امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مدیر انجمن تئاتر آزاد: تعامل مسوولان با اصناف نمایشی، فرهنگ تئاتر را در كشور نهادی

#1
مدیر انجمن تئاتر آزاد: تعامل مسوولان با اصناف نمایشی، فرهنگ تئاتر را در كشور نهادی 1


تهران - مدیر انجمن تئاتر آزاد، ضمن مثبت و سازنده خواندن دیدار اخیر خود با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: تعامل بیش از پیش مسوولان با اصناف نمایشی، فرهنگ تئاتر را در كشور نهادینه می كند.
تعامل مسوولان با اصناف نمایشی، فرهنگ تئاتر را در كشور نهادینه می كند

'مجید جعفری' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: زمانی كه حمید شاه آبادی، معاونت امور هنری ارشاد را در دست گرفت، جزو نخستین اصنافی بودیم كه به دیدار وی رفتیم و بار دیگر 28 مرداد ماه به بهانه آخرین شب از ایام ماه مبارك رمضان از وی دعوت به عمل آوردیم تا در مراسم افطار انجمن تئاتر آزاد شركت كند تا به گفت وگو درباره مشكلات این صنف نمایشی بپردازیم.

وی ادامه داد: خوشحال هستیم كه معاون امور هنری ارشاد بدون هیچ تكلفی این دعوت را پذیرفت و با صبر و شكیبایی، صحبت ها و درد و دل های هنرمندان زحمتكش و فعال تئاتر آزاد را شنید و در پایان در سایه تعامل، پیشنهاد طرح تفاهمنامه ای مشترك مطرح شد تا در راستای تحقق آن در شكل عملی، امور اجرایی و اداری انجمن تئاتر آزاد با سرعت و سهولت نسبت به گذشته سپری شود.

جعفری، یكی از اصلی ترین دغدغه های هنرمندان تئاتر آزاد را نگاه و تمركز شورای ارزشیابی و نظارت مركز هنرهای نمایشی بر فعالیت های این انجمن دانست و گفت: بدون شك معتقدم برای رسیدن به اهداف متعالی هنر تئاتر، وجود بازویی اجرایی چون شورای ارزشیابی و نظارت بر تولید نمایش های حرفه ای لازم است.

وی ادامه داد: اما نباید فراموش كنیم كه ذات هنر بویژه هنر پویا و ارزشمند نمایش، با آزادی و استقلال گره خورده است. از این رو ایمان داریم كه در سایه احترام مسوولان به این نگاه مستقل و آزاد و همچنین رعایت تمامی موارد به جا و خواسته های بر حق شورای ارزیابی، می توانیم گام های موثری در راستای نهادینه كردن فرهنگ تئاتر در بدنه عمومی اجتماع برداریم.

مدیر انجمن تئاتر آزاد خاطرنشان كرد: تئاتر آزاد به خاطر بهره گیری مستقیم از طیف عموم مخاطبان جامعه، می تواند در مسیر فرهنگ سازی و جریان سازی فرهنگی از طریق هنر نمایش نقش موثری داشته باشد.

كارگردان نمایش 'ساحره سوزان' با اشاره به محدود بودن امكانات سحت افزاری در راه توسعه هنرهای نمایشی در كشور گفت: به علت كمبود سالن های نمایشی، اغلب گروه های تئاتر آزاد مجبور هستند تا در سالن های سینمایی به اجرای برنامه های نمایشی خود بپردازند و طی مدت اخیر گروه های مغرضی پیدا شده اند كه در این راه شروع به مانع تراشی های فراوانی می كنند.

وی ادامه داد: گروه های تئاتر آزاد در آخرین سانس های سینمایی و با رضایت مدیران این سالن ها به اجرای برنامه می پردازند و این در حالیست كه گروه مخالف ادعا می كند كه اجرای این فعالان نمایشی، فروش فیلم های سینمایی را با ركود متوجه ساخته كه البته هیچ منطقی این ادعا را نمی پذیرد.

مدیر انجمن تئاتر آزاد درباره اختصاص دفتر جدید این انجمن گفت: 'مجید سرسنگی' مشاور امور هنری و نمایشی شهردار تهران به صورت مستقیم در حال پیگیری مشكل پلمب دفتر این انجمن است و قول مساعد داده تا در نخستین فرصت، دفتر جدید این انجمن به هنرمندان آن تحویل داده شود.

دفتر انجمن نمایشگران تئاتر آزاد 28 تیر ماه با حكم شهردار منطقه 11 با عنوان عدم پرداخت اجاره چند ساله پلمب شد؛ این اتفاق در حالی به وقع پیوست كه در آن زمان نیز مدیر این انجمن اعلام كرده بود كه مساله پرداخت اجاره با مدیریت انجمن نمایشگران تئاتر آزاد كشور مطرح نشده بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نتایج آزمون‌های زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اعلام شد
  تشدید نظارت بر اصناف پرخطر تهران
Shocked کارگردان تئاتر و سینما به اتهام قتل همسرش دستگیر شد
  ناراحتی مدیر عامل پیام رسان سروش
  حمید‌صفت فردا با قرار وثیقه آزاد می‌شود/ 6 خرداد 1397
  فرهنگ خوب مردم امریکا...
  دعوای خونین دختران نوجوان در خیابان/ضارب به قید وثیقه آزاد شد+تصاویر
  نگاهی به فیش حقوقی عجیب یک مدیر کل!
  بقایی معاون سابق احمدی نژاد آزاد شد
  4 زندانی دو تابعیتی امروز آزاد شدند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان