امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قبرهایی که زیر چرخ خودرو ها می‌ روند (تصویر)

#1
قبرهایی که زیر چرخ خودرو ها می‌ روند (تصویر)
اخبار اجتماعی ايران مطلب : مسئول پشتیبانی ستاد برگزاری نماز جمعه استان یادآور شد: ما بعنوان ستاد برگزاری نماز جمعه برای نمازگزارها پارکینگ مشخص کردیم و البته مسئولان راهنمایی رانندگی هم مردم را به پارکینگ راهنمایی می‌کنند اما متأسفانه برخی رعایت نمی‌کنند.

شهرت اخلاق‌مداری جنوب‌نشینان همواره زبانزد خاص و عام مردمان سرزمینمان بوده است اما آیا این اخلاق مداری اکنون نیز در استان ما حکمفرماست اما آیا ما بعنوان مردمان این شهر هنوز هم اصلی‌ترین نکات اخلاقی را رعایت می‌کنیم؟

به گزارش ایسنا، در زندگی همه‌ی ما کسانی وجود دارند که اگرچه دیگر در میان ما نیستند اما احترام و عشق و علاقه‌مان به آنها هنوز در ما زنده است و هیچ بی‌حرمتی به آنها را نمی‌توانیم تاب بیاوریم اما در اینجا کسانی هستند که وقتی به زیارت اهل قبور می‌روند با صحنه پارک شدن خودروها بر روی مزار عزیزان خود مواجه می‌شوند(!)

از دیدگاه دین مبین اسلام، رفتن به زیارت مردگان امری بسیار پسندیده است، علاوه‌بر اینکه وسیله‌ی استراحت محسوب می‌شود، باعث خوشحالی آنها و درس عبرتی برای زائران است.

رسول گرامی (ص) در خصوص فلسفه‌ی زیارت اموات می‌فرماید:

«الا فزروها فانها ترق القلب و تدمع العین و تذکر الاخرة و لا تقولوا هجرا» به زیارت اهل قبور بشتابید، این سنت دل‌های شما را نرم، چشم‌هایتان را پرسوز، درونتان را به یاد آخرت می‌اندازد اما سعی کنید در این دیدارها ناروا سخن نگوئید.

حضرت علی(ع) زیارت قبور را سبب استجابت دعا معرفی می‌کند:

«زوروا موتاکم فانهم یفرحون بزیارتکم ولیطلب احدکم حاجته عند قبر ابیه و عند قبر أمه بما یدعو لهما» مردگانتان را زیارت کنید، آنان از زیارت شما خوشحال می‌شوند و شما پس از زیارت و دعا بر آنان، برای خود نیز دعا کنید که مستجاب می‌شود.

«طیبه قاسمی» آخر هر هفته فارغ از همه‌ی دل مشغولی‌های روزمره‌اش، وقتی به دیدار برادر خود می‌رود با صحنه‌ی پارک چندین خودرو بر روی مزار برادرش و اکثر کسانی که در آنجا آرام گرفته‌اند، مواجه می‌شود.

او در این خصوص به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در همه‌ی اعیاد و مناسبت‌ها مسئولان اجازه می‌دهند که افراد خودروهای خود را در مکانی که قبرها قرار گرفته‌اند، پارک کنند، این عمل در ضلع شمالی گلزار شهدا و غرب جاده راه‌آهن بندرعباس که تعداد زیادی قبر وجود دارد، اتفاق می‌افتد، طوریکه می‌توان گفت آنجا به پارکینگ خودروها تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: این عمل کاملاً با آموزه‌های دینی هم‌چنین روحیه‌ی اخلاقی که ما بعنوان یک مسلمان داریم در تضاد است و از نظر من قطعاً یک بی‌حرمتی است.

قاسمی اظهار کرد: پیگیری و اعتراض‌هایی در این خصوص از طرف خانواده‌ی ما انجام شده اما متأسفانه هیچ سازمانی پاسخگو نیست، ما این عمل را به گوش مسئولان برگزاری نماز جمعه رساندیم آنها خودشان اعتقاد داشتند که این کار از نظر شرعی و دینی کار درستی نیست اما اقدامی برای جلوگیری از آن انجام ندادند.

وی افزود: برادرم در سال 66 فوت کرد و اگر بحث تغییر کاربری در میان باشد باید 30 تا 40 سال از عمر قبرستان گذشته باشد و طبق تحقیقاتی که ما انجام دادیم برای تغییر کاربری، قبرستان‌ها در نهایت به مسجد نه به پارکینگ خودروها تبدیل می‌شوند.

وی گفت: از نظر من ستاد نماز جمعه مسئول رسیدگی به این مشکل است که متأسفانه تاکنون اقدامی برای جلوگیری و منع افراد از این کار، انجام نشده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: شما خودتان را جای ما بگذارید وقتی با این صحنه مواجه هستید که قبر عزیزانتان زیر چرخ خودرو، دیگران است چه احساسی به شما دست می‌دهد، ما قطعاً پیگیر هستیم.

وی یادآور شد: از هر جنبه که به این موضوع نگاه کنید قطعاً کار درستی نیست که وقتی به زیارت اهل قبور و سر قبر عزیزان خود می‌روید با این اتفاق مواجه می‌شوید که تعدادی خودرو در آن مکان‌ها پارک شده است و این از نظر ما بی‌حرمتی است که قبر عزیزان ما زیر چرخ خودروها باشند.

تصور کنید حسن راستین وقتی برای بدست آوردن آرامش معنوی و جداشدن از دنیایی که همه برای رسیدن به خواسته‌های خود با یکدیگر می‌جنگند هنگامی که به پدربزرگ خود که فارغ از این دنیا است پناه می‌برد با صحنه‌ی آزاردهنده پارک خودروها در آن مکان مقدس مواجه می‌شود.

او به خبرنگار ایسنا اینگونه توضیح می‌دهد: پدربزرگ خود را در سال 67 از دست دادم و هر هفته برای دیدار با او برسر مزارش می‌روم اما مدتی است که وقتی با خانواده برسر مزار می‌رویم با صحنه پارک ماشین‌ها بر مزار مواجه می‌شویم.

وی گفت: عکس‌هایی را در این خصوص در صفحه‌ی اجتماعی خود قرار داده‌ام تا همه ببینند که چه عملی در حال انجام است بدون اینکه کسی از این کار ممانعت کند.

راستین خاطرنشان کرد: این اتفاق در روزهای پنج‌شنبه و بیشتر جمعه اتفاق می‌افتد و قطعاً کار درستی نیست و از نظر من مسئولیت این کار برعهده‌ی سازمان آرامستان است که باید به این امر رسیدگی کند.

حال باید ببینیم کدام سازمان مسئولیت این اتفاق را برعهده می‌گیرد و برای دلجویی از این خانواده‌ها اقدامی می‌کند.

به همین منظور با مسئول پشتیبانی ستاد برگزاری نماز جمعه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: این قسمت از اهل قبور، قبرستان کهنه نام دارد، در خصوص این اتفاق طی جلساتی که با شهردار منطقه و پلیس راهور در ارتباط با بحث جانمایی محل پارکینگ ماشین‌های نمازگزاران داشته‌ایم، تصمیم گرفته شد که در روزهای جمعه پارکینگ شهرداری را در اختیار نمازگزاران قرار دهیم که هم‌اکنون نمازگزاران می‌توانند از این پارکینگ استفاده کنند.

مسعودی اظهار کرد: برخی همشهریان با تأخیر به نماز جمعه می‌رسند و از همین‌رو بدون اطلاع از جانمایی‌های انجام شده در خصوص پارک خودروها، خودرو خود را در آن مکان پارک می‌کنند و دخالت زیادی از سوی ما برای جلوگیری از این کار انجام نمی‌شود چون متولی اصلی آن نیروی انتظامی است.

مسئول پشتیبانی ستاد برگزاری نماز جمعه استان یادآور شد: ما بعنوان ستاد برگزاری نماز جمعه برای نمازگزارها پارکینگ مشخص کردیم و البته مسئولان راهنمایی رانندگی هم مردم را به پارکینگ راهنمایی می‌کنند اما متأسفانه برخی رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: من خودم به شخصه به هیچ‌عنوان حاضر به انجام این کار نیستم که خودرو خود را بر مزار دیگران بگذارم چون این عزیزان جایگاه والایی دارند.

مسعودی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید به شهرداری رجوع کرد چون متولی اصلی قبرستان‌ها شهرداری است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان هرمزگان در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: این عمل از نظر شرع مانعی ندارد اما از نظر اخلاقی دچار اشکال است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی گفت: اگر به قصد بی‌حرمتی باشد، اشکال دارد و شهرداری باید برای آن چاره‌ای بیندیشد.

در همین خصوص منصوری (مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه‌ی سه بندرعباس)، افزود: این موضوع مربوط می‌شود به ارگان‌های دولتی چون آنها ماشین‌های خود را در آن مکان پارک می‌کنند و این موضوع به راهنمایی و رانندگی مربوط می‌شود.

به گزارش ایسنا، با وجود تأکیداتی که به انسان برای زیارت اهل قبور می‌شود و با توجه به روحیه‌ای که ما ایرانی‌ها برای احترام و زنده نگه داشتن یاد رفتگان خود داریم، انجام این عمل که خودرو خود را بر روی قبر عزیزان دیگران پارک کنیم قطعاً از نظر اخلاقی کار درستی نیست، حال باید دید کدام سازمان و یا نهاد برای دلجویی از خانواده‌هایی که هفته‌هاست وقتی به دیدار عزیزان خود می‌روند با این صحنه مواجه می‌شوند، اقدام موثری انجام می‌دهد، حال آنکه کوچک‌ترین انتظار آنها حرکتی برای جلوگیری از این کار است. 
 قبرهایی که زیر چرخ خودرو ها می‌ روند (تصویر) 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
  تصویر زیبای هابل از یک کهکشان کرکی
Heart تلاش برای تحویل زودتر از موعد خودروهای ایران خودرو
  تصویر عجیب یک روح در یک عکس دسته جمعی
  روند ثابت فوت ناشی از کرونا در خوزستان در روزهای اخیر
  تصادف سنگین 52 خودرو در آلمان !
Heart افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به التهاب بازار دامن می زند
  اعلام ممنوعیت خرید خودرو خارجی توسط دستگاه‌های اجرایی
  خودرو میلیاردی و غول آسای آمریکایی در تهران +عکس
Heart قیمت روز خودرو در یکم اردیبهشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان