امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سردار رشید اسلام شهید سید منصور نبوی

#1
سردار رشید اسلام شهید سید منصور نبوی 1

در سوم اردیبهشت سال 1343 در روستای بالا هولار از توابع شهرستان ساری كودكی به دنیا آمد كه نام سید منصور را بر وی گذاشتند. سید منصور كه از سلاله ی پاك و مطهر رسول خدا(ص) بود، در دامن مادری مهربان و روی دستان پدری زحمت كش رشد یافت. در سال 1349 بود كه وارد دبیرستان شد و هر سال با نمرات خوب درسش را تا پایان دروس ابتدایی به پایان برد. مدرسه راهنمایی تحصیلی حر هولار حضور سید را به مدت 3 سال در خودش حس كرد. پس از اتمام دروس راهنمایی، برای ادامه تحصیل به شهرستان ساری عزیمت نمود.

در همین زمان بود كه طلیعه انقلاب اسلامی دمیدن گرفت.
سید منصور نبوی هم چون سایر جوانان این مرز و بوم به تظاهرات بر علیه رژیم شاه می پرداخت. در انتقال افكار ضد پهلوی به منطقه ی كلیجانرستاق ساری نقش بی بدیل ایشان فراموش ناشدنی است.
 

با به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، به ادامه تحصیل پرداخت. در حال گذران تحصیل انجمن اسلامی را در روستای بالا و پایین هولار راه اندازی كرد. با توجه به وجود افكار گوناگون در آن زمان، جوانان زیادی را در انجمن اسلامی عضو نمود. هنوز بیش از دو سال از طلوع انقلاب اسلامی نگذشته بود كه ارتش حزب بعث عراق به فرماندهی صدام حسین و در 31 شهریور 1359 از زمین، دریا و هوا به كشورمان حمله نمود. جوانان كشور با فرمان امام خمینی مبنی بر دفاع از اسلام و كشور وارد جبهه ها شدند. سید منصور نبوی با فرمان امام كه فرمود بودند: دفاع واجب است م به سوی جبهه ها بشتابید،
 
خودش را در جرگه ی دلیر مردان جنگ قرار داد و از همان روز های اول جنگ، پس از فراگیری اموزش نظامی به جبهه ها رفت. از كوه های سربفلك كشیده ی كردستان گرفته تا رمل های شنی جنوب رشادت های ایشان را از یاد نخواهد برد. او در اكثر عملیات هایی كه سپاه پاسداران و یگان لشگر 25 كربلا در آن حضور داشت، شركت جُست و به دفعات نیز مجروح گردید. عملیات های والفجر 8،6،5،4 ، بدر، خیبر، قدس 2، 1، كربلای 8، 5، 4 از جمله عملیات هایی بود كه سید منصور نبوی در آن هل حضور داشت.

سید منصور نبوی با این كه در جبهه بود اما توانست در سال 1360 دیپلم بگیرد و حتی در آزمون های دانشگاه فنون امام حسین (ع) و دانشگاه عالی سپاه با رتبه عالی قبول شود. علیرغم توصیه ی دوستان، از رفتن به دانشگاه به دلیل اهمیت دادن به حضور در جنگ، خود داری كرد. در سال 1363 با دختری پاك و مومنه ازدواج كرد كه حاصل آن زینب السادات 11 ماهه در حین شهادت و پسرش به نام سید منصور همنام پدر بود كه 3 ماه بعد از شهادت پدر به دنیا آمد.

سید منصور نبوی به دلیل تجارب ارزشمند حضور ممتد در جنگ و استعداد های فراوانش، در لشكر 25 كربلا مسئولیت های گوناگونی را تجربه كرد كه آخرین آن، فرمانده طرح و عملیات لشكر 25 كربلا بود.

ایشان در بین رزمندگان لشكر به سرباز امام زمان (عج) مشهور بود. چرا كه سبب آشنایی بسیاری از رزمندگان لشكر با دعای عهد بود. و استمرار و اصرار ایشان بر خواندن دعای عهد زبانزد خاص و عام بود. سرانجام این مرد الهی با دوستان بزرگوارش محمد حسن طوسی قائم مقام فرماندهی لشكر و علیرضا نوبخت فرمانده یكی از تیپ های لشكر 25 كربلا در تاریخ 19/ 1/ 1366 و در حالی كه افتاب داغ و سوزان بر دشت تفدیده ی شلمچه می تابید و در حالی كه در نزدیك ترین موضع به دشمن و برای شناسایی رفته بودند، برای همیشه از زمینیان فاصله گرفتند و آسمانی شدند.

سید منصور نبوی همانند ققنوس پرنده ایی كه در آتش بال هایش را می سوزاند، برای دفاع اسلام و كشور سوخت، تا درخت انقلاب اسلامی برای همیشه جاودانه بماند.
سردار رشید اسلام شهید سید منصور نبوی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ♫ TI@RA ♫
آگهی
#2
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههExclamationExclamationExclamationExclamation
پاسخ
#3
مآ که اهلش نیستیم |: ولی مرسی |:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سردار رشید اسلام شهید سید منصور نبوی 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation علت حرام بودن ازدواج موقت در میان اهل سنت در اسلام
Book علت حلال بودن شرط بندی بر روی مسابقات اسب سواری در اسلام
Star __کتابی جنجالی درباره واپسین روزهای زندگی پیامبر اسلام
  چیزی که از 175 شهید آموختیم...به احترامشون بخونید این متنو
Rainbow کتاب زندگینامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان سرباز ولایت منتشر شد + تصویر
  معجزات اسلام!
  از نظر اسلام قتل انسان بی گناه چه جایگاه و مجازاتی دارد ؟
  طلبه شهید
  شهید کیست؟
Lightbulb @آيا حكم مرتد از اسلام كشتن است ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان