امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفي چند سگ زيبا و با حال!!!

#1
Rainbow 
گلدن رتريور

گُلدِن رِتریوِر (به انگلیسی: Golden retriever) نژادی از سگ است از گونه سگهای ورزشی از مشخصه‌های اخلاقی این نژاد می‌توان به جذابیت، مهربانی و هوش و استعداد بالا اشاره کرد. این نژاد از نظر ظاهری دارای جثه متوسط و در رنگ‌های گوناگون از جمله کرم و طلائی یافت می‌شود.

گلدن رتریور سگی باهوش، زیبا و اجتماعی است. دارای جثه متوسط می‌باشد و به رنگهای کرم و طلایی یافت می‌شود ( رنگ موی قرمز و سرخ قابل قبول نمی‌باشد). لایه بیرونی پوشش ضد آب و لایه زیرین انبوه و پر پشت است. دارای سر پهن و عضلانی و دندانهای منظم می‌باشد. بینی سیاه دارد و چشم‌های مهربانش به رنگ قهوه‌ای و مشکی یافت می‌شود. گوشهایی به اندازه متوسط، گردنی ماهیچه‌ای و سینه‌ای فراخ دارد. دمش بلند است اما هرگز بصورت فر خورده نمی‌باشد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفي چند سگ زيبا و با حال!!! 1

خلق وخو
گلدن رتریور سگی جذاب، پر محبت، باهوش و با استعداد آموختن فراوان است. همیشه مهربان است و رفتار خیلی آرامی با کودکان دارد. سگهایی باوفا، شیرین و مشتاق برای خوشنود کردن صاحبانشان هستند. گلدن رتریور فعال و پر محبت و به طور خلاصه سگ مناسبی برای اعضای خانواده‌است. آموزش دادن به او سرگرم کننده خواهد بود. با غریبه‌ها و سایر سگها رفتاری دوستانه دارد و خوی تهاجمی ندارد. گلدن رتریور دیدبان خوبی است و ورود غریبه‌ها را با عوعو کردن اطلاع می‌دهد. در اطراف انسانها بودن او را خوشحال نگاه می‌دارد و نباید او را برای مدت زیادی تنها رها کرد. گلدن رتریور نام خود را از باز آوردن شکار برای شکارچی کسب کرده‌است، همچنین قابل ذکر است که این سگ شناگر بسیار ماهری می‌باشد.

وزن و ارتفاع وزن: در نرها : (۲۷-۳۶) ک.گ، در ماده‌ها : (۲۵-۳۲) ک.گ
ارتفاع: در نرها : (۵۶-۶۱) س.م، در ماده‌ها : (۵۱-۵۶) س.م

مشکلات سلامتی
مستعد برای بیماریهای لگن و همچنین عفونت چشمی است. مشکلات و نارسائی‌های قلبی و همچنین آلرژی پوست در این نژاد شایع است که در صورت مشاهده باید سریعاً به دامپزشک مراجعه کرد.

شرایط نگهداری
این نژاد برای زندگی آپارتمانی مناسب است به شرطی که در طول روز به حد کافی فعالیت بدنی داشته باشد. در داخل خانه پر تحرک است و یک حیاط متوسط یا بزرگ می‌تواند مکان مناسبی را برایش فراهم کند.

فعالیت بدنی
گلدن رتریور به فعالیت و ورزش روزانه نیاز دارد و اکثراً علاقه دارد که توپ یا اسباب بازیهای پرتاب شده را باز بیاورد. بنابراین ورزش دادن او چندان سخت نخواهد بود. از فعالیت بدنی روزانه آن اطمینان حاصل کنید و از غذا دادن زیاد خودداری کنید چرا که این نژاد استعداد خوبی در فربه شدن دارد .

طول عمر
در حدود ۱۰-۱۲ سال.

آراستن
پوشش صاف و مضاعف او برای تمیز کردن آسان است. شانه زدن روزانه و شستن در مواقع ضروری توصیه می‌شود، در هنگام شانه کردن به لایه پر پشت زیرین توجه کنید. ریزش مو در این نژاد متوسط می‌باشد.

تاریخچه
منشأ این نژاد انگلستان است. گلدن رتریور امروزی حاصل جفتگیری نژاد Yellow Flat Coated-Retriever: باLight-Coated Tweed Water Spaniel: می‌باشد. معمولاً لقب گلدن به سگهای خانوادگی داده می‌شود . همچنین این نژاد برای شکار پرنده در آب و خشکی مناسب است. حس بویایی فوق العاده دارد. گلدن رتریور همچنین بعنوان راهنمای نابینایان و کمک به افراد معلول مورد نگهداری قرار می‌گیرد.
------------------------------------------------------------------------------------------
بوستون ترير

نام دیگر باستِن تِریِر Boston Bull می باشد. این نژاد دارای جثه کوچک و عضلانی است. دارای گوشهای کوچک و افراشته ، چشمهای تیره ، گرد و بزرگ و بینی به شکل سیب می باشد. گردن کوتاه و سینه فراخ دارد. فک ، صاف و عضلانی است . موها کوتاه و به رنگهای سفید - سیاه ، قهوهای - سفید ، پلنگی - سفید یافت می شود.


خلق وخو:

گرچه در گذشته به منظور جنگیدن با سایر سگها پرورش می یافته اما امروزه سعی در کاهش حالت تهاجمی در این نژاد شده است. باستِن تِریِر سگی است آرام ، زیرک ، باهوش و اجتماعی. اصولاً به آموزشهای یک شخص واحد پاسخ می دهد. دیدبان خوبی است و فقط در مواقع ضروری پارس می کند. رابطه خوبی با کودکان ، بزرگسالان و حتی غریبه ها دارد. بازیگوش و پر محبت است و دوست دارد تا همیشه در اطراف اعضای خانواده باشد. بخاطر داشتن شخصیت جذاب طرفداران زیادی دارد. با سایر حیوانات خانگی کنار می آید اما گاهی سگهای نر نسبت به یکدیگر حالت تهاجمی پیدا می کنند.

وزن ، ارتفاع:

وزن در نرها: (3-4.5) ک.گ ، در ماده ها: (3-4.5) ک.گ
ارتفاع در نرها: (38-43) س.م ، در ماده ها: (38-43) س.م

مشکلات سلامتی:

این نژاد با داشتن صورت پهن گاهی اوقات دچار مشکل در تنفس می شود خصوصاً در هوای خیلی گرم یا سرد. همچنین خس خس و خور و پف کردن در این نژاد طبیعی می باشد. اکثراً ماده ها به علت بزرگی سر توله ها و باریک بودن دهنه رحم مشکل داشته و به سزارین نیاز دارند. تومارهای قلبی و پوستی و بیماریهای چشم نیز شایع می باشد.

شرایط نگهداری:

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد. اصولاً در داخل خانه آرام است و نیازی به حیاط ندارد. باستِن تِریِر به گرما یا سرمای زیاد حساسیت دارد.


فعالیت بدنی:

پیاده روی های کوتاه و دویدن در حیاط و یا فضای سبز مناسب می باشد. این نژاد کوچک نیازی به فعالیت بدنی زیاد ندارد اما علاقه دارد تا همه جا همراه صاحبش باشد ، سگ سبک وزنی است که به راحتی می توان آنرا حمل کرد.


طول عمر:

حدود 15 سال یا بیشتر.

تعداد توله ها:

معمولاً 4-3 توله. به علت اینکه این نژاد شامل سر بزرگ می باشد ، اکثراً سگ مادرهنگام زایمان باید سزارین شود.

آراستن:

موهای کوتاه وصاف این نژاد برای آراستن آسان می باشد. شانه و برس کشیدن منظم و شست و شو فقط در مواقع ضروری پیشنهاد می شود. صورت و خصوصاً گوشه چشمها را روزانه با یک دستمال نمدار تمیز کنید. داخل گوشها را باید بطور منظم چک کرد و از تمیز بودن آن نسبت به جرم ها اطمینان حاصل نمود. ناخن ها را باید کوتاه نگه داشت. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.

تاریخچه:

اجداد این نژاد را سگهای جنگجوی Pit Fighting و تریرها تشکیل می دهد. باستِن های اولیه وزنی در معادل 20 ک.گ داشتند که آنها را Olde Boston Bulldogge می نامیدند. باستِن تِریِر از محدود نژادهایی است که موطن اصلیش آمریکا بوده است. باستِن تِریِر امروزی حاصل جفتگیری English Bulldog با English White Terrier می باشد. در سال 1889 این نژاد در ناحیه باستن در آمریکا معروف گردید و در سال 1893 به ثبت رسید. اولین نمایش از آن در باستن در سال 1870 بعمل آمد.

گروه:
سگهای غیر ورزشی.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفي چند سگ زيبا و با حال!!! 1

----------------------------------------------------------------------------------

ژرمن شیپرد
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفي چند سگ زيبا و با حال!!! 1


ژرمن شیپرد در تمام ایام به دلیل رفتار و ساختار بدنی ممتازش در بین سایر نژادها مورد انتخاب قرار گرفته است و حتی ویژگی های دفاعی و تربیت های اختصاصی آن نیز به معرض قضاوت گذارده می شود. مهمترین ویژگی در این نژاد رفتارهای اشرافی ، شهامت و توانایی آموختن رفتارها و فعالیتهای اختصاصی است. اولین ویژگی یک ژرمن شیپرد خوب ، قدرت ، چالاکی ، عضلات مناسب و هوشیاری است. رنگ در سگهای ژرمن شیپرد متفاوت است و تقریباً اکثر رنگها قابل قبول هستند. با این وجود رنگهای خیلی کم رنگ و یا سفید یک دست قابل قبول نمی باشد.

خلق وخو:

اغلب بعنوان سگ کار از آن استفده می شود. ژرمن شیپرد سگی باهوش ، نترس ، مشتاق ، شجاع ، شاداب و بیقرار برای آموختن است. به شجاعت و وفاداری شهرت دارد. سگی است جدی و به نظرمی رسد مقداری از هوش خود را از انسان به ارث برده است! استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد. آنها خیلی دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه ها دوری می جویند. ژرمن شیپرد سگ اجتماع دوستی است و نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت. تنها زمانی پارس می کند که لازم باشد. شمه قوی در محافظت ونگهبانی دارد و بهتر است که از سنین پایین به آن آموزشهای اختصاصی داده شود. با حیوانات دیگر کنار می آید و با کودکان بسیار مهربان است. به راحتی می توان آنه را برای اهداف گوناگون اعم از سگ گله ، سگ نگهبان ، سگ پلیس ، راهنمای نابینایان ، ناجی و سگ ارتش تعلیم داد.

وزن ، ارتفاع:

وزن در نرها: (30-40) ک.گ ، در ماده ها: (30-40) ک.گ
ارتفاع در نرها: (60-65) س.م ، در ماده ها: (55-60) س.م

مشکلات سلامتی:

مشکلات کپل ( باسن) و آرنج در آنها شایع است بنابراین قبل خرید توله سگ از سلامت والدین نسبت به این بیماری اطمینان حاصل نمایید. بیماریهای خونی ، مشکلات هضم غذا ، صرع ، اگزما و کوتاه ماندن اندام قابل ذکر می باشد.

شرایط نگهداری:

برای زندگی در آپارتمان مناسب است به شرطی که به آن اجازه فعالیت بدنی روزانه داده شود. در داخل خانه آرام است اما یک حیاط بزرگ برای زندگیش مناسب خواهد بود.

فعالیت بدنی:

فعالیت و جست و خیز رادوست دارد. گاهی اوقات به تعلیم و آموزش علاقه نشان می دهد و از کشتی گرفتن و مبارزه لذت می برد.

طول عمر:

حدود 13 سال.

آراستن:

ریزش مو در این نژاد خصوصاً در فصل ریزش مو زیاد می باشد. شانه کردن روزانه مناسب است. نباید آنها را زیاد استحمام کرد. شستشوی دو بار در سال کافی است تا از خشک شدن و از بین رفتن روغن طبیعی پوست جلوگیری شود.

تاریخچه:
در بین سگهای قدیمی گله و مزارع و همچنین از جمله ملازمان و همراهان انسان طی قرون گذشته این نژاد توسعه بسیار زیادی یافته است. ژرمن شیپرد توانست از سال 1914 از آلمان به بسیاری از نقاط جهان انتقال یلبد.

گروه:
سگهای کاری - چند منظوره
----------------------------------------------------------------------------------
دالماسين
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفي چند سگ زيبا و با حال!!! 1

بدن دالماسین به طرز ویژه ای خالدار ، باوقار ، قوی ، عضلانی ، فعال و از لحاظ رفتاری بدون خجالت و هوشیار است. تحمل بدنی او زیاد است و دارای سرعت قابل توجهی می باشد. دارای طول مناسب و فاقد پوست شل است. بالای جمجمه پهن است و دارای یک شیار کم عمق می باشد. دم در امتداد خط پشت قرار دارد و نباید خیلی پایین قرار گیرد و حات فر خورده ندارد. موها کوتاه ، متراکم و نرم است. رنگ آن سفید است و لکه های بدن سیاه یا جگری رنگ هستند. معمولاً لکه های موجود بر سر ، پاها و دم کوچکتر از لکه های بدن می باشند.

خلق وخو:

دالماسین برای شکار و دویدن در کنار اسب سواران پرورش یافته است. بازیگوش ، شاد و بسیار باوقارمی باشد و به همراهی و دوستی با انسانها نیاز دارد. عدم فعالیت بدنی کافی در روز او را به یک حیوان عصبی ، کلافه و ناراحت تبدیل میکند. علاقه دارد تا تمامی اوقات را در کنار صاحبش بگذراند و به همین سبب برای نگهداری در حیاط و بصورت تنها مناسب نمی باشد. حافظه بسیار قوی دارد و خاطراتش را تا سالهای زیادی به یاد می آورد. به دویدن و بازی کردن علاقه زیادی دارد. معمولاً باسایر حیوانات به خوبی کنار می آید اما گاهی اوقات نسبت به سایر سگها و همچنین نرها نسبت به یکدیگر حالت تهاجمی دارند. می توان آنها را بعنوان سگ نگهبان تربیت کرد. دیدبان خوبی می باشد. تعداد توله ها در این نژاد زیاد است و گاهی به پانزده عدد نیز می رسد.

وزن ، ارتفاع:

وزن در نرها: (25) ک.گ ، در ماده ها: (25) ک.گ
ارتفاع در نرها: (50-60) س.م ، در ماده ها: (50-55) س.م

مشکلات سلامتی:

ناشنوایی در 10-12 درصد از توله ها وجود دارد و باید قبل از خرید به این نکته توجه کرد که بهترین سن برای آزمایش آن شش هفتگی می باشد. توله های ناشنوا معمولاً برای آموزش مشکل دارند و رفتاری عصبی و ترسو پیدا می کنند. بیماری سنگ کلیه و حساسیت پوستی نیز قابل ذکر می باشد. میران اسید اوره (Uric Acid) در این نژاد بیش از سایر نژادها دیده می شود بنابراین بهتر است در تغذیه آنها از میزان پروتئین کمتری بهره گرفت.

شرایط نگهداری:

برای نگهداری در آپاتمان پیشنهاد نمی شود مگر آنکه در روز به او اجازه دویدن و فعالیت بدنی کافی داده شود. در داخل خانه جنب و جوش زیادی دارد و یک حیاط متوسط محل مناسبی برایش می باشد. این نژاد نباید در فصل سرما خارج از خانه نگهداری شود.

فعالیت بدنی:

این نژاد بسیار پر انرژی است و به فعالت بدنی زیاد نیاز دارد. دالماسین عاشق دویدن است.

طول عمر:
حدود 10-12 سال.

آراستن:

دالماسین دوبار در سال ریزش موی فصلی دارد. این نژاد بسیار تمیز است و برس کشیدن منظم و استحمام در مواقع ضروری پیشنهاد می شود.

تاریخچه:

هیچ نژادی همچون دالماسین سابقه قابل توجه ندارد. زمان ایجاد این نژاد آنچنان قدیمی است که محققین بر سر منشأ آن به توافق نرسیده اند. احتمالاً تعداد این سگها در کشور رومانی زیاد بوده است. عده ای از مؤلفین نیز اعتقاد دارند که این سگ مربوط به ناحیه دالماشیا واقع در غرب یوگسلاوی است. منابعی وجود دارد که نژاد دالماسین از اواسط قرن 18 وجود داشته و هیچ شکی وجود ندارد که دودمان آن کاملاً باستانی است.

گروه:
سگهای غیر ورزشی ، سگهای آموخته با تفنگ.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفي چند سگ زيبا و با حال!!! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط FrOzen あHeArt ، T A R A ، frari3000
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عكس هايي زيبا و هنرمندانه از خلاقيت و طراحي جالب با كبريت سوخته
  بهترين صبحانه دنيا معرفي شد+عكس
  فرهنگى زيبا در كشور آلمان(واقعاقشنگه)
Wink معرفي باشگاه هم انديشان ... بخونيد ضرر نميكنيد ...
  ارايشي جذاب و زيبا فقط در 5 دقيقه
  سخناني زيبا در مورد كورش بزرگ(ايراني واقعي بياد)
  عكسهاي زيبا-مطالب جالب
Rainbow لباس عروس زيبا خيلي خوشگلن
  جملات عاشقانه و زيبا
  داستان كوتاه بسيار زيبا خواندش خالي از لطف نيست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان