امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیـلم و سریـال

#1
درود ....

دوستان در اینجا می تونید به هم دیگه فیلم و سریال معرفی کنید چه جدید و چه قدیم

فقط لطفا مثل معرفی فیلمی که من در پایین کردم کامل باشه !

عکسی از جلد فیلم و تمام مشخصات فنی و خلاصه داستان !



______________________________


رستگاری در شاوشنک

فیـلم و سریـال 1

کارگردان : فرانک دارابونت

تهیه‌کننده :نیکی ماروین

نویسنده : فرانک دارابونت

بازیگران :تیم رابینز ،مورگان فریمن ،باب گانتن ،کلنسی براون

موسیقی :توماس نیومن

فیلم‌برداری :راجر دیکینز

گونه : جنایی، درام

توزیع‌کننده :کلمبیا پیکچرز

تاریخ انتشار: 10 سپتامبر 1994 (جشنواره بین المللی فیلم تورنتو)

23 سپتامبر 1994 (ایالات متحده)

مدت زمان : 142دقیقه

کشور : ایالات متحده آمریکا

زبان : انگلیسی

بودجه : 25٬000٬000 دلار

فروش : 28٬341٬469 دلار


خلاصه فیلم :

اندی دوفرین (تیم رابینز) بانکدار جوانی است که به جرم قتل همسر و معشوقه پنهانی‌اش به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم می‌شود. وی تاکید می‌کند که این جرمی است که مرتکب نشده، ولی قاضی تشخیص می‌دهد که او گناه‌کار است. او سال‌های متعددی را در این زندان می‌گذراند در حالی که تنها سرگرمی‌اش دست‌وپنجه نرم کردن با افرادی از پایین‌ترین طبقهٔ جامعه است؛ کسانی مثل همجنس‌بازها و قاتل‌ها که مدام او را آذار و اذیت می‌کنند. آلیس بوید رِدینگ (مورگان فریمن) یکی از زندانی‌های سیاه‌پوست و راوی داستان است که به این مشهور است که می‌تواند هرچیزی را در زندان فراهم کند. او کسی است که اندی بعد از چند ماه بیش از دو کلام با او صحبت می‌کند و از او یک چکش صخره‌نوردی می‌خواهد. رد ابتدا فکر می‌کند که اندی برای فرار از زندان این چکش را می‌خواهد ولی پس از دیدن اندازه چکش، رد با خود می‌گوید سوراخ کردن دیوار زندان با این چکش ششصد سال زمان می‌برد؛ پس چکش را به وی می‌دهد.

بعدها وی از رد درخواست پوستری بزرگ از ریتا هایرث، بازیگر زن مشهور آن دوران را می‌کند و آن را به دیوار سلول خود میاویزد. وقتی رییس زندان از سلول اندی بازرسی می‌کند چون می‌بیند انجیل در دست اندی است، اورا به خاطر داشتن پوستر سکسی می‌بخشد؛ سپس به انجیل اشاره می‌کند و می‌گوید "رستگاری در این کتاب نهفته اندی." و از سلول خارج می‌شود.

بعدها رئیس زندان متوجه موقعیت و تحصیلات اندی می‌شود و از او برای پول‌شویی رشوه‌هایش استفاده می‌کند. اندی و رد سالهای زیادی در زندان می‌گذرانند تا اینکه زندانی جوانی به شاوشنک منتقل می‌شود. وی که فردی دلنشین است و یکی از دوستان اندی و رد است، وقتی ماجرای جرم اندی را می‌شنود، داستان عجیبی را که قبلا از یکی از همسلولیهایش در یک زندان دیگر شنیده‌است تعریف می‌کند؛ که نشان می‌دهد آن زندانی بوده که زن اندی را کشته است! رئیس زندان که از لو رفتنش می‌ترسد این زندانی جوان را می‌کشد تا اوضاع به حالت عادی برگردد. اندی که با گذشت زمان در اثر مرگ زندانی جوان، شکنجهٔ افراد سودجو و شکنجه‌های روحی رئیس طمع‌کار زندان فرسوده و آزرده شده‌است، حالا حتی کمتر از قبل صحبت می‌کند.

یک روز او با رد دربارهٔ جزیره‌ای به نام "زواتانئو" صحبت می‌کند؛ صحبت‌های وی که با لبخندی تلخ و آوایی باورنکردنی همراه است توسط موسیقی متنی با همین نام ساختهٔ نیومن همراه می‌شود. او می‌گوید می‌خواهد زندگی‌اش را در آنجا بگذراند؛ مکانی دوراز تمام دنیا بدون هیچ خاطره‌ای... رد که ازین حرف‌ها تعجب کرده به او می‌گوید نباید خیالبافی کند و وقتی به حبس ابد محکوم است نباید به آزادی امید داشته باشد زیرا این می‌تواند او را نابود کند. اندی از این حرف ناراحت به نظر میاید. او از جا بلند می‌شود و پس از گفتن اینکه حق با رد است و همهٔ این‌ها به انتخابی ساده منتهی می‌شود، معروف‌ترین دیالوگ فیلم را به رد می‌گوید و آنجا را ترک می‌کند:

"با زندگی کنار بیا؛ یا به پیشواز مرگ برو... "

رد که ازین حرف نگران شده‌است و فکر می‌کند اندی فکر خودکشی را در سر می‌پروراند، با دوستان خود در این‌باره صحبت می‌کند و شگفت‌زده‌تر می‌شود وقتی یکی از آنها می‌گوید اندی امروز یک طناب از او گرفته است. آنها با نگرانی تمام شب را می‌گذرانند.

فردا صبح موقع بازرسی، مسولین زندان با کمال تعجب متوجه می‌شوند که سلول وی خالی است و وقتی رئیس زندان با عصبانیت سنگی به طرف پوستر ریتا هیروث پرت می‌کند، متوجه سوراخ عمیقی در دیوار می‌شوند که اندی با همان چکش کوچکی که رد گفته بود سوراخ کردن با آن ششصد سال طول می‌کشد، دیوار را حفر کرده و از آن به بیرون فرار کرده، تمام پول‌های رییس زندان را برداشته، و به جزیره‌ای آرام و دور فرار می‌کند. بعدها، رییس زندان انجیل اندی را در اتاق خود پیدا می‌کند و متوجه می‌شود اندی تمام مدت، چکش را انجا پنهان میکرده است. انجیلی که در روز اول قرار بود به اندی در رستگاری کمک کند، حالا که به زیرکی توسط اندی با دفتر عمل‌های حقوقی رئیس جابه‌جا شده (دفتری که همهٔ کلاه‌برداری‌ها را ثابت می‌کند)، حالا باعث رسوایی و نابودی همهٔ افرادی که در این تجارت کثیف نقش داشته‌اند می‌شود.

در صفحه اول انجیل جمله‌ای با امضای اندی دوفرین نوشته شده است:
"حق با شما بود رئیس! رستگاری در این کتاب نهفته !"

بعدها رد آزاد می‌شود و به‌خاطر قراری که مدت‌ها پیش با اندی گذاشته‌بوده به محلی می‌رود تا چیزی را که آنجا حفرشده دربیارد. هٔن چیز، نامه‌ای بیش نیست که توسط اندی و پس از فرار از زندان نوشته شده. نامه به رد اطلاع می‌دهد که اندی در حال حاضر در همان جزیرهٔ دورافتاده زندگی می‌کند. در قسمتی از نامه یکی دیگر از دیالوگ‌های معروف فیلم را می‌خوانیم:

"... امید چیز خوبیه؛ شاید بهترینِ چیزها؛ و هیچ چیز خوبی هیچ وقت از بین نمیره... "


Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
آگهی
#2

دشمن پشت دروازه ها

فیـلم و سریـال 1

کارگردان : ژان-ژاک آنو

نویسنده :ژان-ژاک آنو ، آلن گدار

بازیگران :جود لا ، اد هریس ،جوزف فینز ،باب هاسکینز ،ریچل وایس ،ران پرلمن

موسیقی: جیمز هورنر

فیلم‌برداری :رابرت فریزی

تدوین :همفری دیکسن

مدت زمان : 125 دقیقه

کشور :آمریکا ،بریتانیا ،آلمان ،ایرلند

زبان : انگلیسی ،آلمانی ، روسی


خلاصه فیلم :

در پاییز 1942 ارتش آلمان نازی تا پشت دروازه‌های
استالینگراد پیشروی کرده و سعی در تصرف شهر دارد.
در سوی دیگر، واسیلی زایتسف تک تیرانداز ماهر روسی
با حمایت دانیلف افسر تبلیغات به یک قهرمان محلی تبدیل می‌شود،
اما با آمدن سرگرد کونیگ آلمانی که یک تیرانداز زبده است،
مهارت او به چالش طلبیده می‌شود. در حالی که دامنه جنگ گسترده‌تر می‌شود،
میان این دو نیز جدالی شخصی درمی‌گیرد
و هر کدام سعی می‌کنند تا دیگری را هدف گلوله قرار دهند.

Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
#3
اسپمزا و کم مפـتوا ...
خوب، ولی اشتباه...


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان