امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سبک و باریک ، V5

#1
پس از خواندن این مقاله شما می توانید در مورد آن به بحث و گفتگو بپردازید، لایفوتک به برترین نقد شما جایزه می دهد.
بطور کلی ایسر در مدل‌های V5 تمرکز بیشتری بر جابجایی دستگاه و حمل آن داشته است به همین دلیل وزن این مدل‌ها معمولا حدود ۲ کیلوگرم است و در اندازه باریک طراحی می‌شوند. از سوی دیگر پوشش بدنه مقاومت مناسبی در برابر ضربه و سایش دارد و باتری دستگاه نیز تا حدی که تاثیر منفی روی وزن نداشته باشد توسعه پیدا کرده است.
مدل V5-561G که در این مطلب آن را بررسی می‌کنیم دارای بدنه‌ای زیبا است که اگر چه از جنس پلاستیک تولید شده است اما نمای آن با خطوط ظریف فلزی پرداخت شده و مجهز به آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل و تراشه‌های گرافیکی AMD است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سبک و باریک ، V5 1


طراحی

بدنه باریک و سبک اولین نکته‌ای است که در مواجه با ایسر V5-561G متوجه می‌شوید. همین موضوع باعث شده تا ظرافت‌های ظاهری این مدل بیشتر در معرض دید قرار داشته باشد و نکاتی مثل ظرافت حاشیه‌ها، نحوه قرارگیری کلیدها، پورت‌های جانبی و حتی محل قرارگیری دکمه پاور خودنمایی کنند. در این مدل از یک تاچ‌پد بزرگ استفاده شده است و پرداخت سطح داخلی همانند نمای بیرونی به صورت خطوط ظریف فلزی دیده می‌شود.


لولای صفحه نمایش کاملا درون بدنه فرو رفته و یک نمای تمیز از بخش کاربردی دستگاه نشان می‌دهد. نکته دیگر در مورد این لولا مقاومت عالی آن است که مانع از لغزش و لرزش نمایشگر ایسر V5-561G می‌شود.


امکانات

در حاشیه‌های ایسر V5-561G با وجود ضخامت باریک دستگاه تنوع کاملی از پورت‌ها قرار دارند و اغلب موارد ضروری را شامل می‌شوند. ضمن اینکه در مدل‌های پیشین سری V5‌ از درایو نوری کمتر استفاده می‌شد اما مدل‌های جدید مجهز به یک DVD رایتر هستند که در حاشیه سمت راست دستگاه قرار دارد.

در سمت چپ دستگاه بعد از محل نصب قفل فیزیکی، محفظه تهویه هوا دیده می‌شود که با نگاهی به آن، پره‌های آلومینیومی سیستم خنک‌کننده داخلی دستگاه را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از پردازنده کم مصرف، حرارت زیادی در این مدل تولید نمی‌شود با این حال خروجی هوای گرم در سمت چپ به تهویه هوای داخلی کمک می‌کند. از دیگر امکانات این قسمت می‌توان به دو پورت تصویری HDMI و VGA اشاره کرد که برای اتصال خروجی ویدیویی دستگاه به نمایشگرهای بزرگ‌تر مانند تلویزیون و پروژکشن کاربرد دارند. یک درگاه نسل سوم USB و پورت LAN از دیگر امکانات حاشیه سمت چپ ایسر V5-561G هستند.

در سمت راست دستگاه دو درگاه USB‌ نسل دوم با سرعت کمتر و به رنگ مشکی دیده می‌شوند و عمده فضای این ناحیه توسط درایو نوری پوشانده شده است. در قسمت انتهایی نیز محل اتصال آداپتور به رنگ زرد دیده می‌شود

در قسمت پشت دستگاه یک برجستگی دایره‌ای شکل مشاهده می‌کنید که در واقع ادامه باتری است و ایسر برای افزایش ظرفیت باتری، این قسمت را چند میلی‌متر بزرگ‌تر در نظر گرفته است. حاشیه جلویی دستگاه شامل یک درگاه کارتخوان برای اتصال کارت حافظه و جهار چراغ نمایشگر وضعیت بخش‌های مختلف مثل پاور و هارد است

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سبک و باریک ، V5 1

نمایشگر

صفحه نمایش 15٫6 اینچ ایسر V5-561G از نوع TFT-LCD است و نور زمینه آن توسط LED تامین می‌شود. این نمایشگر دارای پوشش براق است و توان نمایش روشنایی 200 cd/m2 را دارد. با این توضیحات می‌توان گفت نمایشگر این مدل برای بسیاری از کاربردهای رایج تصویری کیفیت قابل قبولی دارد و فعالیت‌هایی مثل مرور وب، تماشای فیلم، کار با نرم‌افزارهای مختلف و حتی اجرای برنامه‌های طراحی و گرافیکی در حد رفع نیاز با کیفیت مناسبی اجرا می‌شود. پنل نمایشگر این مدل با کیفیت 768×1366 پیکسل تولید شده است و بدیهی است که گزینه‌های زیادی با نمایشگر Full HD‌ در این محدوده قیمت وجود ندارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سبک و باریک ، V5 1

توان پردازش

این مدل مجهز به پلتفرم Shark Bay اینتل است. در این پلتفرم از پردازنده‌های نسل چهارم Haswell و تراشه‌های مادربورد Lynx استفاده شده است که در ترکیب با یکدیگر می‌توانند توان مناسب پردازشی و امکانات قابل توجه دایانشی ایجاد کنند. ایسر V5-561G دارای آخرین نسل از پردازنده‌های Core i7 ‌اینتل است و یک CPU کم‌مصرف از نوع ۴۵۰۰U‌ در این مدل بکار رفته است. این پردازنده از نوع دوهسته‌ای است ولی با فناوری هایپرتریدینگ می‌تواند چهار رشته پردازشی را بطور همزمان محاسبه کند. پردازنده‌های ۴۵۰۰U با چهار مگابایت کش هوشمند اینتل عرضه می‌شوند که این فضا بطور کامل در اختیار تمام هسته‌های پردازشی است.

یکی از امتیازاتی که انتخاب پردازنده ۴۵۰۰U‌ در ایسر V5-561G داشته تاثیر مستقیم آن در کاهش مصرف انرژی است. پردازنده‌های کم مصرف در مقایسه با مدل‌های عادی به انرژی کمتری نیاز دارند و در این پردازنده نیز حداکثر مصرف پردازنده حدود ۱۵ وات است با این حال توان پردازش آنها نیز به همین میزان پایین‌تر از مدل‌های عادی است. ذکر این نکته ضروری است که در مدل‌های باریک و سبک محدودیت زیادی برای استفاده از پردازنده‌های قوی وجود دارد و اگرچه نمی‌توانند پردازش‌های سنگین را در مدت کوتاه اجرا کنند ولی در مقابل توان مدل‌های کم‌مصرف برای تمام کاربردهای رایج روزمره کافی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این پردازنده استفاده از هسته گرافیکی اینتل HD 4400 است که امکانات تصویری و توان پردازشی مناسبی دارد. این هسته گرافیکی از فناوری‌هایی مثل موتور Quick Sync، پردازشگر سه‌بعدی InTru 3D و Clear Video HD پشتیبانی می‌کند. در حالت عادی این هسته گرافیکی وظیفه اجرای محتوای تصویری را بر عهده دارد اما زمانی که نیاز به قدرت بیشتری باشد کارت گرافیکی دستگاه فعال خواهد شد.

تراشه گرافیکی این دستگاه از مدل‌های جدید AMD بر پایه معماری GCN و از نوع Radeon R7 M265 است. این پردازنده‌های گرافیکی توان مناسبی برای اجرای محتوای تصویری و حتی اجرای بازی‌های سه‌بعدی دارند ضمن اینکه همراه آنها ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی نیز بکار رفته است. البته برخی از مدل‌های ایسر V5-561G با چهار گیگابایت حافظه گرافیکی عرضه می‌شوند. توجه داشته باشید که R7 M265 از اغلب بازی‌های روز پشتیبانی می‌کند با این حال توان پردازش آن برای اجرای بازی‌های سنگین محدود است و بهتر است با کاهش جزییات تصویر فشار کمتری روی بخش گرافیکی باشد. اگر قصد مقایسه این مدل را با نمونه‌های رایج از انویدیا داشته باشیم می‌توان گفت این مدل تقریبا با جیفورس GT 730 مشابه است

از دیگر مشخصات ایسر V5-561G می‌توان به هشت گیگابایت حافظه رم DDR3 و یک ترابایت فضای هارد اشاره کرد. این مدل دارای بلوتوث و شبکه وایرلس با استاندارد ۸۰۲٫۱۱n است و وب کم آن بر اساس تکنولوژی اختصاصی ایسر به نام Crystal Eye طراحی شده است

نتیجه

ایسر V5-561G در حال حاضر کمی بیشتر از ۲٫۵ میلیون تومان قیمت دارد و در این محدوده قیمت می‌توان مدل‌های مشابه دیگری را هم انتخاب کرد. با این حال ایسر V5 با تکیه بر توانایی‌های حمل دستگاه و تمرکز بر ارایه توان مناسب پردازشی یکی از گزینه‌های مطلوب برای خرید است. افرادی که در طول روز جابجایی زیادی دارند مانند دانشجویان و صاحبان کسب و کارهای کوچک از این مدل لذت خواهند برد. از سوی دیگر توان قابل قبول پردازش در این مدل باعث می‌شود طیف بیشتری از کاربران را در میان مخاطبان ایسر V5-561G معرفی کرد

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان