امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نگاهی به جاذبه‌های عجیب گردشگری + تصاویر

#1
گردشگری تنها بازدید از جاذبه‌های گردشگری سرشناس که دسترسی به آنها بسیار آسان است نیست، بلکه جاذبه‌های گردشگری عجیبی هستند که انسان را به حیرت وا می‌دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این جاذبه‌های گردشگری که در بسیاری موارد ناشناخته بوده و یا بازدید از آنها همراه با ترس و لرز است، انسانها را به صفحات گمشده تاریخ می‌برند و یا تجربه‌هایی منحصر به فرد را برای ما رقم می‌زنند که باعث می‌شود برای لحظاتی انگشت حیرت به دهان بگیریم.

وب‌سایت هافینگتون پست در گزارشی به معرفی 9 جاذبه برتر گردشگری عجیب جهان، از جزیره عروسک‌ها تا موزه مو پرداخته است.

** جزیره عروسک‌ها - مکزیک

جزیره عروسک‌ها در مکزیک که نام واقعی آن «اسیلا لاس مونیکاس» است، جزیره‌ای بوده که از بیشتر درخت‌های آن عروسک‌های آویزان شده است. گفته می‌شود در دهه‌های گذشته این عروسک‌ها توسط خانواده دختری به نام "کریپی" که سال‌ها قبل در این جزیره فوت کرده و روح وی در این جزیره سرگردان است، از درختان آویزان شده‌اند. از سال‌ها قبل این جزیره زیبا میزبان هزاران گردشگری تبدیل شده است که برای تماشای عروسک‌ها به این جزیره می‌روند.



نگاهی به جاذبه‌های عجیب گردشگری + تصاویر 1

موزه فاضلاب

** موزه‌ فاضلاب - فرانسه

شهر زیبای پاریس در فرانسه، مقصد نخست گردشگران جهان دارای شبکه پیچیده از فاضلاب است که «ویکتور هوگو»، نویسنده فرانسوی در شاهکارش «بینوایان» آنها را به خوبی به تصویر کشیده است. از سال‌ها قبل بخش‌هایی از فاضلاب پاریس که در گذشته محل نگهداری و دفن اجساد مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله طاعون و جذام بوده به یک گالری تبدیل شده‌اند که داخل آن با تصاویری مختلف از تاریخ این شهر و همچنین استخوان تعدادی از قربانیان انقلاب کبیر فرانسه تزیین شده است.


** کوچه باددلگوم - آمریکا


نگاهی به جاذبه‌های عجیب گردشگری + تصاویر 1

کوچه باددلگوم


کوچه "باددلگوم" در شهر سن‌لوئیس ایالت کالیفرنیا واقع شده و از دهه 70 میلادی هر روز از عرض آن کاسته می‌شود. دیوارهای طرفین این کوچه پر از آدامس‌هایی است که گردشگران به آنها چسبانده‌اند و همواره بسیاری از گردشگران آدامس‌های بیشتری را به این دیوارها می‌چسبانند. در شهر سیاتل آمریکا نیز دیوار دیگری به نام دیوار "گوم" نیز وجود دارد که در دهه‌ 90 میلادی ساخته شده و به محلی برای چسباندن آدامس و پاستیل تبدیل شده است.

** معبد ببر - تایلند


نگاهی به جاذبه‌های عجیب گردشگری + تصاویر 1

معبد ببر


معبد ببر در تایلند که در ساخت آن از سبک ویژ‌ه‌ای از معماری استفاده شده، یکی از قدیمی‌ترین معابد جهان است که در منطقه جنگلی غرب تایلند و در نزدیکی مرز این کشور با میانمار واقع شده است. ویژگی اصلی این معبد که از سال 1999 درهای آن به روی گردشگران باز شده، حضور ببرها و تردد آزاد آنها در این معبد است که باعث می‌شود گردشگران به بازدید از آن و عکس گرفتن با ببرها تشویق شوند.

** موزه‌ سوسیس - آلمان

موزه سوسیس در شهر برلین آلمان مکانی است که علاقه‌مندان به سوسیس که بیشتر آنها گردشگر هستند می‌توانند از وسایل و دستگاه‌هایی که طی دهه‌های گذشته از آنها برای چرخ‌کردن گوشت، اضافه‌کردن ادویه و درست کردن انواع سوسیس‌ها استفاده می‌شود دیدن کنند.


نگاهی به جاذبه‌های عجیب گردشگری + تصاویر 1

موزه‌ سوسیس


** کلیسای سدلک - جمهوری چک

کلیسای "سدلک" با قدمتی حدود 500 سال در حومه شهر کوتنا هورا در جمهوری چک به سبک معماری گوتیک احداث شده و برای تزئینات داخلی آن بویژه در چلچراغ‌ها از بخش‌هایی از اسکلت ۴۰ هزار انسان بویژه جمجمه‌هایی با چشم‌های توخالی استفاده شده است.


نگاهی به جاذبه‌های عجیب گردشگری + تصاویر 1

کلیسای سدلک

** معبد کارنی ماتا - هند

معبد تاریخی "کارنی ماتا" در شهر "دشنوک" هند که به آن معبد موش‌خرماها نیز گفته می‌شود، معبدی متعلق به یکی از خدایان هندوها به نام کارنی است که براساس باورها، خانواده او فناناپذیر بوده و پس از مرگش به شکل موش‌خرما درآمده‌اند و از معبد حفاظت می‌کنند. در حال حاضر این معبد محل زندگی هزاران موش‌خرما است که گردشگران به آن‌ها غذا می‌دهند و هر روز نیز بر تعدادشان افزوده می‌شود.


نگاهی به جاذبه‌های عجیب گردشگری + تصاویر 1

معبد کارنی ماتا

** دخمه‌های کاپوچین - ایتالیا

دخمه‌های مخوف کاپوچین در شهر بندری پالرمو ایتالیا مکانی است که در قرن‌های گذشته مومیایی حدود 8 هزار انسان که لباس‌های زیبا به تن آنها پوشانده شده بود، در دیوارهایش جاسازی شده‌اند و برخی از آنها با حالتی ملتمسانه به چشمان گردشگران خیره می‌شوند.


نگاهی به جاذبه‌های عجیب گردشگری + تصاویر 1

دخمه‌های کاپوچین

** موزه‌ی مو - ترکیه

موزه "مو آوانوس" در شهری به همین نام در ترکیه واقع شده و به عنوان یکی از عجیب‌ترین موزه‌های جهان روزانه میزبان هزاران گردشگر است. در این موزه هزاران دسته مو در معرض دید بازدیدکنندگان که بیشتر آنها گردشگر هستند، قرار گرفته است. البته بسیاری از گردشگران نیز یک دسته از موهای خود را به این موزه اهدا می‌کنند.



نگاهی به جاذبه‌های عجیب گردشگری + تصاویر 1

شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی
#2
عالي بوووود
پاسخ
#3
اسپم نده !
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نگاهی به خانه های ارواح !
  جاذبه ارگ اربیل
  دو جاذبه گردشگری ایران
  ۱۵ جاذبه گردشگری دانمارک
  در خواست نویسندگی در بخش گردشگری و توریسم و زیرشاخه ها
  معرفی 600 روستای نمونه گردشگری مازندران در سال 96
  ۵ روستای هدف مازندران مجهز به زیرساختهای گردشگری شدند
  مجتمع تفریحی گردشگری فرح آباد ساری
  نگاهی به تور لهستان
  بهترین مکان های گردشگری جهان در تابستان 96

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان