امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نخستین گام برای داشتن یک وبسایت درآمدزا

#1
نخستین گام برای داشتن یک وبسایت درآمدزا

نخستین گام برای داشتن یک وبسایت درآمدزا 1
تا صحبت از راه اندازی وبسایت می شود، ساده انگاری می کنند، انگار تمام موانع کسب و کارها برداشته می شود و نیازی به فکر کردن و مشورت کردن هم نیست، خوشبختانه سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس هم این پروسه را در کمتر از نیم روز فراهم کرده اند، پس دیگر مشکلی نیست!
اما دقیقا مشکل از همین جا شروع می شود، چند فروشگاه یا سایت اینترنتی را می شناسید که راه اندازی شده و امروز اثری از آنها نباشد؟ هر روز صد ها کسب و کار جدید در اینترنت شکل می گیرد، فروشگاه، سایت های تبلیغاتی، تبادل لینک و... اما چند کسب و کار بعد از یک سال باقی می مانند؟ آنها که رفتند سود کردند و رفتند؟ خیر، مجبور به رفتن شدند.

برای درست کردن غذای جدید سراغ کتاب آشپزی می روید ...

اگر بخواهید برای خانواده خود در یک روز تعطیل قورمه سبزی درست کنید، در حالی که قبل از این چنین کاری نکرده اید، چه می کنید؟ شاید بگویید لوبیا و سبزی و گوشت و... را با هم در قابلمه می ریزیم و پس از یکی دو ساعت خورش مان آماده می شود. آیا به همین شیوه فکر می کنید و عمل می کنید؟ اگر کسی منزل نباشد که از او سوال کنید، سراغ کتاب آشپزی رفته و مو به مو عمل می کنید. مواد لازم را آماده کرده و مرحله به مرحله پیش می روید، اگر حساسیت بیشتری داشته باشید و بخواهید مطمئن تر شوید، با کسانی که می دانید قورمه سبزی بهتری درست می کنند تماس گرفته و رمز بهتر درست کردن آن را سوال می کنید. در نهایت پس از زمان زیادی موفق می شوید یک خورش نسبتا خوب درست کنید.اگر چند بار این کار را انجام دهید و از دیگران نواقص کارتان را سوال کنید و در پی رفع آن باشید، اتفاقات خوب شروع می شود.

وقتی برای غذایی که قرار است صرفا خانواده ما مشتری آن باشند، اینچنین اصولی عمل می کنیم، چطور برای وبسایت و کسب و کاری که قرار است عده زیادی مشتری آن باشند، این راه را طی نمی کنیم؟

مواد لازم برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی:

۱) ایده به اندازه لازم

مسلما برای این که در بین کسب و کارهای موجود، حرفی برای گفتن داشته باشید، لازم است ایده خوبی داشته باشید. فروشگاه های اینترنتی مختلفی هستند که اجناس متعددی می فروشند، شاید شما بخواهید فروشگاه اینترنتی تخصصی داشته باشید، مثلا انواع شکلات ها را بفروشید.

البته ایده باید به اندازه لازم باشد، ایده های فراوان، کار را سخت می کند. به قول معروف سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

۲) واقع بین باشید

پس از ایده پردازی، لازم است سراغ واقع بینی رویم، در کسب و کار به آن امکان سنجی می گویند. در این مرحله باید بررسی کرد و با کسانی که در این کار تجربه بیشتری دارند، موضوع را مطرح کنید تا دریابید ایده تان امکان پیاده سازی دارد یا خیر؟ اگر جواب منفی بود، ناامید نشوید، ایده پردازی را ادامه دهید.

۳) طرح کسب و کار

منظور از طرح کسب و کار این است که کاملا شفاف کنید از چه جایی می خواهید شروع کنید و به چه جایی برسید و چگونه این کار را می خواهید انجام دهید. اجناسی را که برای فروش گذاشته اید از کجا تهیه خواهید کرد و به چه قیمتی؟ هزینه رفت و برگشت شما چقدر است؟ اجناس را در کجا نگهداری می کنید؟ چطور از مشتری سفارش می گیرید؟ سفارش را پس از چند روز و از چه طریقی برای آنها ارسال می کنید؟ هزینه حمل و نقل با مشتری است یا با شما؟ کالا های فروشگاه را به چه قیمتی به مشتری عرضه می کنید؟ پیش بینی می کنید چه میزان فروش داشته باشید؟ با میزان فروشی که پیش بینی می کنید چه میزان سود می توانید متصور شوید؟ چه میزان سرمایه برای این کار نیاز دارید؟ و...

پس از فراهم کردن مواد لازم، آماده راه اندازی کسب و کار خواهیم بود، البته در این مسیر نباید مشورت با افرادی را که در این کار موفق شده اند، فراموش کنید و صد البته مطالعه کتاب هایی در خصوص راه اندازی و مدیریت کسب و کار نوشته شده اند. این کار در شروع و طی کردن مسیر راهنمای خوبی برایتان خواهد بود. / جام جم آنلاین
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  •.°وبسایت های کاربردی ۶
  اموزش تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی
  آموزش پیدا کردن آهنگ بدون داشتن نام آن
  ده ترفند جهت خنک نگه‏ داشتن قطعات کامپیوتر
  اشتباهات رایج در طراحی وبسایت هایی که کاربر پسند نیستند!
  چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟
  ثابت نگه‌ داشتن سرستون‌ها در اکسل
  ده ترفندجهت خنک نگه‏داشتن قطعات کامپيوتر
  ده ترفندجهت خنک نگه‏داشتن قطعات کامپيوتر
  نکاتی برای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو3

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان