امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ملاحظات جناحی یک جریان سیاسی نباید در فضای آموزش عالی حاکم شود

#1
یک استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نباید ملاحظات سیاسی و جناحی متعلق به یک جریان سیاسی در فضای آموزش عالی حاکم شود، گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در ایفای وظایف خود بیش از هرچیز به کارکردهای مفروض و رسمی و قانونی این نهاد توجه داشته باشند و با رفتار خود اسباب اطمینان و آرامش بر بهبود و اعتلای دانشگاه‌ها را فراهم کنند.

الهه کولایی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: حضور دکتر فرجی‌دانا در وزارت علوم برای بسیاری از دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان و کارکنان این امید را ایجاد کرد تا فضای دانشگاه‌ها به سیطره ملاحظات آموزشی، علمی و پژوهشی بازگردانده شود.

وی ادامه داد: فرجی‌دانا با توجه به پیشینه مدیریتی خود در دوره‌های گذشته و دانشگاه تهران این امید را به وجود آورد که دانشگاه‌ها بتوانند در کارکردهای اصلی و قانونی خود برای رفع نیازهای کشور و پاسخ دادن به نیازهای گوناگون در روند تحولات جاری کشور بپردازند و در واقع اساتید و دانشجویان بتوانند تلاش‌های خود را در این زمینه به ثمر برسانند.

کولایی با تاکید بر اینکه در طول سال‌های گذشته متاسفانه شاهد کمرنگ شدن این ملاحظات درعملکرد دانشگاه‌ها بوده‌ایم، اظهارکرد: در طول سال‌های گذشته شاهد افت شدید در مورد عملکرد علمی دانشگاه‌ها و ارتباط دانشگاه‌ها با مجامع علمی و آموزشی جهانی بوده‌ایم.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه رفتار نمایندگان مجلس با دکتر فرجی‌دانا می‌تواند این دگرگونی‌های مثبت را تحت تاثیر قرار دهد، ادامه داد: رفتار نمایندگان مجلس با وزیرعلوم با در نظر گرفتن اخبار و اطلاعات در مورد کارکردهای گوناگون دانشگاه‌ها که در سال‌های گذشته منتشر شده، می‌تواند انتظار این تحولات مثبت را تحت تاثیر قرار دهد و در واقع نگرانی از اینگونه رفتارها را شدت بخشد.

کولایی با تاکید بر اینکه اعمال نظارت در کنار قانون‌گذاری یکی از وظایف مهم نمایندگان است، افزود: از نمایندگان انتظار می‌رود در ایفای وظایف خود بیش از هرچیز بر کارکردهای مفروض، رسمی و قانونی این نهاد توجه داشته باشند و از ایجاد نگرانی، تشتت و سستی در عملکرد دانشگاه‌ها با توجه به نقش تعیین کننده و حساس آنها به طور جدی پرهیز کنند.

وی با اشاره به دلایلی که به عنوان استیضاح وزیر مطرح شده است، اظهار کرد: این دلایل نشان می‌دهد که میان مجلس و وزارت علوم ارتباط نزدیکی در طول ماه‌های گذشته شکل نگرفته است که دراین زمینه ارائه گزارش‌ها و آمارهای لازم ازآنچه در طول سال‌های گذشته در این نهاد پراهمیت در جریان بوده، از سوی مسئولان وزارت علوم به نمایندگان مجلس ضروری است و اگر اطلاعات به شکل کافی و مناسب منتقل شود، می‌توان در طرز تلقی و دیدگاه بسیاری ازنمایندگان مجلس تاثیرگذار باشد.

استاد دانشگاه تهران درباره اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد فضای آرام در دانشگاه‌ها با رویه‌ای که نمایندگان در پیش گرفته‌اند در تضادی است یا خیر؟ اظهار کرد: طرز تلقی‌های گوناگون نسبت به این سخنان وجود دارد و در واقع براساس نگرش‌های متفاوت تفسیرهای مختلفی مطرح می‌شود. آنچه که مورد نیاز است حاکم کردن ملاحظات علمی و آموزشی و نه سیاسی و جناحی در این محیط پر اهمیت است.

کولایی افزود: آنچه که در سخنان رهبری هم مورد اشاره قرار گرفت، به وجود آوردن شرایط مناسب برای ایفای وظایف مهم و سرنوشت‌ساز دانشگاه‌ها در مسیر تحولات روبه‌ پیش است. بدون تردید تعامل سازنده نمایندگان با دستگاه‌های اجرایی و حل و فصل مسائل در مسیر انتقال سریع و مناسب اطلاعات می‌تواند موجب استقرار آرامش در دانشگاه‌ها شود.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تذکرات آموزش و پروش برای طراحان سوالات عربی نهایی در بارم بندی
  نکات مولفین دینی آموزش پرورش در خصوص امتحان نهایی ۱۴۰۳
Snowman کتاب تیزشیم عربی مشاوران آموزش
Book جزوه عالی جمعبندی دین و زندگی کنکور
Book ♕ کتاب تیزشیم تاریخ مشاوران آموزش
  علوم سیاسی........ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  چرا نباید یک درس را کنار بگذاریم؟
  جدول کلاس _شبکه آموزش سیما_چهارشنبه ۱۰ آذر ١۴٠٠
  آموزش ورود به کلاسهای مجازی {ویژه دانشجویان}
  آیا صفت‌های عالی هم می‌توانند جانشین اسم بشوند یا نه؟_ادبیات فارسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان