امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آهاااااای حواست کجاست؟؟ جلوشو بگیر!!!!

#1
مانع انحراف جنسی شوید

خانواده‏ در صورت آمادگی، می‏تواند نقشی چشم‏گیر در پیش‏گیری ودرمان انحراف جنسی داشته باشد؛ لذا لازم است خانواده ها آموزش ببینند و با فراگیری برخی از تدابیر و با اختیار کردن و بهره گیری بهینه از اهرم های مختلف در تربیت، به این مهم دست یابند...

نیاز جنسی از قدرتمندترین جنبه ‏های حیاتی بلوغ به شمار می آید و می تواند ابعاد مختلف شخصیتی فرد همچون جنبه‏های عاطفی، عقلانی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد. نوجوانان و جوانان به لحاظ  اقتضاعات سنی، شرایط  روحی - روانی و بالخص طبع هیجان طلبشان، بیش از دیگر گروه های سنی، در برابر قدرت این نیاز، سر تسلیم فرود می آورند و به همین دلیل بیش از دیگران در معرض  انواع تهدیدات و انحرافات جنسی قرار می گیرند.
بی تردید این سوال به ذهنمان خطور خواهد نمود که حال، چگونه می توان با  انحراف جنسی نوجوانان مقابله کرد و با چه تدابیری از این نوع انحرافات پیشگیری نمود؟
محیط خانواده اولین نهادی است که کودک بدان تعلق دارد و از آنتربیت می پذیرد و نقش خانواده در نقش پذیری و الگوبرداری مبرهن است . این نهاد کوچک در ارتباط مستقیم و واقعی با نوجوان قرار دارد و از ابتدایی ترین تا حیاتی ترین آموزش ها در ابعاد شخصیتی، اجتماعی، عاطفی،روانی و اخلاقی ، ...  که لازمه ی یک زندگی سالم است ، در خانواده و توسط تک تک اعضای خانواده صورت می گیرد.  بدین سان است که خانواده‏ در صورت آمادگی، می‏تواند نقشی چشم‏گیر در پیش‏گیری و درمان داشته باشد؛ لذا لازم است خانواده ها آموزش ببینند و با فراگیری برخی از تدابیر و با اختیار کردن و بهره گیری بهینه از اهرم های مختلف در تربیت، به این مهم دست یابند.
چگونگی برخورد با مسائل جنسی نوجوانان و اتخاذراهبرد های رفتاری_تربیتی مناسب از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه والدین قرار گیرد
در ادامه این یادداشت به منظور مساعدت و راهنمایی والدین، به ارائه راهکارهای تربیتی خواهیم پرداخت که کاربست به موقع  آنها ، در سامان دادن به این بحران طبیعی و رفتارهای نابهنجار نوجوانان  مثمر ثمر خواهد بود.
 
چند توصیه به والدین
* درمقابل اشتباهات نوجوان و جوانتان ،اندکی صبوری کنید و آرامش را در اولویت قرار دهید.
به شخصیت  نوجوان احترام بگذارید. با اتخاذاین روش، خواهید توانست اعتماد به نفس و  خودباوری او را افزایش دهید وموجب تقویت  توان مقابله و رویایی او با مشکلات و خواسته های هوس آلود شوید.
چند نکته مهم
ازاشتباهات جوان چشم پوشی کنید و رازدارش باشید.
* همدل و همراهش باشید.
ازقضاوت و پیش داوریهای غیر منصفانه بپرهیزید.
* "مچ گیری" نکنید و به دنبال اقرارگیری و تائیدشک وتردید خود نباشید.
* ازبرچسب زدن به شدت امتناع کنید.
* یک ویژگی و یا جنبه منفی از شخصیت را به دیگر جنبه‏های شخصیت نوجوان و جوان تعمیم ندهید.
*
از آنجایی که والدینالگوی اخلاقی نوجوانانند و در پذیرش اخلاقیات نوجوانان نیز نقش بسزایی دارند بهتر است والدین بیش از بیش مراقب رفتارها و  ارتباطات خود در این زمینه باشند .
*گفتگو فراموش نشود. باجوانتان راجع به دل مشغولی های ذهنی اش صحبت کنید و بدون هیچ سوگیری ،پاسخگوی سوالات جنسی اش باشید.
* نوجوان کم دانش و بی تجربه است و به فرموده امیرمؤمنان: «جهل الشباب معذور و علمه محقور،  بی اطلاعی جوان عذری پذیرفتنی است و دائره دانش و آگاهیهای او گسترده نیست (1)
همچنین بنابرگفته روانشناسان، آنان درباره خود به نوعی پندار و افسانه شخصی معتقدند و خود را موجودی خاص و متفاوت از دیگران می بینند که تجارب و وقایع زندگی شان از قوانین حاکم بر طبیعت و جهان جداست ، و به موجب وجود این خصیصه خود محوری و استثناء بودن ، نوجوان هرگز تصور نمی‏کند برخی از رفتارهای اشتباه و گاها افراطی او چه ضربات سهمگینی می تواند بر آینده‏اش وارد سازد و او را دچار مشکلاتی نماید، لذا بهتر است برای کسب اطلاع و دانش لازم، مطالعه کتاب هایی در زمینه  نوجوانی و مسائل جنسی را به او پیشنهاد دهید.
* استفاده از اینترنت،ماهواره ، موبایل و... مواجهه نوجوانان را با امور غیر اخلاقی غیر ممکن می سازد که متاسفانه از مضرات آن نیز مفری نیست، لذا ترجیحا به والدین با هوش و آگاه توصیه می شود تدابیر حفاظتی لازمه را در این باب با رعایت جوانب احتیاط به کار گیرند.
با استمداد از فطرت خداجو، حقیقت‏ خواه ،عدالتدوست نوجوان و استفاده بهینه از این روحیه مذهبی می توان به تادیب  و تقویت ایمان او دست انگاشت .سیراب نمودن ذهن و روان نوجوان با  آموزه های دینی، از احتمال سقوط او در حال و آینده می کاهد
* یکی از مهمترین علل بروز ناهنجاریهای جنسی، بی‏کاری است، برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، نوجوان را بهکار و فعالیتهای ذهنی و جسمی سالم نظیرشرکت در فعالیتهای اجتماعی، هنری و ورزشی   تشویق و ترغیب نمائید.
* از عوامل و محیطهای تحریک‏زا همچون تماشای فیلم، برخی اماکن عمومی ومیهمانی ها و... نهی اش کنید.
* توجه ویژه ای به خواب و تغذیه نوجوان داشته باشید.
* خوش بینی ،مثبت اندیشی و نگاه مثبت ‏به خود ودیگران را در او پرورش دهید و از منفی گرایی ،ناامیدی و یاس  او به شدت بهراسید
* با استمداد از فطرت خداجو، حقیقت‏ خواه ،عدالت دوستنوجوان و استفاده بهینه از این روحیه مذهبی می توان به تادیب  و تقویت ایمان او دست انگاشت .سیراب نمودن ذهن و روان نوجوان با  آموزه های دینی، از احتمال سقوط او در حال و آینده می کاهد.
* در نهایت  ، تذکر این نکته به والدین لازماست :حل موارد حاد انحرافات جنسی، با اتخاذ رفتارها و درمانهای خود ساخته کارساز و مفید نخواهد بود، بهتر است از روان شناسان و متخصصان آگاه مدد و مساعدت جوئید.
 

 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط الهه 1379 ، Archangelg!le
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان