امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نګاهی به سیستم نوین و متفاوت بارسلونا زیر نظر انریکه

#1
لویئز انریکه قصد دارد با استفاده از یک سیستم نوین در فصل 2015-2014 به بارسلونا جان دوباره ای ببخشد و این تیم را دوباره به روزهای اوج برگرداند.
لویئز انریکه قصد دارد با استفاده از یک سیستم نوین در فصل 2015-2014 به بارسلونا جان دوباره ای ببخشد و این تیم را دوباره به روزهای اوج برگرداند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقناورزشی و به نقل از گل، تغییرات زیادی این تابستان در بارسلونا صورت گرفته است. سرمربی جدید بارسلونا بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفته و پس از اینکه این باشگاه سال ها بود به ترکیب 3-3-4 سرسختانه چسبیده بود به نظر می رسد لوئیز انریکه قصد دارد سیستم جدیدی را در فصل پیش رو در بارسا به کار گیرد.
بارسا در فصول گذشته اگرچه ترکیب 3-3-4 را به عنوان سیستم اصلی خود قرار داده بود اما همواره مربیان مختلف در شرایط گوناگون سعی می کردند با پیاده کردن دیگر سیستم ها بر قدرت آبی اناری ها بیافزایند. پپ گواردیولا در ترکیب رویایی اش سیستم 3-4-3 را به کار می گرفت او حتی در فینال جام باشگاههای جهان در سال 2012 هم دست به یک ابداع عجیب زد و با چینش تیمش با سیستم 0-7-3 باعث تعجب سانتوس، که رقیبش در فینال بود، شد.
از زمان جدایی گواردیولا البته از میزان خلاقیت ها در بارسلونا کم شد و آبی اناری ها بسیار قابل پیش بینی تر شدند. فصل قبل خراردو مارتینو به خاطر تاکتیک هایش همواره مورد انتقاد بود و نهایتا هم بارسلونا فصل قبل را در شرایطی به پایان برد که نتوانست هیچ جامی به دست آورد.
سرمربی جدید بارسا کاملا دریافته است که مشکل اصلی بارسا تاکتیکی است و برای به اوج برگرداندن این تیم باید تغییرات تاکتیکی زیادی در بارسا صورت بگیرد. بنابرین باید منتظر استفاده از سیستم های جدید در بارسا برای فصل پیش رو باشیم و احتمالا تغییرات جدید و متنوع تاکتیکی را انریکه برای فصل 2015-2014 به کار خواهد گرفت. پیش بینی ها حاکی از آن است که لویئز انریکه از سیستم جدید و بی نظیر 2-3-2-3 در بارسلونا استفاده خواهد کرد.
بازیکنان جدید و سیستم جدید
نګاهی به سیستم نوین و متفاوت بارسلونا زیر نظر انریکه 1

چارچوب دروازه بارسلونا این فصل کاملا تغییر کرده است و با رفتن والدس و پینتو دو دروازه بان جدید به نام کلودیو براوو و مارک آندره تر اشتاگن جای آنها را گرفته اند. البته هنوز معلوم نیست انریکه قصد دارد از کدام یک از این دروازه بانان به عنوان سنگربان اصلی خود استفاده کند. اما با توجه به آمادگی هر دو دروازه بان و وضعیت تقریبا مشابه آنها احتمالا هر کدام بتواند در بازی ها و تمرینات پیش فصل بهتر کار کند، انتخاب اول لوئیز انریکه خواهد بود. البته با توجه به سابقه حضور براوو در لالیگا و تجربه بازی در این لیگ کفه ترازو کمی به نفع این بازیکن سنگینی می کند و می توان گفت او شانس بیشتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بارسا دارد. با این وجود، هر دو دروازه بان دارای توانایی هایی هستند که برای بارسا می تواند بسیار مفید واقع شود. هر دو بازی با پایشان بسیار خوب است که باعث می شود نه تنها بتوانند فراتر از محدوده معمول خود عمل کنند بلکه پوششی برای مدافعان هم باشند و مدافعان بتوانند راحت تر جلو بکشند.
در خط دفاعی بارسا به نظر می رسد خرید جدید این تیم از والنسیا یعنی جرمی متیو در کنار جرارد پیکه به عنوان دفاع وسط به کار گرفته خواهد شد و جردی آلبا یا مارک بارترا هم به عنوان دیگر مدافع بارسا در ترکیب قرار خواهد گرفت. البته باشگاه بارسا به دنبال این است تا با خرید یک دفاع وسط دیگر خیال خود را از لحاظ خط دفاعی راحت کند. در عین حال، دنی آلوز در نقشه های لوئیز انریکه جایی ندارد و انتظار می رود این بازیکن برزیلی در این تابستان از نیوکمپ برود.
خاویر ماسکرانو هم اگرچه توانایی بازی در خط دفاعی را دارد و در فصل های قبل چنین وظیفه ای را در بارسا بر عهده داشته اما لویئز انریکه تحت تاثیر عملکرد او در جام جهانی به عنوان یک هافبک- مدافع قرار گرفته و می خواهد از بازیکن 26 سالۀ تیم ملی آرژانتین در جلوی خط دفاعی و به عنوان یک هافبک تدافعی استفاده کند. البته در این پست سرخیو بوسکتس هم حضور دارد و ممکن هر دو یا یکی از آن ها مورد استفاده قرار بگیرد. از طرف دیگر خرید جدید این تیم، ایوان راکیتیچ، هم توانایی بازی در پست هافبک – مدافع را دارد و یکی از گزینه هایی است که باعث می شود دست لویئز انریکه در این منطقه بازتر شود و حتی در صورت لزوم ماسکرانو به یک خط عقب تر بازگردد و به عنوان مدافع وارد زمین شود.
در خطوط جلویی تیم هم لویئز انریکه چندین بازیکن را در اختیار دارد که باعث می شود بتواند از سیستم های مختلفی استفاده کند. نیمار و پدرو می توانند به عنوان دو بال و در جناحین به کار گرفته شوند. در شرایطی که نیمار احتمالا در سمت چپ به کار گرفته خواهد شد، انریکه قصد دارد با به خدمت گرفتن خوان کوادرادو از فیورنتیا، جناح راست خود را قدرتمند تر کند و احتمالا پدرو برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باید با این بازیکن رقابت کند. ژاوی، آندرس اینیستا و یا ایوان راکیتیچ می توانند در مرکز زمین قرار بگیرتد و نقش بازیساز تیم را داشته باشند و حتی لیونل مسی هم می تواند در صورتی که انریکه بخواهد نیمار را در خط حمله و کنار سوارز بگذارد، در مرکز زمین به کار گرفته شود. اما در حالت عادی به نظر می رسد لیونل مسی در کنار لویئز سوارز در جلوی خط حمله و به عنوان دو مهاجم اصلی تیم به کار گرفته خواهند شد.
نګاهی به سیستم نوین و متفاوت بارسلونا زیر نظر انریکه 1
البته اگرچه بارسایی ها اظهار امیدواری کرده اند که محرومیت سوارز قرار است کاهش یابد، اما در شرایط فعلی هنوز هم محرومیت سوارز از سوی فیفا با پرجاست و این بازیکن تا اواخر اکتبر نمی تواند برای بارسا بازی کند. با این وجود، لوئیز انریکه قصد دارد از همه پتانسیل های تیمش استفاده کامل را ببرد و در شرایطی که قصد دارد خط دفاع بارسلونا را مستحکمتر از فصل های قبل ببندد، می خواهد خط حمله آتشین این تیم را هم همچنان سر زنده نگه دارد.
یکی از منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا در گفت و گو با سایت گل گفت:" لویئز انریکه به خوبی با بارسا آشناست و سیستم 3-3-4 را هم دوست دارد اما او در فصل پیش رو از چند سیستم دیگرهم استفاده خواهد کرد و ترسی از خلاقیت ندارد. 2-3-2-3 یکی از سیستم های مد نظر او است که ایده ای شبیه به 2-5-3 دارد و یکی از جایگزین های انریکه برای سیستم 3-3-4 است. البته مسئله اصلی در شرایط فعلی نحوه بکار گیری بازیکنان در سیستم جدید است نه خود سیستم".
این منبع اضافه کرد:" در یک سیستم با دفاع 3 نفره بازیکنان جناحین توان هجومی بیشتری پیدا می کنند و در صورت کسب مالکیت توپ بارسا می توان قدرتمندانه تر حمله کند. در این شرایط هافبک های مانند ماسکرانو و سرخیو بوسکتس می توانند با برگشتن به عقب، دفاع بارسا را پوشش دهند. از طرف دیگر خط میانی 5 نفره با دو هافبک دفاعی باعث می شود مالکیت توپ تیم بالا برود و از طرف بارسا با ثبات تر و مستحکم تر از سال های قبل در زمینه دفاعی عمل خواهد کرد".
از طرف دیگر، این سیستم این امکان را برای مسی فراهم می کند که آزدانه عمل کند و بتواند در محدوده ای گسترده ای از زمین حضور داشته باشد. یعنی همان نقشی که او بسیار دوست دارد و در چند فصل قبل هم بهترین بازی هایش را براساس آن انجام داده است.
منبع باشگاه بارسلونا می افزاید:" لیونل مسی به عنوان یکی از دو مهاجم عمل خواهد کرد اما نقش او چندان متفاوت تر از قبل نخواهد بود و می تواند با برگشتن به عقب با مدافعان حریف درگیر شود و نه تنها برای دیگر بازیکنان موقعیت گل فراهم کند بلکه خود هم در موقعیت گلزنی قرار بگیرد. این شرایط به نیمار هم اجازه می دهد که با ورود به محوطه جریمه خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد".
این مسئول باشگاه بارسلونا در پایان اضافه می کند:" لوئیز انریکه در زمان بازیگری اش به عنوان مدافع، هافبک و مهاجم ایفای نقش کرده است و او تمام تجربیات و دانشی که از این راه آموخته را به کار خواهد گرفت تا بارسلونا را شکست ناپذیر کند. قطعا بارسا زیر نظر انریکه دوباره "توتال فوتبال" ]فلسفه فوتبالی که تیکی تاکا نشات گرفته از آن است[خود را ارائه خواهد داد".
نګاهی به سیستم نوین و متفاوت بارسلونا زیر نظر انریکه 1
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy ، Parsa**Barca
آگهی
#2
کامل ریزبینانه خوندمش.یه مقدار نقد (چرت و پرت ) Exclamation فنی دارم 
با اجازه:
با این تیکه مخالفنم:
در خط دفاعی بارسا به نظر می رسد خرید جدید این تیم از والنسیا یعنی جرمی متیو در کنار جرارد پیکه به عنوان دفاع وسط به کار گرفته خواهد شد و جردی آلبا یا مارک بارترا هم به عنوان دیگر مدافع بارسا در ترکیب قرار خواهد گرفت.

تا اونجایی که من اطلاع دارم آلبا دفاع کنار هست و توی این سیستم الزاما وجود 3 دفاع متمرکز لازمه.مشابه سیتمی هس که یوونتوس سالهای سال بازی میکرد و حتی ایتالیا با این سیستم جام جهانی 2006 رو برد.پس خلاقیت و چیز عجیب غریبی نیست.
ضمنا آقای انریکه هوش خودشو نشون داد.چون با وجود دفاع های تیم نمیشه 4 تا باهم توی زمین فرستاد.
بازم هس که بعدا مینویسم.
دیوار کعبه رو بشکن
ولی دل کسی رو نشکن
دیوار رو خلیل ساخت
ولی دل رو خدای خلیل
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
  واکنش آگوئرو به شایعه جدایی از بارسلونا (عکس)
  مخالفت هافبک ناکام با جدایی از بارسلونا
  خط و نشان لوئیس انریکه برای تیم ملی ایتالیا(عکس
  ستاره برزیلی بارسلونا راهی میلان می شود؟
  افشای مبلغ مورد نظر بارسلونا برای بازگرداندن نیمار
  بارسلونا، متهم ردیف اول شب تلخ هلندی ها در آتاترک! (عکس)
  پایان کار کومان؛ افشای نام مربی فصل بعد بارسلونا
  من رئیس شوم ژاوی رهبر بارسلونا می شود
Heart بارسلونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان