امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تله خواستگار قلابی برای دختران دم‌بخت!

#1
کارآگاهان با تجمیع اطلاعات و به دست آوردن عکسی که یکی از مالباختگان به وسیله دوربین موبایل خود از مجرم چرب‌زبان گرفته بود به تحقیق میدانی ادامه دادند. به این ترتیب پسر کلاهبردار به نام «الف- م» که اهل یکی از روستاهای «جهرم» است ردیابی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.


تله خواستگار قلابی برای دختران دم‌بخت! 1



یک پسر چرب‌زبان که با خواستگاری ساختگی از دختران فریب‌خورده، دست به کلاهبرداری زده بود در عملیات غافلگیرانه پلیس آگاهی استان فارس بازداشت شد.
به گزارش فرهیختگان، رسیدگی به این پرونده با شکایت یک دختر دم‌بخت در دستور کار پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت. «فریبا» ۲۵ ساله به ماموران گفت: چندی پیش به‌طور اتفاقی با پسری شیک‌پوش به نام «فرشید» آشنا شدم. آن پسر می‌گفت ماه‌هاست مرا زیر نظر دارد و یک دل که نه، صد دل عاشقم شده است.
شاکیه ادامه داد: در حالی که تصور می‌کردم «فرشید» تحصلیکرده است و مرا دختر رویاهایش می‌داند به او اعتماد کردم و شیفته‌اش شدم. جوان خوش‌تیپ، پیشنهاد ازدواج داد و موضوع را به خانواده‌ام گفتم. پدر و مادرم وقتی متوجه شدند دخترشان قصد ازدواج با یک پسر متشخص را دارد خیلی خوشحال شدند و از من خواستند «فرشید» را به خانه دعوت کنم تا بیشتر با هم آشنا شوند.
«فریبا» اضافه کرد: خواستگارم در همان ملاقات نخست، اعتماد خانواده‌ام را هم جلب کرد و حتی وعده داد که خانه‌ای در اطراف محل زندگی ما می‌خرد تا از پدر و مادرم دور نباشم. به این ترتیب قول و قرار ازدواج گذاشتیم اما «فرشید» به بهانه‌های مختلف حاضر نبود مرا عقد کند.
شاکیه اظهار داشت: «فرشید» در تازه‌ترین دیداری که با من داشت گفت دچار مشکل مالی شده و نیاز مبرم به پول دارد. من هم برای اثبات علاقه‌ام به «فرشید» مقداری از طلاهایم را به او دادم. «فرشید» اما ناگهان ناپدید شد و وقتی فهمیدم او کلاهبردار است که کار از کار گذشته بود.
تجسس افسران آگاهی استان فارس برای دستگیری خواستگار قلابی ادامه داشت که چند شکایت مشابه به این اداره رسید. شواهد نشان می‌داد خواستگار قلابی با وعده‌های دلفریب، دختران دم‌بخت را اسیر دوستی‌های خیابانی می‌کرد و دست به کلاهبرداری می‌زد.
کارآگاهان با تجمیع اطلاعات و به دست آوردن عکسی که یکی از مالباختگان به وسیله دوربین موبایل خود از مجرم چرب‌زبان گرفته بود به تحقیق میدانی ادامه دادند. به این ترتیب پسر کلاهبردار به نام «الف- م» که اهل یکی از روستاهای «جهرم» است ردیابی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
این پسر که می‌دانست دستش رو شده و هیچ شانسی برای گریز از قانون ندارد در حضور مالباختگان گفت: دختران دم‌بخت را به‌طور اتفاقی در خیابان‌ها تعقیب می‌کردم و از علاقه‌ام به آنان می‌گفتم. وقتی آنان چراغ سبز نشان می‌دادند و اسیر عشق دروغین می‌شدند نقشه کلاهبرداری را به راحتی اجرا می‌کردم.
در همین رابطه، سرهنگ سیروس حیدری- رئیس پلیس آگاهی فارس- گفت: تاکنون چهار دختر دم‌بخت از «الف- م» شکایت کرده‌اند و تحقیق جامع‌تر درباره پرونده ادامه دارد.
دکتر رضا سوری- حقوقدان - می‌گوید: بیشتر خواستگاران قلابی با انگیزه‌های مالی یا با هدف اجرای نقشه‌های شیطانی در کمین دخترانی می‌نشینند که خیلی راحت به تله عشق‌های خیالی یا خیابانی می‌افتند. این خلافکاران پس از رسیدن به اهداف پلیدشان به‌طور ناگهانی ناپدید می‌شوند.
وی اضافه می‌کند: طبق ماده ۶۴۷ فصل ۱۹ قانون مجازات، چنانچه یکی از زوجین طرف خود را به امور واهی، تمکن مالی، شغل، سمت یا تجرد فریب دهد و سپس عقدی واقع شود برای مجرم شش ماه تا دو سال زندان در ‌نظر گرفته می‌شود. همچنین چنانچه فرد متقلب با نشان دادن مدارک جعلی، خود را تحصیلکرده یا صاحب مقام و منصب معرفی کرده و فردی را فریب داده باشد که به دنبال آن وصلتی صورت گیرد، علاوه بر اینکه مجرم مشمول ماده ۶۴۷ قانون مجازات می‌شود، طبق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبان، ارتشا و کلاهبرداری، جرمش کلاهبرداری نیز محسوب می‌شود. طبق این قانون برای مجرم از یک تا هفت سال زندان در نظر گرفته می‌شود.

دکتر «سوری» ادامه می‌دهد: در برخی پرونده‌ها دیده شده فرد متقلب با وعده ازدواج، از دختر یا زنی سوء‌استفاده مالی می‌کند که علاوه بر مجازات‌های اعلام شده به بازگرداندن مال و پرداخت دو برابر مبلغ کلاهبرداری شده، محکوم می‌شود. نکته قابل توجه اینکه برخی خواستگاران قلابی با هدف سوء‌استفاده، دختران خوش‌باور را فریب می‌دهند و پس از اجرای نقشه پلید خود ناپدید می‌شوند. در چنین شرایطی، چنانچه فرد متقلب، دختر را به عقد موقت درآورده و پس از رسیدن به هدف پلیدش گریخته باشد، طبق قانون برای دختر مهرالمثل تعیین و مجرم به پرداخت آن محکوم خواهد شد. اگر هم بین آنان عقدی جاری نشده باشد، طبق ماده ۳ قانون تشکیل دادگاه‌ها و دادسراهای عمومی و انقلاب اسلامی هر دو مجرم شناخته می‌شوند. چنانچه خواستگار قلابی متهم به تجاوز به عنف شود به پرونده در دادگاه‌های کیفری رسیدگی خواهد شد.

دکتر مجید ابهری - استاد دانشگاه و آسیب‌شناس اجتماعی – نیز اظهار می‌دارد: خواستگاران قلابی به‌طور معمول تا مراحل نامزدی و عقد پیش می‌روند و زمانی که به هدف پلیدشان رسیدند، ناگهان ناپدید می‌شوند. نخستین شگرد خواستگاران قلابی معرفی خود با نام و مشخصات دروغین است. این‌گونه افراد، کلاهبرداران حرفه‌ای هستند که گاهی با جعل شناسنامه و اسناد هویتی به شیادی می‌پردازند.
وی ادامه می‌دهد: دومین شگرد چنین خلافکارانی، ‌معرفی خود با نام و مشخصات درست اما شغل‌های دروغین است. این افراد دارای ظاهری معقول هستند و بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند. گروهی از خواستگاران قلابی نیز با نام و مشخصات و شغل قلابی وارد ماجرا می‌شوند. این گروه از اساس با دروغ وارد معرکه می‌شوند و هدفی به غیر از کلاهبرداری ندارند. هدف هر سه گروه نیز شکار زنان یا دخترانی است که اوضاع مالی خوبی دارند. در هر حال، زودباوری، اعتماد بیجای دختران و خانواده‌های آنان موجب موفقیت کلاهبرداران در اجرای نقشه‌هایشان می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود دختران و خانواده‌هایشان در نخستین گام به تحقیق دقیق و کامل درباره هویت، شغل و سایر مشخصات خواستگاران ناشناس بپردازند.
همچنین دکتر علی نجفی‌توانا - استاد دانشگاه و جرم‌شناس- اظهار می‌دارد: با توجه به وضعیت تجرد در میان جوانان و افزایش سن ازدواج از یک طرف و علاقه طبیعی، فطری و فرهنگی جوانان برای ازدواج از طرف دیگر، زمینه‌های ارتکاب برخی تخلفات و جرایم در روابط دختران و پسران، مردان و زنان به وجود آمده است. این معضل به ویژه شرایطی را فراهم کرده که قربانی شدن زنان و دختران بیشتر از مردان اتفاق می‌افتد؛ هر چند در شرایط کنونی یک روند رو به افزایشی در بزه‌دیدگی مردان در ازدواج‌ها مشاهده شده است.
این جرم‌شناس اضافه می‌کند: به طور معمول قربانیان فریب در ازدواج یا کلاهبرداری‌ها، افرادی هستند که از نظر عاطفی به فرد مقابل گرایش پیدا می‌کنند و با بروز این حالات، طرف مقابل با سوءاستفاده و بازی با احساسات و جلب اعتماد قربانی یا خانواده وی، با قول ازدواج وارد عمل می‌شود. در نهایت بعد از مدتی مشخص می‌شود خواستگار یا دارای شرایط اعلام شده نبوده یا قصد ازدواج نداشته و فقط به قصد فریب دختر یا پسر با وی رابطه عاطفی و ظاهری ایجاد کرده است. در مواردی خواستگار بعد از جلب اعتماد فرد مقابل به تدریج وارد مسائل مالی او و خانواده‌اش می‌شود و به‌عنوان امین، بخش قابل توجهی از دارایی او را در اختیار می‌گیرد اما بعد از مدتی از بازگرداندن آن خودداری می‌کند. در برخی موارد نیز فرد متقلب با فریب خانواده دختر یا زن و وعده سرمایه‌گذاری، دست به کلاهبرداری می‌زند.
دکتر «نجفی‌توانا» خاطرنشان می‌سازد: در برخی موارد نیز خواستگاران قلابی پس از فریب طعمه موردنظر و برقراری رابطه شیطانی و فیلمبرداری، دست به اخاذی‌‌های گوناگون می‌زنند. برای پیشگیری و برخورد با این جرائم، باید یک کار بزرگ فرهنگی انجام داد. آموزش را نیز باید از مدارس و دانشگاه‌ها و از طریق رسانه‌ها ارائه داد. همچنین ‌باید معیارهای معنوی گذشته در ازدواج را گسترش داد تا زندگی افراد تباه نشود.
تله خواستگار قلابی برای دختران دم‌بخت! 1

تله خواستگار قلابی برای دختران دم‌بخت! 1
پاسخ
آگهی
#2
اي دل غافل 
مردم زرنگ شدن
پاسخ
 سپاس شده توسط anita299


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شیوه عجیب دختران جوان برای سرقت از تازه عروسها
Earth ایجاد مزاحمت پسران اروپایی برای دختران با پایانی تلخ +ویدیو
  دختران بی حجاب در سواحل شمال ایران (عکس)>_<
  دعوت دختران به خانه های خالی
  اتو کردن سینه دختران در یک قبیله!! (عکس)
  85 درصد دختران از زیبایی خود رضایت ندارند
  خواستگار 60 ساله یک دختر با آتش‌افروزی
  آموزش فریب پسرها توسط دختران در یک سریال!!
  کک و مک صورت مد جدید دختران ایرانی
  تخفیف ویژه به دختران و زنان دامن کوتاه در این رستوران + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان