امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

4 قانون ساده برای حفاظت از حریم خصوصی آنلاین

#1
هربار که شما به اینترنت متصل می‌شوید یا از یکی از نرم افزارهای موبایل‌تان استفاده می‌کنید، فعالیت‌های دیجیتالی خود را هر چند کوچک، گسترش می‌دهید. به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اگر غذای خود را آنلاین سفارش می دهید، پس وب‌سایت‌ها علایق غذایی شما را می‌دانند، سایت‌های تجارت الکترونیک شماره کارت‌های اعتباری شما را دارند، خبرنامه‌ها آدرس میل شما را دریافت می‌کنند و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به خوبی از تاریخ تولد شما، سابقه کاری و نام دوستان‌تان خبر دارند.
شما با مراجعه به اینترنت و استفاده از آن، تمام این امور را قبول کردید. اما شما وقتی به فکر داشتن امنیت در حریم خصوصی‌تان می‌افتید، می‌فهمید که اگر هویت شما سرقت شود دیگر از دست کسی کاری برنمی‌آید.
اگر ترجیح می‌دهید که یک فعالیت امن داشته باشید، 4مورد زیر در این مسیر شما را هدایت می‌کند، تا رد پایی که از خود به جا گذاشته‌اید را پاک کنید:
1- از سایتDuckDuckGo استفاده کنید:
اگر شما در حال جست‌وجوی آنلاین برای پیدا کردن یک مشاور حقوقی یا مشغول پیدا کردن یک رفیق سیاسی هم فکر هستید، در این صورت تاریخچه جست‌وجوی شما این پتانسیل را دارد که اگر دست یک فرد ناخلف بیفتد برای شما مشکل ایجاد کند. سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://duckduckgo.com/ ) DuckDuckGo) یک موتور جست‌وجو ناشناس است که جست وجوی‌های شما را پیگیری نمی‌کند و سابقه جست‌و جوهای‌تان را ذخیره نمی‌کند.
شما با هر مرورگری می‌توانید از DuckDuckGo استفاده کنید.همچنین یک پلاگین (کارت نرم افزار اضافی است که به یک کامپیوتر متصل می شود و ارتباط راحتی با اینترنت برقرار می‌کند) برای فایرفاکس و یک نرم افزار رایگان موبایل هم برای iOS و Android وجود دارد تا اتصالتان را به این سایت آسان تر کند.

2- با استفاده از این روش مچ افراد را بگیرید:
اگر میخواهید ببینید که چه کسی شما را در هنگام چرخیدن در اینترنت ردیابی می کند، تلاش کنید که سایت دیسکانکت (دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://www.disconnect.me/ ) را به فایرفاکس و کروم خود اضافه کنید. در این زمان سایتی که گفته شد درخواست‌های افراد غیر از شما را از طریق طبقه‌بندی‌هایی مثل آگهی به شما اعلام می کند. سپس شما می توانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید که از کدام در خواست در آینده جلوگیری کنید.
سایت دیسکانکت بر اساس مدل "آنچه را می‌خواهید پرداخت کنید" ارائه شده و پیشنهاد قیمت‌های آن از 10 دلار به بالا است.
3- از Hotspot Shield استفاده کنید:
برای محافظت بیش‌تر می توانید از سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.anchorfree.com/ یک نوع VPN دانلود کنید که این VPN (شبکه خصوصی مجازی virtual private network) از حریم خصوصی شما وقتی که در مکان‌های عمومی از Wi-Fi استفاده می کنید، محافظت می کند.
این روش بر روی IP شما ماسک می‌گذارد. سازنده‌هایش می گویند که سطح بالای امنیتی این کار باعث می شود تا اطلاعات حساسی مثل رمز عبور و شماره کارت اعتباری با امنیت انتقال پیدا کند.
Hotspot Shield در آندروید و iOS قابل دسترس است، همچنین به شما اجازه می‌دهد که به طور ناشناس اسناد خود را در کامپیوترشخصی‌ و یا بر روی اینترنت بخوانید و موقعیت شما را پنهان می کند. اما استفاده از این VPN یک جنبه منفی دارد و آن هم کاهش سرعت اتصال شماست که این بخش هزینه ای‌ است که شما برای امنیت خود پرداخت می‌کنید.
4- از SafeShepherd.com استفاده کنید:
اگر به مدت چند سال متوالی از خود یک هویت را در اینترنت به جا گذاشته اید پس حتما به ابزاری همانند سایت SafeShepherd.com نیاز دارید تا به شما کمک کند که تمام آن‌ها را پاک کنید. این سایت داده های سایت های مختلف و موتورهای جست‌وجوگر را جمع آوری می کند و لیستی از آدرس‌هایتان، ایمیل‌ها و شماره تلفن‌ها را برای شما بر می‌گرداند.
اگر هر ماه یک عضویت با مبلغ 13.95 دلار بخرید این سایت از طرف شما تمام داده‌هایتان را (منظور از داده ها اطلاعاتی مهمی است که در صورت سرقت برای شما مشکل ایجاد می شود که به این نوع سرقت ها تجاوز به حریم خصوصی گفته می شود و در فضای مجازی بسیار شایع است) حذف می کند. هم‌چنین اگر اطلاعات‌تان در یک سایت جدید استفاده شود، این سایت آگاه‌تان می‌کند.

Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان