امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نماد وحدت دولتمردان با ملت

#1
نماد وحدت دولتمردان با ملت 1


گروه اسناد و اطلاع رسانی-'...بزرگداشت هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور در ایران برگزار می شود در این زمان فرصت مناسبی است كه تا دولتمردان نظام، با تعاملی همه جانبه با مردم، به تشریح برنامه ها، عملكردها و انتظارات خود بپردازند.'.(مقام معظم رهبری)
نماد وحدت دولتمردان با ملت

سنگ بنای نخستین دولت اسلامی، توسط حضرت محمد(ص) پس از هجرت تاریخی ایشان از مكه به مدینه؛ گذاشته شد. پیامبر گرامی اسلام این شهر را مركز دولت اسلامی انتخاب كردند و خود نیز به عنوان اولین حاكم دولت اسلامی برای تحقق ارزش ها و اهداف متعالی اسلام بسیار كوشیدند.

اما دولت در مفهوم لغوی به معنای اقبال و نیكبختی است و به تعبیری دیگر دولت، به گروهی اطلاق می شود كه بر مملكت حكومت می كنند و در مفهوم كاربردی دولت دربردارنده چهار عنصر جمعیت، سرزمین، حكومت و حاكمیت است و می توان گفت كه دولت به معنای اجراكننده قانون و رییس قوه مجریه كشور محسوب می شود.

واقعیت امر این است كه دولت و حكومت از ضروریات زندگی اجتماعی انسان ها به حساب می آیند، از دولت قبیله ای تا دولت شهر و دولت امپراطور گرفته تا مدل های امروزی آن، همه و همه برطرف كننده خواسته های سیاسی و اجتماعی مردم جوامع مختلف است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، امام خمینی(ره) به منظور سامان دادن به امور، دولت موقت را شكل دادند و پس از استقرار كامل نظام جمهوری اسلامی، قوه مجریه بر اساس قانون اساسی در كنار دو قوه دیگر از ستون های مستحكم نظام به حساب آمد و این حق برای مردم در قانون اساسی در نظر گرفته شد تا با انتخاباتی سالم، خود انتخاب كننده دولت باشند.

اما این مفهوم در نظام جمهوری اسلامی از نظر ریشه ای با سایر نقاط جهان تفاوت دارد. چرا كه در این سرزمین، نوع نگاه به دولت و رابطه آن با مردم در نظر گرفته شده و از آنجا كه این نظام از اسلام نشات گرفته، نگاه به دولت در جمهوری اسلامی نیز ناشی از عقاید و منش رسول اكرم(ص) است.

آنچه از سخنان معمار كبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بر می آید، نگاه متفاوت ایشان به دولت در نظام جمهوری اسلامی را نشان می دهد.

ایشان در بیانات خود هماره خدمت كردن به مردم را تاكید می كردند و می فرمودند:'حكومت اسلامی، حكومتی است كه برای مردم خدمتگزار است و باید خدمتگزار باشد. دولت در جمهوری اسلامی در خدمت ملت است'.

همچنین ایشان بیان داشتند:'كسانی كه واقعا دلشان برای اسلام می تپد و برای كشورشان؛ متوجه این باشند كه پست، میزان نیست، مقام میزان نیست... این مقام ها تمام می شود. آنی كه هست خدمت است'.

در این برهه حساس از انقلاب رویدادهای مختلفی در مسیر شكل گیری نظام نوپای جمهوری اسلامی به وجود آمد كه از جمله آن می توان به بركناری بنی صدر و دور شدن دست بیگانگان از مسند ریاست جمهوری اسلامی اشاره كرد.

محمد علی رجایی به عنوان شخص اول قوه مجریه مسوولیت خطیر دولت را بر عهده گرفت و با شاخص ترین صفت خود كه همانا ساده زیستی، مردمی بودن و خستگی ناپذیری بود، توانست در كنار شهید باهنر در مدت كوتاه خدمت، عشق و ایمان را به مردم تقدیم و خدمات قابل توجهی را به ملت به ویژه محرومان ارایه كند كه بركات آن تاكنون نیز ادامه دارد.

این همان خواسته امام راحل بود كه در بینش و منش شهید رجایی به طور كامل آشكار و در عرصه های مختلف فعالیت های وی نمایان بود. شهادت رجایی و باهنر دو سنگربان قوه مجریه و دو خدمتگزار صدیق، در یك زمان، فصلی نو در تاریخ انقلاب گشود و آن روحیه اعتماد مردم به دولتی از جنس خودشان بود.

فصلی كه دولتمردان در سایه پشتوانه بزرگ مردمی با آنان همدل و همنوا می شوند و در راه رسیدن به كرامت انسانی و استقلال همه جانبه تلاش های فراوانی صورت می دهند. این یكی از مهمترین ویژگی های دولت اسلامی و وجه تمایز آن از دیگر دولت هاست.

مقام معظم رهبری پیرامون انتخاب این رویداد به عنوان هفته دولت می فرمایند:'این مناسبت هفته دولت ما، یكی از تصادف‏های پرمعناست. هفته دولت این كشور یادبود شهادت دو شخصیت دولتی برجسته است... در كشور ما هفته دولت، هفته ولادت دولت نیست. جاهای دیگر اگر بخواهند، چنین روزی و چنین مناسبتی بگذارند، قاعدتا ولادت دولت، یا مثلاً كار برجسته‏ای كه دولت انجام داده، این را به عنوان هفته دولت معین می‏كنند، اما ما آمدیم و هفته دولتمان را یادبود شهادت قراردادیم. این چیز خیلی پرمعنا و مهمی است؛ این معنایش آن است كه راه ما، همین خصوصیات است.'

ایشان همچنین فرمودند:'مسوولان كشور امروز از حمایت ملت فداكار برخوردار هستند و این چیزی است كه در هیچ نقطه‏ای از دنیا وجود ندارد.'

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شد؛ این هفته، نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

این زمان فرصت مغتنمی است تا دولت اسلامی با ارایه كارنامه و فعالیت های خود ملت را با نتایج تلاش‏های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا كند و بر ملت ایران نیز واجب است تا با حمایت از دولت اسلامی؛ قدردان زحمات دولتمردان باشند و در حمایت آن بكوشند. چرا كه همراهی ملت با دولت و پشتیبانی آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و این رابطه، در دولت ارزشی و خدمتگزار پایدار خواهد بود.
پاسخ
آگهی
#2
:306: چی بگم که نه سیخ بسوزه نه کباب
بهتره هیچی نگمBig Grin
نماد وحدت دولتمردان با ملت 1
پاسخ
 سپاس شده توسط امیررضا*


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  استفاده از ماسک نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است
  بنر «نماد مقاومت» از شیراز جمع آوری شد و 3 نفر دستگیر شدند
  ماجرای وحدت مجمع روحانیون و جریان منتظری
  توقف نماد ایران خودرو، ادامه پذیره نویسی صندوق آینده روشن، محدودیت دامنه نوسان فولاد
  معادله چند مجهولی وحدت اصولگرایان حل می‌شود؟
  ایده جالب یک دختر تبدیل به نماد صلح جهانی شد + عکس
Heart نماد «میدان انقلاب» شایسته مردم نیست
Heart درخواست یک جمعیت سیاسی از دولتمردان
Heart نقش ایران در کانون سازی وحدت برای منطقه
Heart شیعیان مصر باید بتوانند مراسم عاشورا برگزار کنند/ الازهر و حوزه وحدت کنند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان