امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه ی بوگاتی

#1
بوگاتی (Bugatti) شرکت خودروساز فرانسوی با عملکرد بالا است. این شرکت در سال ۱۹۰۹ توسط نابغه‌ای ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی و به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس شد ولی با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکتهای هم دوره خود با شکست مواجه شد. شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط فولکس واگن خریداری شد و تولید بسیار محدودی دارد
او به عنوان طراح براي چندين شركت از جمله Deutz كار كرد و بخاطر طراحي و ساخت اتومبيلي كوچك با موتور 4 سيلند 1208cc در خانه خود مشهور شد.
طرح اين اتومبيل پايه و زير بنايي شد براي ساخت اتومبيلي كه در سال 1910 به بازار عرضه شد.در آن سال 5 دستگاه اتومبيل Bugatti با موتور 1327cc ساخته شد و در سال بعد اين تعداد به 75 دستگاه افزايش يافت.
بوگاتي در 1911 اتومبيلي كوچك با موتور 855cc ساخت كه توسط كمپاني Peugeot خريداري و Bebe Peugeot نام نهاد و 3095 دستگاه از آن توليد شد.
شركت Bugatti آقاي Ernest Fridrich با اتومبيلهاي بوگاتي در مسابقات شركت كرد و در سال 1911 در مسابقه Grand Prix بمقام قهرماني رسيد. در سال 1913 بوگاتي يك اتومبيل با موتور 5000CC كه هر سيلندر آن داراي 3 سوپاپ-2 ورودي 1 خروجي-بود توليد كرد.
با وجود اينكه از اين اتومبيل فقط 3 نمونه ساخته شد اما همين طرح راهگشاي ساخت موتورهاي سه سوپاپ نوع 30 و 37 در دهه 1920گرديد.
يكي ديگر از توليدات كمپاني مدل 13 بود كه تا جنگ جهاني اول توليد آن تدامه داشت.در جنگ تلاشهاي آقاي بوگاتي به توليدات نظامي متمايل شد.وي سالهاي جنگ را در پاريس به طراحي موتور هواپيما سپري كرد.
از جمله كارهاي او طي اين دوران يك موتور 16 سيلندر 500hp بود كه توسط كارخانه Duesenbetg Motors ساخته شد.پس از جنگ جهاني اول شهر Molsheim كه كارخانه در آن قرار داشت ضميمه خاك فرانسه گرديد.
پس از جنگ آقاي بوگاتي به كمپاني خود بازگشته و توليد مدل 13 را از سر گرفت.جانشين اين مدل مدلي 16 سوپاپه بود كه پس از برنده شدن Friderich در مسابقات Grand Prix سال 1921 در Brescia شهري در شمال فزانسه اين مدل Brescia نام گرفت.اين اتومبيل موفقيت زود هنگامي به دست آورد و تا سال 1926 دوهزار دستگاه از آن ساخته شد.
در كشورهاي ديگر نيز تعداد زيادي اتومبيل تحت امتياز بوگاتي توليد شد. بوگاتي در سال 1922 با مدل 8 سيلند و 2000cc به نام 30 در بازار فروش اتومبيل موفقيت چشم گيري بدست آورد.
در همان سال مدل 35 ساخته شد.اما بعلت عدم توانايي هاي لازم براي شركت در مسابقات اين اتومبيل به افراد غير حرفه اي فروخته شد



بوگاتي ويرون)
در فاصله بين 2 جنگ جهاني مدل 30 موفق ترين اتومبيل مسابقه اي بوگاتي بود و تا سال 1926 موفق به پيروزي در 12 مسابقه شد.
مدل 37 با موتوري 1500cc براي افرادي ساخته شد كه توانايي خريد مدل 35 را نداشتند.بعد از آن مدل 40 با بازدهي مناسب و قيمتي قابل قبول كه بسياري از مردم توانايي خريد را داشتند به بازار عرضه شد.
از سال 1913 بوگاتي روياي ساخت اتومبيلي را در سر ميپروراند كه با آن بتواند دنيا را تسخير كند.روياي او در سال 1926 با مدل Royale 41 به حقيقت پيوست.
اين مدل با موتوري 15000cc و قدرتي معادل 300hp بسيار مهيج بود ولي فقط 6 نمونه از آن ساخته شد كه تنها 3 دستگاه از آن فروخته شد و بقيه نزد خانواده بوگاتي باقي ماند.
بوگاتي بعدها به علت مشكلات مال ناچار به مهاجرت به پاريس شد و در آنجا به طراحي هواپيما و كشتي پرداخت.ولي پسرش Jean در كارخانه واقع در Molsheim باقي مانده و راه پدر را ادامه داد.
او در ابتداي ورود خود به كارخانه مدل 57 داراي موتور8 سيلندر 3300CC را توليد و در سال 1934 به بازار عرضه كرد.در سال 1939 تعداد 683 دستگاه از اين اتومبيل ساخته شد.
متاسفانه Jean در آگوست 1939 دقيقا قبل از جنگ جهاني دوم هنگام آزمايش يك


اتومبيل مسابقه اي در گذشت
پس از آن كارخانه Molsheim بار ديگر مشغول ساخت وسايل نقليه جنگي شد.آقاي بوگاتي به Bordeaux منتقل و مشغول فعاليت بر روي چند پروژه شد.
با كمك پسر كوچكترش Roland مدل 73 با موتور 1500cc را ساخت.اگر چه تا زمان مرگش در آگوست سال 1947 فقط تعداد اندكي از اين اتومبيل توليد شد.
در سال 1951 يك مدل تجديد نظر شده به نام 57 در كارخانه Molsheim تحت مديريت Pierre Marco ساخته شد.پس از اين تاريخ تلاشها براي نگهداشتن كارخانه با شكست مواجه شد و در سال 1963 Hispano-suiza كارخانه را خريداري نمود.
كمپاني Bugatti بعدها جذب S.N.E.C.M.A -يك كارخانه هواپيما سازي فرانسه- شده و كارخانه Molsheim به توليدات قطعات هواپيما پرداخت.
براي زنده نگه داشتن ياد و نام Bugatti گروهي از تجار اروپايي در سال 1987 نام Bugatti را خريداري كردند.كمپاني جديد بوگاتي در شهر Campogalliano ايتاليا تاسيس و در اوايل دهه 1990 اتومبيل فوق سريع Quad Turbo V12 با سرعت 322 كيلومتر در ساعت و موتوري 3500cc با قدرت 550hp را توليد كرد.
 سپاس شده توسط sepehr bball
آگهی
#2
چی گفتی؟
محرم آمد و ماه عزا شد
مه جانبازی خون خدا شد
جوانمردان عالم را بگویید
دوباره شور عاشورا به پا شد
#3
بیکیفیت . بَسته شد !


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاریخچه تقلب و روشهای آن
  تاریخچه تقلب و روشهای آن
  محمد رضا گلزار سوار بر بوگاتی
Information بوگاتی
  خودرویی که بوگاتی ویرون را پشت سر گذاشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان