امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قـــاتل جیمــیل ؛ کشــته شــد !!

#1
Star 
قـــاتل جیمــیل ؛ کشــته شــد !! 1
فیسبوک به هر کسی که عضو شبکه‌اش می‌شد، یک شناسه ایمیل با آدرس @ فیس‌بوک دات کام اختصاص می‌داد، امکانی که خیلی ها حتی اسم آن را نشنیده بودند اما حالا قاتل کشته شده است!
طبق اعلام سخنگوی رسمی سایت فیسبوك، سرویس ایمیل فیس‌بوک به دلیل عدم استقبال کاربران بسته شد.

فیسبوک در نوامبر سال 2010 سرویس ایمیل خود را برای مقابله با سرویس‌هایی همچون جیمیل، ایمیل یاهو و هات‌میل راه‌اندازی کرد.


فیسبوک به هر کسی که عضو شبکه‌اش می‌شد، یک شناسه ایمیل با آدرس @ فیس‌بوک دات کام اختصاص می‌داد، ولی طبق آمار، ظاهراً اغلب کاربران فیسبوک از این ایده استقبال نکردند. عده‌ای نیز گفتند بسیاری، حتی نام «ایمیل فیس‌بوک» تاکنون به گوششان نخورده است! این در حالی است که در ابتدای کار، از این سرویس با عنوان «قاتل جیمیل» یاد می‌شد.

شاید ادعای قاتل جیمیل در آن زمان كه ایمیل این شبكه اجتماعی راه اندازی شد، تا حدودی درست بود چرا كه در آن زمان فیس‌بوک با500 میلیون عضو به صورت بالقوه 500 میلیون كاربر را در اختیار خود داشت، كه بر اساس آن فیس‌بوک به راحتی می‌توانست رقبایی همچون یاهو با 273 میلیون و جیمیل با 193 میلیون کاربر را پشت سر بگذارد. بر اساس این گزارش، در اواخر سال 2012 مدیران فیس‌بوک به بهانه محافظت از حریم شخصی کاربران طرحی را پیاده کردند که در آن، ایمیل‌های فیس‌بوکی به صورت برجسته نشان داده می‌شد ولی ایمیل‌های مربوط به دیگر سرویس‌ها حالتی مخفیانه و پنهانی داشت.

 این کار شرمساری بزرگی برای مدیران این شبکه اجتماعی به راه انداخت زیرا اغلب کاربران می‌گفتند این کار با هدف تبلیغ ایمیل فیس‌بوک صورت گرفته و حفظ داده های کاربران، بهانه‌ای بیش نبوده است.

به نظر می رسد تاریخ انقضای فیسبوك به سر آمده است و كار خود را به انجام رسانده است، برای مثال نقش شبکه‌های اجتماعی در ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی اوکراین به حدی است که برخی کارشناسان، وضع اوکراین را «انقلاب فیس‌بوکی و توئیتری» نامیده‌اند.

در  هر صورت ایمیل فیسبوك بازنشسته شد با توجه به برچسب جاسوسی كه به فیسبوك زده شده و بر اساس پیش بینی كه محققان دانشگاه پرینستون بر اساس یك مدل ریاضی انجام داده اند، فیسبوک بین سال ‌های 2015 تا 2017 نزدیک به 80 درصد از مخاطبان خود را از دست خواهد داد

گذشته از نقش فیسبوك در تحولات و تغییرات اجتماعی مانند انقلاب اكراین و یا حتی فتنه 88 و تحركات خیابانی پیش از انتخابات، این بازنشستگی ناگهانی سرویس ایمیل فیسبوك چه مفهومی می تواند داشته باشد. آیا سردمداران این شبكه اجتماعی به فكر بازنگری در آن هستند، تا شائبه های پیش آمده به فیسبوك كه جدیدا برچسب جاسوسی می زنند را رفع و رجوع كنند.

البته سخت بودن نحوه استفاده از ایمیل فیسبوك در عدم استقبال كاربران این شبكه اجتماعی بی تاثیر نبوده است. چرا كه فسیبوك ابزارهای جذاب تر از ایمیل مانند گزینه لایك و اشتراك گذاری را در اختیار كاربران خود قرار داده است.


در  هر صورت ایمیل فیسبوك بازنشسته شد با توجه به برچسب جاسوسی كه به فیسبوك زده شده و بر اساس پیش بینی كه محققان دانشگاه پرینستون بر اساس یك مدل ریاضی انجام داده اند، فیسبوک بین سال ‌های 2015 تا 2017 نزدیک به 80 درصد از مخاطبان خود را از دست خواهد داد. گفتنی است طبق آمار تعداد كاربران فیسبوك افول این شبكه اجتماعی از سال 2013 شروع شده است و مطالعات و تحقیقات نشان می ‌هد که فیسبوک با سرعت زیادی در حال از دست دادن پایگاه مخاطبان جوان ‌تر خود بوده و در حال از چشم افتادن است و نابود خواهد شد، همانند درختی که از داخل پوسیده شده و فقط جداری جوان دارد که کاربرهای جدیداند و تنه پوسیده منزلگاه کلاغ و قبرستانی از اطلاعات خواهد شد.

ایمیل فیسبوك در حالی باز نشسته شد كه تازه مسئولان فرهنگی و ارشاد ایران به این نتیجه رسیده اند كه به بهانه حفظ ارزش‌های اسلامی جلوی رشد چیزی را در کشور نمی‌توان گرفت. از این رو، مساله فیلتر بودن فیسبوک جزو مواردی است که پس از مدت زمانی حل خواهد شد.

 آقای جنتی گفته : اگر به عقب بازگردیم، می‌بینیم خیلی کارها که در اول انقلاب انجام شده مضحک به نظر می‌آید؛ مثل این که ویدئو و دستگاه فکس ممنوع بود.

در اواخر سال 2012 مدیران فیس‌بوک به بهانه محافظت از حریم شخصی کاربران طرحی را پیاده کردند که در آن، ایمیل‌های فیس‌بوکی به صورت برجسته نشان داده می‌شد ولی ایمیل‌های مربوط به دیگر سرویس‌ها حالتی مخفیانه و پنهانی داشت

جنتی با بیان این‌که الان در دنیا شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، تصریح کرد: 700 میلیون نفر در دنیا عضو فیسبوک هستند که چهار میلیون نفر از این تعداد را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند ولی ما آن را محصور کرده‌ایم.

حالا باید دید كه وصال بدون استفاده از فیلتر شكن و دسترسی ‍ راحت به فیسبوك برای چهار میلیون كاربر ایرانی آن محقق خواهد شد یا نه؟

فیسبوک با راه اندازی سرویس ایمیل خود قصد داشت تا دو سرویس دهنده ایمیل محبوب یاهومیل و جیمیل که در بوک مورد استفاده قرار می گرفت را به عقب براند اما از آنجایی ایمیل این شبكه اجتماعی مورد استقبال قرار نگرفت متوقف شد.

البته این اولین انحصا طلبی فیسبوك نبود، این شبكه اجتماعی پیش از این در سال 2012 اینستاگرام، و امسال نیز با پرداخت 19 میلیارد دلار شرکت WhatsApp  را خریداری كرده بود، اما زمین خوردن ایمیل فیسبوك یا ناشی ازعدم برنامه ریزی و یا پایان انحصار طلبی ها دارد، امروز ایمیل و شاید فردا كل این شبكه اجتماعی بازنشسته و از دور رقابت خارج شود./ تبیان
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ɱɪɾʌʛє
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان