امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین اخبار از آخرین پرواز

#1
[rtl]آخرین اخبار از آخرین پرواز![/rtl]


با سقوط یک فروند هواپیمای ایران ـ 140 ساعت 9:45 دقیقه صبح دیروز در بلوار شیشه مینا در شهرک آزادی تهران روحانی دستور توقف پرواز این گونه هواپیما را داد. اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد اعلام کرده این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان و در مسیر تهران ـ طبس در حال پرواز بوده است.

آخرین اخبار حاکی از کشته و زخمی شدن 48 نفر است. این هواپیما ساعت 9.18 دقیقه فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد  طبس ترک کرده است. در زیر آخرین اخبار از پرواز نافرجام این هواپیما را به صورت تلگرافی مشاهده می فرمایید.

*یک مقام آگاه در این باره گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز نوع هواپیما و میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.
آخرین اخبار از آخرین پرواز 1

در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.
یکی از شاهدان حادثه به گفت: هواپیما با سرعت بالایی با زمین برخورد کرد و به طور کامل شعله ور شد و تنها بال عقب هواپیما سالم مانده است. 
*رئیس پلیس راهور تهران نیز به گفت: مسیر عبور خودروهای امدادی در محل سانحه هوایی در غرب تهران باز بوده و امدادرسانی به سانحه دیدگان ادامه دارد.
به گفته سرهنگ تیمور حسینی، پس از وقوع سانحه هوایی در حوالی فرودگاه مهرآباد بلافاصله ماموران پلیس راهور در محل حادثه مستقر شده و مسیر عبور خودروهای امدادی و آتش نشانی باز شد.
*دکتر امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز گفت: پس از اعلام این سانحه کدهای زمینی و هوایی اورژانس تهران راهی محل سقوط هواپیما در شهرک آزادی شدند و در همان لحظات اولیه 5 مصدوم برای درمان به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.
*جدیدترین اخبار حاکی از کشته شدن 34 مسافر و 8 کودک در این حادثه است.
*احمد مجیدی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز درباره هواپیمای سقوط کرده در حوالی شهرک آزادی تهران گفت: این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ساها و در اجازه شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که ساعت 9 و 18 دقیقه دیروز از فرودگاه مهرآباد بلند شد ولی پس از دقایقی بنا به دلایلی، سقوط کرد.
وی افزود: این هواپیما 40 مسافر عادی داشته که سه نفر زیر 3 سال و 3 نفر زیر 12 سال بوده اند.
*هادی رحمتی مدیر کل مدیریت بحران استان تهران از تشکیل ستاد بحران برای بررسی و رسیدگی به سقوط  این هواپیما خبر داد و گفت: نیروهای خدماتی و امدادی در حال انجام عملیات در محل حادثه هستند و تا پایان دیروز علت و تعداد دقیق مجروحان و  کشته شدگان اعلام می شود.
*قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران برای بررسی حادثه و صدور دستور  قضائی در محل سقوط هواپیما حاضر شده است.
*صادقی رئیس مدیریت بحران استان تهران نیز تعداد مسافران این هواپیما ایران 140 متعلق به شرکت سپاهان‌ایر را 48 نفر اعلام کرده است.
*محمدعلی ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفتگو با مهر گفت: هواپیمای سقوط کرده مربوط به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که هفته ای دو بار به طبس پرواز دارد.
وی افزود: این هواپیما در شهرک آزادی و در بخش جنگلی این شهرک مسکونی بنا به دلایل نامعلومی دچار انحراف و سپس سقوط کرده است.
*سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز اعلام کرد: تمام سرنشینان هواپیمای سانحه دیده در غرب تهران جان خود را از دست داده و نیروهای امدادی در حال خارج کردن اجساد کشته شدگان از داخل لاشه هواپیما هستند.
وی افزود: در حال حاضر اجساد 15 نفر از کشته شدگان در میان لاشه هواپیما قرار دارد که نیروهای امدادی هلال احمر عملیات برای خارج کردن اجساد این قربانیان را آغاز کرده اند.
حسین درخشان تاکید کرد: تا پایان عملیات نمی توان آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان این سانحه ارائه داد اما این سانحه تعدادی مجروح نیز داشت که توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی انتقال یافتند.
*حمید حبیبی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری هم در گفتگو با مهر اعلام کرد: تاکنون 40 نفر فوت کرده و 8 نفر زخمی در بیمارستان هستند. یکی از فوت شدگان پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.
* نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران- طبس در حوالی مهرآباد ضمن تسلیت به خانواده های درگذشتگان از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواست حادثه را بررسی کند.
این هواپیما که از روی مدل آنتونوف 140 روسی ساخته شده پیش از این نیز یک بار سابقه سقوط در سال 2009 میلادی را با کشته شدن همه پنج سرنشین را ثبت کرده است.این هواپیما که برای استفاده مسافربری منطقه‌ای در سطح کوچک ساخته شده، قابلیت حمل و جابجایی 35 تا 100 نفر را دارد که در سقوط صبح امروز 48 مسافر را حمل می‌کرده است
در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: اطلاع حاصل شد که در حدود ساعت 9:20 یک فروند هواپیما مسافربری که از تهران عازم طبس بوده با حدود 40 سرنشین و تیم پرواز در حوالی مهرآباد سقوط کرده و تعدادی از سرنشینان و تیم پرواز به لقاء حق پیوستند و 9  نفر از سرنشینان هم اکنون در بیمارستان بستری شدند.
نماینده مردم تهران ادامه داد: برای خانواده های سوگوار از خداوند صبر و اجر خواستاریم و برای کشته شدگان علو درجات مسالت داریم.
وی به کمیسیون عمران ماموریت دادکه حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را بررسی کنند.
وی افزود: طی سال های اخیر با پیگیری های دولت و مجلس شاهد بهبود پروازها و کاهش سوانح بودیم به همین دلیل خواستار پیگیری جدی کمیسیون عمران در خصوص علل این حادثه هستیم.
* معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری از کشته شدن 40 مسافر و هشت خدمه پرواز در این سانحه سقوط هواپیما خبر داد و گفت: سه نفر از مصدومان این حادثه  به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.
حبیبی درباره نقص فنی این هواپیما گفت: تیم کارشناسی در حال بررسی علت وقوع حادثه هستند اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم و پس از بررسی تمام احتمالات علت اعلام می شود.
*دکتر دهقانپور رئیس اورژانس تهران درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان این سانحه گفت: ساعت 9:22 یکشنبه این سانحه از طریق تماس مردمی به اورژانس کشور اطلاع داده شد. بلافاصله دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس راهی محل حادثه شدند.
وی افزود: در این سانحه 3 نفر مصدوم شدند که از طریق امداد هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال یافتند. این افراد دچار سوختگی شدید و تروما شدند. بر اساس اظهارات شاهدان این سه نفر از مسافران هواپیما بودند که در هنگام برخورد هواپیما با زمین به بیرون پرت شده بودند. هواپیما در بخش انتهایی باند فرودگاه با دیواره کارخانه شیشه مینا برخورد کرده و خوشبختانه به اهالی منطقه آسیبی وارد نشده است.
*جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی که در محل سانحه حضور دارد نیز گفت: ساعت 9:23 این سانحه به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد که آتش نشانان 4 ایستگاه حریق و 3 ایستگاه نجات راهی محل حادثه شدند. آتش نشانان زمانی که به محل رسیدند هواپیما به طور کامل شعله ور بود و قطعاتی از آن به اطراف پرتاب شده بود.
ملکی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله عملیات مهار را آغاز کرده و با برش قطعات هواپیما به نیروهای امدادی جهت خارج کردن اجساد کمک کردند.
آخرین اخبار از آخرین پرواز 1

*عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط یک نمونه از هواپیمای ایران 140 در پرواز آزمایشی گفت: اعضای کمیسیون در جریان بازدید مراحل ساخت این هواپیما نگرانی خود را اعلام کرده بودند

در جلسه علنی پس از اعلام خبر حادثه سقوط یک فروند هواپیما مسافربری ایران 140 در حوالی مهرآباد مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین فروند این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود.
وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران دو بار از مراحل ساخت این هواپیما بازدید داشتند و نگرانی خود را همان زمان اعلام کردیم.
عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: نباید به این هواپیما اجازه پرواز می دادند که شاهد چنین حوادثی باشیم. برای سازمان هواپیمایی که اجازه پرواز به این هواپیما داد متاسفیم.
*رئیس کمیسیون عمران در مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون عمران در مجلس هشتم جهت آزمایش این هواپیما در فرودگاه مهرآباد سوار هواپیما شده و در فرودگاه امام پیاده شدند، البته همان زمان نیز تکان های شدیدی در هواپیما مشاهده کردیم و خواستار بررسی موضوع و تطبیق با استانداردهای جهانی شدیم.
حسین گروسی ، با اشاره به بازدید کمیسیون صنایع از مراحل ساخت هواپیماهای ایران- 140گفت: آن زمان هم اعلام شد که باید این هواپیماها با استانداردهای حهانی تطبیق داشته باشد. 
[rtl]هواپیمای سقوط کرده ساخت داخل بوده است[/rtl]
هواپیمایی که امروز در تهران سقوط کرده از نوع ایران 140 و ساخت داخل و مهندسی شده از سوی شرکت هسا بوده است.
این هواپیما که از روی مدل آنتونوف 140 روسی ساخته شده پیش از این نیز یک بار سابقه سقوط در سال 2009 میلادی را با کشته شدن همه پنج سرنشین را ثبت کرده است.این هواپیما که برای استفاده مسافربری منطقه‌ای در سطح کوچک ساخته شده، قابلیت حمل و جابجایی 35 تا 100 نفر را دارد که در سقوط صبح امروز 48 مسافر را حمل می‌کرده است.
این نوع هواپیما در دو گروه جت و توربو ساخته می‌شود که از سال 1387 رسما ساخت و تولید آن در ایران استارت خورده و همچنین بناست نوع جدیدتر از آن نیز مورد استفاده و ساخت قرار گیرد.
سپاهان، شرکت هواپیمایی هواپیمای سقوط کرده نیز مربوط به صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) می‌شود که جزو یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است.
این شرکت که بیشتر در حوزه خدمات مهندسی و فنی هواپیمایی فعالیت می‌کند پروازهایی را نیز در نقاط مختلف کشور و بیشتر در برد محدود مدیریت می‌کند.
طراحی و ساخت و مونتاژ بالگرد، هواپیماهای نظامی و آموزشی، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای مسافربری جز و اصلی‌ترین فعالیت‌های شرکت هساست که در کنار آن خدمات مهندسی، فنی و تجهیزاتی هواپیماهای فعال در کشور را نیز شامل می‌شود.
هواپیمای فوق پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد درحوالی ورزشگاه آزادی با 48 سرنشین سقوط کرد که 38 نفر آنها جان باختند و بقیه در بیمارستان بسر می برند. 
معاون مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری که به لحاظ قانونی مسئولیت بررسی اینگونه حوادث را برعهده دارد به زودی نتایج بررسی علت سانحه هواپیما را اعلام می کند
*مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: 3 مصدوم سانحه هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) و 8 مصدوم نیز به بیمارستان پیامبران منتقل شده اند.
حسن عباسی اظهار داشت: پس از وقوع سانحه هوایی در غرب تهران 3 مصدوم که یک نفر از آنها زن و 2 نفر دیگر مرد بودند توسط بالگردهای اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند.
وی افزود: سن مجروحان بین 30 تا 50 سال است.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات شاهدان، 8 نفر نیز با یک آمبولانس ون که در محل حضور داشت به بیمارستان پیامبران منتقل شدند که یکی از آنها بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.
* دکتر رضا دهقانپور گفت: تعداد 10 نفر از مصدومان این حادثه که گفته می شود، همگی آنها از مسافرین هواپیما بودند توسط امدادگران اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شدند.
رئیس اورژانس تهران افزود: 5 نفر از مصدومان این سانحه به بیمارستان پیامبران، 3 نفر از مصدومان به بیمارستان امام خمینی  و 2 نفر دیگر به نزدیک ترین درمانگاه محل حادثه منتقل شدند.
بنا بر اعلام دهقانپور، 3 نفر مصدوم منتقل شده به بیمارستان امام خمینی تهران، از طریق اورژانس هوایی به این بیمارستان انتقال داده شده اند.
*به دنبال سقوط هواپیمای ایران 140 ، شهردار تهران ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه، دستورات لازم برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه را صادر کرد. محمدباقر قالیباف ضمن تسلیت به بازماندگان این سانحه و خانواده های حادثه دیده، از مناطق و سازمان های درگیر خواست تا نسبت به امداد رسانی به آسیب دیدگان اقدام نمایند.
*سازمان پزشکی قانونی مرگ 38 تن از مسافرین و کادر پرواز هواپیمایی تهران- طبس را که صبح دیروز در شمال فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد تایید کرد.
آخرین اخبار از آخرین پرواز 1

براساس اعلام روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی اجساد 37 کشته این حادثه که در منطقه سقوط هواپیما یافت شد در حال انتقال به پزشکی قانونی است. یکی از مصدومان حادثه نیز در بیمارستان جان سپرد.
اجساد در حال انتقال به پزشکی قانونی شامل 22 مرد، 10 زن، دو پسر بچه و یک دختر نوجوان، یک دختر بچه و یک نوزاد دختر شیرخوار است. همچنین جسد فوت شده در بیمارستان نیز متعلق به یک مرد است.
*احمد مجیدی معاون مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از کشته شدن 39 نفر در این سانحه خبر داد و افزود: در این سانحه 9 نفر هم مجروح شده اند.
مجیدی تصریح کرد: جعبه های DPR و FDR لحظاتی پیش پیدا شد و باتوجه به اطلاعات جعبه سیاه هواپیما و مشاهده قطعات یافت شده در کوتاه ترین زمان ممکن علت سقوط هواپیما را بررسی و به اطلاع مردم می رسانیم.
معاون مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری که به لحاظ قانونی مسئولیت بررسی اینگونه حوادث را برعهده دارد به زودی نتایج بررسی علت سانحه هواپیما را اعلام می کند.
 *رئیس پلیس پیشگیری گفت: از سرنوشت دو مسافر هواپیمای سپاهان خبری در دست نیست و امدادگران مشغول جستجو برای پیدا کردن جنازه این افراد هستند.
* اسامی کشته شدگان عبارت است از:
عصمت عرب شیبانی، فرزاد آزاده، رضا بدری، نسرین بیطرف ثانی، علامرضا عدالت، غلامحسین قاسمی، قاسم قویانوری، مهدیه هوایی، رحمت الله حیدری، مژگان جهانگیری، محمد کاشانی، آوینا کاظمی، مجید کاظمی، فرزاد خاندوستانی، عصمت خسروی، خدابخش خسروی، بیژن خسروی، شروین خسروی، زهرا خسروی، علی اصغر منافی، سعید محمدی آرا، علیرضا مولاپسندی، امیرعباس ناهید، مژگان استاد، سید مشاءالله شکیبی ، فرانک شیروانی مقدم، سید محمدطاها طالبی، زینب السادات طالبی، آرمینا یزدانی، مهدی یزدانی
[rtl]روحانی: از پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آید[/rtl]
رئیس جمهور در جلسه دیروز هیات دولت با ابراز تأثر شدید از این حادثه تأسف‌بار، ضایعه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز را به خانواده آنان و ملت بزرگ ایران تسلیت و شفای عاجل مصدومان حادثه را از درگاه خداوند مسألت کرد.
هیأت دولت روز یکشنبه که به ریاست حسن روحانی رییس‌ جمهوری برگزار شد، وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران 140 متعلق به شرکت سپاهان ارایه کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با ابراز تأثر شدید از این حادثه تأسف‌بار، ضایعه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز را به خانواده آنان و ملت بزرگ ایران تسلیت و شفای عاجل مصدومان حادثه را از درگاه خداوند مسألت کرد.
رییس‌ جمهوری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد همه اقدامات لازم برای رسیدگی و تأمین امکانات کامل درمانی برای آسیب‌دیدگان این سانحه صورت پذیرد.
روحانی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست گزارش کاملی از چگونگی وقوع سانحه و علل آن ارایه نماید و تا رسیدگی کامل، از ادامه پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آمده و رعایت کامل استانداردهای فنی در همه پروازها مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  روایت خلبان ماهان از پرواز سوریه
  آخرین اخبار کورونا
  پرواز در عمق کرونا
  از پالایش اخبار کرونا تا مذاکره با صداوسیما برای پخش برنامه‌های زنده آموزشی
  چند راهکار برای تشخیص اخبار جعلی درباره کرونا
  اخبار افزایش جرم و درگیری های خانوادگی در دوران کرونا صحت ندارد
  امشب طلوع آخرین ابرماه سال را ببینید !
Heart آخرین وضعیت وام از صندوق بین المللی پول

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان