امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازارچه مرزی آستارا در دور دوم سفرهای تابستانی رونق مضاعف گرفته است

#1
بازارچه مرزی آستارا در دور دوم سفرهای تابستانی رونق مضاعف گرفته است 1


آستارا ـ بازارچه مرزی و ساحلی شهرستان آستارا در دور دوم سفرهای تابستانی با حضور گردشگران و خریداران متعدد از اقصی نقاط كشورمان ، رونق مضاعفی گرفته است.
بازارچه مرزی آستارا در دور دوم سفرهای تابستانی رونق مضاعف گرفته است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، واحدهای تجاری این بازار در هفته اخیر روزهای پركاری را تجربه می كنند و شاهد حضور خریدارانی از شهرستانهای استان گیلان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی و مازندران هستند.

در طول سال خرید و فروش در بازار ساحلی و مرزی آستارا هر هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور خریداران و مسافران رونق می گیرد ولی رونق این روزها حال و هوای شلوغی بازار عید را نیز دارد.

پیش بینی می شود كه در روزهای باقیمانده فصل تابستان و با خنك تر شدن هوا ، تعداد زیادی از خریداران و مسافرانی كه به قصد سیاحت و خرید تابستانی به شهرستان آستارا می آیند ، وارد این شهر شوند.

در روزهای اخیر ، بیش از 90 درصد یك هزار و 200 واحد تجاری بازارچه ساحلی و مرزی آستارا كه در امر خرید و فروش انواع البسه فعالیت می كنند ، فروش مناسب را تجربه كرده اند.

بازارچه ساحلی و مرزی آستارا كه از معروفیت خوبی در سالهای اخیر در شمال و شمالغرب كشور برخوردار شده ، به علت قیمت مناسب پوشاك جزو بازارهای مورد پسند گردشگران و مسافران محسوب می شود.

خرید و فروش پوشاك در هر فصلی از سال مهمترین علت مراجعه مسافران و گردشگران شهرستان آستارا است و همین جاذبه باعث شد كه در ایام عید امسال بالغ بر 800 هزار نفر به این شهرستان مرزی مسافرت كنند.

علت این میزان مسافرت و رغبت حضور گردشگران در آستارا تنوع در اجناس عرضه شده در بازار ساحلی و مرزی و نیز قیمت مناسب و پایین كالاهای عرضه شده به خصوص البسه در این بازار است.

اغلب اجناس و البسه ای كه در این بازار عرضه می شود ، تولید كشور چین و یا تركیه بوده و از كیفیت خوب و در مواردی از كیفیت متوسط با قیمت پایینی برخوردار است كه این امر نیز در نهایت به جذب خریدار منتهی می شود.

این بازار همه ساله در دو مناسبت اواخر تابستان و اواخر سال و نزدیك تعطیلات ایام عید ، رونق مضاعفی می گیرد ولی این رونق هیچگاه به افزایش قیمت منجر نشده چرا كه وجود مغازه ها و واحدهای متعدد موجب شده است كه رقابت بین فروشندگان شدت گرفته و قیمتها به صورت خودكار كنترل شود.

در یك هفته اخیر نیز برابر اعلام اداره بازرگانی و بررسی اولیه از بازار افزایش قیمت حاد در قیمت فروش البسه در این بازار پر مراجعه مشاهده نشده است .

بیژن خالقوردی پور رییس اداره بازرگانی شهرستان آستارا در خصوص كنترل قیمت پوشاك در بازارچه مرزی شهرستان آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: بازرسان اداره بازرگانی به صورت مداوم به كنترل قیمت فاكتور خرید و فروش و هر گونه تخلف مربوط به اصناف رسیدگی می كنند و تاكنون گزارش جدی از فروش البسه با قیمتهای نامتعارف گزارش نشده است.

دروازه مرزی شهرستان مرزی آستارا كه با 85 هزار جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است ، از سال 1368 برای اتباع دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای انواع تبادلات اقتصادی و رفاهی باز شده است.

در پی رونق تجارت مرزی ، از سال 1377 در نزدیكی سواحل دریای خزر در حومه شهر آستارا ، 900 واحد مغازه (غرفه) برای ساماندهی مبادلات مرز نشینان ساخته شده و با رونق گرفتن مبادلات مرزی در شهر آستارا طی 10 سال اخیر ، اطراف بازارچه ساحلی و مرزی آستارا حدود 60 پاساژ و بیش از یكهزار و 200 مغازه احداث شده كه وجود این میزان واحد تجاری نشانگر رونق این بازار در شمال غربی استان گیلان است
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Video فرار حیرت انگیز گربه از ساختمان آتش گرفته +ویدیو
  گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟
  زالی: شرایط برای سفرهای تفریحی امن نیست
  بیماری ناشناخته و بستری شدن ۱۴ کودک در آستارا ، علایم بیماری را بدانید!
  کمیسیون اروپا برنامه سفر تابستانی اعلام کرد
  حسین شریعتمداری: پزشکان ظاهراً بدون مرز از کدام مرز اجازه ورود گرفته‌اند؟
  کرونا عامل رونق سینماهای "ماشین- رو" کره جنوبی
  شنیده شدن صداهای ترسناک از روستای دربند آستارا!
  شمارش معکوس برای تغییر کابینه/از وزارت ورزش و جوانان گرفته تا وزارت صنعت معدن و تجارت
  جمهوری آذربایجان 12 زندانی ایرانی را از مرز زمینی آستارا تحویل داد (+عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان