصل چندین سال کار اساسی است.
بله، ببینید آلمان در ۱۰۰ سال اخیر چند تا مربی عوض کرده؟ فکر نمی کنم هیچ تیمی به اندازه آلمان ثبات داشته باشد. همچنین در گذشته مدرسه فوتبال هلند سر زبان‌ها بود اما حالا همه از مدرسه فوتبال آلمان تعریف می کنند. باید مطالعه کرد و دید که در این مدت چه کار کردن و از آنها الگو برداری کنیم. آلمان کاملا استحقاق این قهرمانی را داشت.
*رسیدن عنوان بهترین بازیکن جام به لیونل مسی کمی عجیب بود. به نظر شما انتخاب فیفا عادلانه بود؟
ببینید بازیکنان از کلمبیا، هلند، فرانسه و ... بودند که شایستگی این عنوان را داشتند اما تیم شان در مراحل پایین تری حذف شد. مسی بازیکن تاثیرگزاری است که می تواند در ثانیه ای سرنوشت بازی را عوض کند. البته می توان از این انتخاب فیفا انتقادهایی کرد اما به نظر من اینها حواشی فوتبال هستند و باید به اصل آن نگاه کرد.
*یکی دیگر از تیم های خوب جام هلند لوئیس فن خال بود که البته در نهایت نتوانست به فینال برسد. این هلند چه تفاوتی با تیم های سابق داشت؟
هلند یکی از بهترین های جام بود. اگر بخواهیم دقیق آنالیز کنیم آلمان و هلند بیشترین ثبات را در طول جام داشتند. بین دفاع و حمله آنها بالانس خوبی بود و بازیکنان به خوبی از هم حمایت می کردند. البته این بنده خدا (هلند) با وجود شایستگی هنوز قهرمان جهان نشده. با این وجود همیشه یک مدعی بوده و بالاخره روزی قهرمان خواهد شد. هلند استخوان بندی قوی دارد و بعد از رفتن فن خال هم می تواند خودش را حفظ کند.
*بدون شک شگفتی جام برد ۷ بر ۱ آلمان برابر برزیل بود. شاید این نتیجه تا صد سال دیگر هم فراموش نشود
دقیقا، این بازی تا صد سال دیگر هم تکرار نخواهد شد. اگر بخواهیم تا سالها بعد سه رخداد بزرگ جام جهانی را نام ببریم، یکی از آنها همین بازی است. البته برزیل هم در آن مسابقه برزیل همیشگی نبود و همین مسئله هم عامل رقم خوردن این نتیجه عجیب شد.
*تیم های آمریکای جنوبی مثل کلمبیا، کاستاریکا، شیلی و مکزیک از بهترین های این جام بودند. به نظر شما در سال های آینده آنها می توانند در حد یک مدعی ظاهر شوند؟
صددرصد. این بذری است که پاشیده شده و در آینده آن را برداشت می کنند. عشق به فوتبال در خون بازیکنان آمریکا جنوبی جاری است. هر چند میزبانی برزیل در درخشش آنها بی تاثیر نبود اما به نظرم در جام های آینده باید روی آنها حساب ویژه ای باز کرد.
*به عنوان سوال آخر به نظر شما به یاد ماندنی ترین صحنه جام چه بود؟
جام جهانی امسال اتفاقات زیادی داشت اما شاید برای ما گل استثنایی مسی به تیم ملی ایران به یاد ماندنی ترین صحنه جام باشد.
آلمان یازده تا لیونل مسی داشت و قهرمان شد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Xavi Hernandes ، Parsa**Barca ، @پوریا@ ، blue girl ، Hadis Messi ، •ДmịrHoSsiŋ• ، ~~SARA:HIVA~~ ، Interstellar ، ★3aeed ، N@ughty♥g!rl ، | NEON DEMON |
آگهی
#2
المان 11 تا لیونل مسی که نداشت بلکه 24 تا داشت

آلمان یازده تا لیونل مسی داشت و قهرمان شد 1
آلمان یازده تا لیونل مسی داشت و قهرمان شد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Nazanin♥Xavi ، | NEON DEMON |
#3
(15-07-2014، 18:35)دختر شیطون 20014 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
المان 11 تا لیونل مسی که نداشت بلکه 24 تا داشت
کم کم دارم باهات موافق میشمUndecided
با این که اصلا از آلمان خوشم نمیاد تیم مزخرفیه!
آلمان یازده تا لیونل مسی داشت و قهرمان شد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط N@ughty♥g!rl
#4
من طرفدار المان بودم
                                                              دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(:
پاسخ
 سپاس شده توسط | NEON DEMON | ، ghgbggf


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فیورنتینا 1-3 اینتر: قهرمان به صدر رفت
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  شبی که استقلال 3 کاپیتان داشت (عکس)
  شما بگویید: قهرمان UCL 2021 کدام است؟
  لیونل مسی نه، سیتی در مسیر جذب یک ستاره بزرگ (عکس)
  کونته: بازیکنانم قهرمان اصلی میدان بودند
  شبی که کریس رونالدو، لیونل مسی شد! (عکس)
  پیرلو: اینتر به ندرت حتی یک موقعیت داشت
  شما بگویید؛ قهرمان نیم‌فصل لیگ بیستم کدام تیم است؟+نظر سنجی
  رئال مادرید این فصل فقط یک ستاره داشت!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان