امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سگ ها نمیخوابند !

#1
بازی True Crime شاید یک Open-World عالی نبود، اما در زمانی که راهی بازار شد، علاقه مندان زیادی پیدا کرد و تبدیل به یک عنوان دوست داشتنی شد. کمپانی Activision چند سال پیش خبر ساخت نسخه جدید این سری از بازی ها با همکاری استودیوی United Front Games را به علاقه مندان داد. بازی نمایش های جالبی داشت، اما به یکباره کنسل شد و همگان فکر می کردند که دیگر نسخه جدیدی از این سری را مشاهده نخواهند کرد. اما کمپانی Square Enix حق ساخت بازی را خریداری کرد و UF کار ساخت آن را با نام Sleeping Dogs ادامه داد. بازی ای که Activision آن را رها کرد، توسط Square Enix به یک عنوان بسیار جالب تبدیل شده است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سگ ها نمیخوابند ! 1

داستان

داستان Sleeping Dogs درباره مرد جوانی به نام وی شن (Wei Shen) است. وی از تا 10 سالگی در سن فرانسیسکو زندگی می کرده و پس از آن به همراه مادر و خواهرش به هنگ کنگ می آید. در هنگ کنگ اتفاقات بدی برای او و خانواده اش رخ می دهند. خواهر و مادر وی توسط گروه های خلافکار چینی به قتل می رسند و او سعی می کند تا پس از سال ها انتقام آن ها بگیرد. بازی از جایی شروع می شود که وی با چند نفر از خلافکاران در حال یک معامله است، اما یکی از آن ها معامله را به هم می زند و یکی از افراد را به قتل می رساند. در همین لحظه نیروهای پلیس حمله می کنند و همه خلافکاران را به همراه وی دستگیر می کنند. وی در زندان با یکی از دوستان قدیمی اش که جکی ماه (Jackie Mah) نام دارد، روبرو می شود. جکی هم اکنون عضو یک گروه خلافکار به نام Sun On Yee است و پس از ملاقات با وی کاری می کند که او نیز بتواند به یکی از افراد آن ها تبدیل شود.

وی در زندان با یک کارآگاه پلیس به نام توماس پندرو (Thomas Pendrew) صحبت می کند و مشخص می شود که وی به عنوان یک مأمور مخفی در بین نیروهای خلافکار فعالیت می کرده است. وی مأموریت دارد تا داخل این گروه های خلافکار نفوذ کند و راهی برای از بین بردن آن ها پیدا کند. بازی به این صورت آغاز می شود و رفته رفته وی که به عنوان یک فرد تازه کار به عضویت این گروه خلافکار درآمده، برای خودش اسم و رسمی پیدا می کند. وی به دلیل اینکه یک مأمور مخفی است، هم باید مأموریت هایی مربوط به گروه های خلافکار را انجام دهد و هم باید مأموریت های پلیس را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گروه خلافکار به پایان برساند. همچنین وی با اشخاص و گروه های جدیدی آشنا می شود که مسیر از بین بردن این باند خلافکار را سخت تر می کند. روند داستانی بازی در ابتدا چندان هیجان انگیز پیش نمی رود، اما کم کم شکل دیگری به خودش می گیرد و روند آن بهتر می شود. داستان بازی با اتفاقات جالبی همراه است و وی با درگیری های مختلفی روبرو می شود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سگ ها نمیخوابند ! 1

گرافیک

به عنوان یک بازی Open-World باید به این موضوع اشاره کرد که Sleeping Dogs از کیفیت خوبی برخوردار است. شهر هنگ کنگ به زیبایی طراحی شده و جزئیات بسیاری را در آن مشاهده می کنید. یک شهر پرجمعیت که از فروشگاه ها، خانه ها و قسمت های مختلف تشکیل شده که در طول بازی به قسمت های مختلف آن خواهید رفت. تغییر زمان و گذر روز و شب، فضای بسیار جالبی را برای به وجود آورده و در لحظه های مختلف با جلوه های خاصی از شهر هنگ کنگ مواجه می شوید. شرایط آب و هوایی نیز در بالا بردن کیفیت بصری نقش مهمی داشته است. بارش باران به خوبی روی شخصیت ها و محیط تأثیر می گذارد و می توانید مشاهده کنید که لباس ها و خیابان ها به چه شکل خیس و حتی خشک می شوند.

طراحی شخصیت ها بسیار مطلوب صورت گرفته و از جزئیات مناسبی بهره می برد. اکثر شخصیت هایی که در بازی مشاهده می کنید، بازیگران مطرح سینما هستند که در فیلم های مختلفی حضور داشته اند و شبیه سازی خوبی از صورت آن ها را شاهد خواهید بود. طراحی اتومبیل ها نیز قابل قبول است و بازتاب نور و تصویر محیط روی آن ها به خوبی طراحی شده است. همچنین اتومبیل ها از تنوع بالا و فیزیک معقولی نیز بهره می برند که در تصادف ها و برخوردهای مختلف می توانید شاهد این موضوع باشید. از مشکلات گرافیکی می توان به کمی برش صفحه اشاره کرد. این برش صفحه در برخی از قسمت ها برای یک لحظه دیده می شود. انیمیشن های بازی نیز در سطح جالب توجهی هستند و تعداد آن ها بسیار بالا است. انیمیشن های گوناگونی برای مبارزه های تن به تن و تعقیب وگریزهای مختلف طراحی شده اند. همچنین در زمان مبارزه ها شاهد این خواهید بود که ضربات مشت روی صورت تأثیر می گذارند و می توانید خون و زخم ها را مشاهده کنید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سگ ها نمیخوابند ! 1

موسیقی/صداگذاری

موسیقی های ساخته شده برای بازی حال و هوای نواهای سنتی چینی را دارند و به خوبی بیانگر فضای بازی است. موسیقی ها توسط آقای جف تیموشاک (Jeff Tymoschuk) ساخته شده اند. در اکثر مواقع صدای موسیقی رادیو به گوش می رسد و یا در زمان گردش در شهر موسیقی خاصی بجز صدای وسایل نقلیه و مردم شنیده نمی شود. در کنار این موضوع باید به صداگذاری روی شخصیت های بازی نیز اشاره کرد. همان طور که گفتیم شخصیت ها را بازیگران سینما تشکیل داده اند و به همین دلیل از صدای آن ها نیز استفاده شده است. بازیگرانی همچون ویل یون لی (Will Yun Lee)، ادیسون چن (Edison Chen)، جیمز هنگ (James Hong) و... در بازی حضور دارند که به ترتیب صداگذار شخصیت های وی شن، جکی ماه و عمو پو (Uncle Po) بوده اند که کار صداگذاری روی شخصیت ها را به خوبی انجام داده اند. اما باید به این موضوع اشاره کرد که اگر حرکت لب شخصیت ها با دیالوگ ها هماهن گتر بود، این قسمت بهتر از کار درمی آمد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سگ ها نمیخوابند ! 1

گیم پلی

همانند سایر بازی های Open-World در Sleeping Dogs نیز با مأموریت های مختلفی روبرو می شوید. مأموریت های بازی به 2 دسته مختلف تقسیم می شوند. یک دسته مربوط به مأموریت هایی می شود که برای پلیس انجام می دهید و دسته دیگر مربوط به مأموریت هایی می شود که باید برای گروه خلافکار انجام دهید. با تکمیل هر کدام از این مرحله ها Level خود را برای این دو گروه بیشتر می کنید و با بالا رفتن Level شما در این قسمت ها می توانید قابلیت های جدیدی برای شخصیت اصلی آزاد کنید.

استفاده بهینه از سلاح ها و یا بهتر مبارزه کردن از قدرت هایی است که در این قسمت به شما داده می شوند. در اوایل بازی، بیشتر درگیر مراحلی هستید که شامل مبارزه های تن به تن می شوند. در حقیقت این قسمت بخش بزرگی از این عنوان را به خودش اختصاص می دهد که بسیار خوب هم از کار درآمده است. فنون بسیار زیادی را می توانید اجرا کنید و توانایی این را دارید که دشمنان را به شکل های مختلف از بین ببرید. مبارزه ها در این عنوان به همان صورت مبارزه های خیابانی است و با هر چیزی که دم دستتان است، می توانید دشمن را از بین ببرید. حتی می توانید او را بگیرید و به اطراف پرتاب کنید و یا با استفاده از اشیاء مختلف او را از بین ببرید. البته روند مبارزه های بازی آسان نیست و همیشه باید در شرایط درست حمله و یا دفاع کنید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سگ ها نمیخوابند ! 1

مبارزه های بازی بسیار چالش برانگیز طراحی شده اند و تنوع فنون و کارهایی که می توانید در آن ها انجام دهید، باعث زیبایی آن شده اند. المان های پارکور نیز در بازی دیده می شوند و تعقیب و گریزهای فراوانی را با پای پیاده انجام خواهید داد که بسیار جالب هستند. قسمت های اکشن بازی که با سلاح دنبال می شوند نیز خوب از کار درآمده و می توانند نظر شما را جلب کنند. از طرف دیگر، در خود شهر هنگ کنگ نیز می توانید کارهای زیادی انجام دهید. آزادی عمل خوبی در بازی وجود دارد و به شما اجازه می دهد که به قسمت های مختلف شهر بروید. مراحل فرعی نیز وجود دارند که شاید یکی از قسمت های نه چندان جالب باشند. مراحل فرعی بسیار تکراری و کسل کننده هستند و تنها برخی از آن ها قابل قبول از کار درآمده اند. در اوایل بازی نیز روند، کمی آرام دنبال می شود و هیجان کمتری نسبت به اواسط بازی دارد. حالت Open-World بازی برتری خاصی نسبت به سایر عناوین این سبک ندارد. تنها روند گیم پلی و مبارزه های مختلف آن، باعث زیبایی بازی در این قسمت شده است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سگ ها نمیخوابند ! 1

نتیجه گیری

بازی Sleeping Dogs که روند ساخت آن با مشکلات زیادی همراه بود، به شکل بسیار خوبی ساخته شده و نمایش قابل قبولی داشته است. استودیوی United Front که از اعضای سابق استودیوهای EA Black Box ،Rockstar Vancouver ،Radical Entertainment و Volition تشکیل شده و تا قبل از این بازی نیز عنوان ModNation Racers را راهی بازار کرده، یک بازی بسیار خوب را عرضه کرده است. بازی آن ها دارای نقاط قوت و ضعف خاص خودش است، اما می تواند نظر شما به خودش جلب کند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سگ ها نمیخوابند ! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط امیررضا* ، EMINEM2 ، شیوا 2 ، **MOHAMMAD** ، ...Altair... ، AmItiSe ، aliedge ، fear ، soelda
آگهی
#2
اوفففففف!
همین دیروز عرضه شد حالا منتظریم تو ایران عرضه شه!Confusediv:14k:183:491
خدا کنه ماموریتاش از gta iv هم بهتر باشه.آخه تو gta iv مراحلش داشت کمی حوصله سر بر میشد.ببینیم این چی میشه
صداقت نخستین فصل دفتر دانایی است . ((تامس جفرسن))
پاسخ
 سپاس شده توسط AmItiSe
#3
ممنون فکنم بازی خوبی باشهSmile
قدر وقت گر نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که ازاین حاصل ایام برد
پاسخ
#4
وااااااااااااااااییییی!
دیوونش شدم!همین الان خریدمش صبر ندارم دارم نصبش میکنم!تمام نقد و بررسی ها رو خوندم!بیشتر از 10 سایت معتبر!
خوبیش و یه چیز باحالش که میتونه بهتر از gta بشه اینه که میدونیم مراحلش الافی نیست همش تعقیب و گریز و جنگه!!!!!!!!!!
راستی ببینم مثل gta iv هم سوار هر چیزی میتونه به هر جهت تیر اندازی کنه؟
صداقت نخستین فصل دفتر دانایی است . ((تامس جفرسن))
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Altair...
#5
اووووففف عجب چیزیه!
ریخشتم جون میده فقط واسه ی مبارزه های کنگ فوییش!حرکات و فنّاش تو حالت معمولی حدود 10 تاست ولی میشه آپگرید کرد.اون موقع به 20 تا 30 تا فکر کنم برسه!
بازارش چه باحاله عمده فروشن خیلی ارزون تر از مغازه های شیک و پولدار میفروشن ولی انصافا لباسای خیلی خوبی میدن!Big Grin
صداقت نخستین فصل دفتر دانایی است . ((تامس جفرسن))
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Altair...
#6
بایدخوب باشهBig GrinBig Grin
پاسخ
آگهی
#7
خیلی ممنون
پاسخ
#8
بازیوهشت نکی نیستAngry

Ideaبازی وهشت ناکی نیستUndecided:

HeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart
پاسخ
#9
عجب بازيي ها
:p318:بي بهانه در خاطرم هستي................ شايد دوست داشتن همين باشد
پاسخ
#10
بازیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فکر میکردم میخواین درباره ی سگ حرف بزنید هه ههBig Grin
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان