امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پود كست چيست؟

#1
در اين مقاله مي خواهم درباره پودكست ( Podcast ) و اينكه چرا اينقدر رواج پيدا كرده است توضيحاتي ارائه دهم. و از قابليت هاي آن صحبت كنم.
قبل از هر چيزي بايد بگويم اگر يك MP3 Player يا يك موبايل با قابليت پخش فايل هاي MP3  داريد و مي خواهيد به آخرين ترانه هاي روز يا مطالب مورد علاقه خود و با انتخاب خود گوش دهيد پودكست همان چيزي است كه لازم داريد.
خوب فرض كنيد كه از خواب بيدار شده ايد و متوجه مي شويد ترانه هاي جديد به طور خودكار آماده اجرا هستند و مي توانيد MP3 Player خود را برداريد و در حاليكه به ترانه هاي جديد گوش مي دهيد نرمش صحبگاهي را انجام مي دهيد يا در مسير محل كار رانندگي كنيد و از MP3 Player اتومبيل خود به مقاله كتاب يا ترانه مورد مورد علاقه تان گوش دهيد اين همان كاري است كه پودكست براي شما انجام مي دهد.
پودكست را هر كسي مي تواند با هزينه كمي راه اندازي كند يا به عبارت ديگر مي تواند يك راديو اينترنتي راه بيندازد و تنها چيزي كه لازم است يك كامپيوتر، يك ميكروفن و اينترنت است.
وقتي كه من اولين بار درباره پودكست شنيدم فكر كردم خوب اين هم يك راديو است و برتري خاصي ندارد. ولي وقتي بيشتر درباره آن تحقيق كردم و كمي در اينترنت جستجو كردم تعداد زيادي پودكست جديد پيدا كردم. و از اينهمه منابع اصيل، متنوع و جالب كه مي توانستي به آنها گوش فرا دهي و استفاده كني متعجب شده بودم. همينطور حركت بزرگ و جديدي را كه براي به اشتراك گذاري در اينترنت و در ميان ميليون ها موبايل و MP3 Player آغاز شده بود مي توانستم احساس كنم. در گذشته پودكست فقط در اختيار چند شركت محدود بود و طبيعتاً رقابت آنچناني هم وجود نداشت و معمولاً MP3 ها خسته كننده و تكراري بودند ولي امروزه با گسترش اين پديده آنچه را مي خواهيد گوش كنيد مي توانيد انتخاب كنيد. پودكستر ها (كساني كه پودكست را اجرا مي كنند) محدوديتي ندارند. هيچ قالب يا قانوني وجود ندارد. بنابراين تنوع و موضوعات از شمارش خارج شده اند پودكست در حقيقت فرار از راديو هاي پر حرف، از قبل برنامه ريزي شده، در اختيار گروه هاي خاص، خسته كننده و سازماني قديمي است. پودكست داراي هويت و تنوعي است كه راديو هاي سنتي از آن محرومند.
بعضي فكر مي كنند براي گوش دادن به پودكست بايد آيفون يا آيپد داشته باشند ولي حقيقت اينست كه براي اينكار بسياري از MP3 Player ها مناسب ترند.
خوب شايد فكر كنيد در اينترنت فايل هاي صوتي زيادي يافت مي شود اين كه چيزي نيست. اما آنچه كه پود كست را نسبت به همه برجسته مي كند اين است كه حتي وقتي در خواب هستيد فايل هاي شما به صورت خودكار روي كامپيوتر  ذخيره مي شوند. و فقط با فشار يك دكمه در MP3 Player  شما قابل اجرا و آماده گوش دادن است.
جالب است بدانيد اين فناوري از مغز ديويد وينر و آدام كوري تراوش كرده است. آدام مي خواست كه مردم بتوانند به سادگي محتواي صوتي توليد كنند و شنوندگان هم به راحتي آنها را دريافت كنند. و ديويد كسي بود كه اين فناوري را خلق كرد.
بد نيست بدانيد بيشتر پودكست ها رايگان هستند و نيازي نيست براي گوش دادن به برنامه مورد علاقه خود پولي پرداخت كنيد. بيشتر آنها حتي تبليغات بازرگاني ندارند. شما فقط پودكستي را كه درخواست كرده ايد دريافت مي كنيد و مانند ايميل هيچ اسپمي وجود ندارد. خوب اگر شما هم تا كنون اين پديده اينترنتي را آزمايش نكرده ايد بد نيست شروع به جستجو كنيد و پودكست مورد علاقه خود را پيدا كنيد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان