امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با AN/APQ-164 رادار بمب افکن لانسر B-1B

#1
Star 
آشنایی با AN/APQ-164 رادار بمب افکن لانسر B-1B 1
در اصل واحد های  قابل تعویض خطی انتخاب شده  , با رادار  APG-68  استفاده شده در جت های اف-16 C و D مشترک است. ( این رادار مشتق شده از رادار اف-16 است) وهمین شاید یکی از عواملی بوده که باعث شده رادار با مشکلات معدودی در طول خدمت مواجه شود. هر کانال از رادار APQ-164 ست مستقل خودش را از واحد های خط قابل تعویض LRU داشت که می توانست پشتیبان دیگر ست ها باشد.
انتن آرایه فاز شده 1526 ماژول داشت که می توانست پویش الکترونیک را در + / - 60 درجه از محور انجام دهد. دیش رادرا می توانست در 3 موقعیت قفل شود یا روبه جلو و یا با زاویه 45 درجه به هریک از دو سمت کناری.در حالت دید کنار میدان رادار به بیش از 105 درجه از خط مستقیم ( روبه جلو می رسید)
AN/APQ-164 برای  کمک به ناوبری B-1B در هرگونه شرایط جوی, یک نقشه زمینی تک پالس یا MGM را فراهم ساخته است. وظیفه ی  نقشه زمینی تک پالس MGM , فراهم سازی اتوماتیک و دقیق تعقیب عوارض و نواحی زمین TF و قابلیت پرهیز زمینی یا TA برای بمب افکن بی 1 است.AN/APQ-164 یک رادار دهانه ترکیبی SAR با تفکیک پذیری بالا را برای ناوبری و هدف گیری اتمی  و سلاح های استراتژیک در شرایط گوناگون جوی برای بمب افکن لانسر B-1B فراهم می سازد.

رادرا APQ-164 می تواند با یک شیوه نرم افزار رهگیری چند گانه هدف یا MTT  , برای گسترش موشک های پیشرفته ی میان برد هوا به هوای آمرام, تعدیل پیدا کند.این رادار شامل آنتن دوقطبی ارایه فاز شده اسکن الکترونیکی , یک رادار فرستنده- گیرنده- یک پردازشگر سیگنال قابل برنامه ریزی, فرستنده های دوحالتی و یک پردازشگر سیگنال تصویر است.
برنامه ی EAR بستر آزمایش توسعه برای آینده ی سیستم رادار AN/APQ-164 بمب افکن B-1B بود.سیستم همواره اول بود! چون عنصر آرایه فاز شده  با یک کنترل کننده ی راهنمای پرتو ویک پردازشگر زمان واقعی  به طور همزمان اجازه ی SAR و تصویر سازی TF را می داد.
این سیستم ابتدا در سال 1977 بر روی یک بمب افکن بی -52 پرواز داده شد.سیستم HELRATS برای پیگیری همزمان دو موشک و سپس پیش بردن سیگنال توسط کابل فیبر نوری برای یک سیستم که اطلاعات را برای هدف گیری استفاده می کرد,  به کار برده می شد.
سیستم راداری B-1B اولین سیستم راداری ESA توسعه داده شده, ساخته شده و نصب شده ایی بود که اجازه می داد دهانه رادار تقسیم شود و به رادار در یک فاصله زمانی اجازه ی اجرای دو مشخصه ی رادار ناوبری و تعقیب عوارض زمینی  خودکار را می داد.
قدرت  تفکیک پذیری رادار دهانه ترکیبی SAR از  10 فوت به 160 فوت توسعه داده شد.اثبات شده که احتمال رهگیری مد های TF و UHR/SAR پایین است.سیستم RTS یا هدف گیری نسبی GPS بواسطه ی اندازه گیری خطای فاز درجه دوم ثابت شده است.
به نقاط برجسته ای که می توان در این رادار اشاره کرد :
- تولید اولیه که در سال 1984 تحویل داده شد.
- بیش از 120 سیستم تحویل داده شد.
- این سیستم توسط خدمه B-1B بجهت سودمندی و قابل اطمینان بودن, بسیار شناخته شده است.
تجربیات تاکتیکی و خصوصیات این سیستم:
* سیستم چند حالته 2 بعدی PESA با شرط ایمنی و TF  وسیع
* شکل موج های LPI و مدیریت توان , تا زمانی که اندازه گیری های دقیق با سطوح توان بسیار پایین در حال انجام است , رهگیری را خیلی کم میسر می سازد.
*  قابلیت  مد ضربتی دقیق در هر گونه شرایط جوی  :توسعه ی الگوریتم هدف متحرک ( GMTI/T , مردود سازی ناهنجاری ها )  برای حمله ی مستقیم به اهداف متحرک
مشخصات رادار AN/APQ-164 بمب افکن لنسر B-1B
سال ساخت: 1981
کشور سازنده: ایالات متحده امریکا
شرکت های سازنده : Westinghouse Electric,Baltimore, Maryland
باند عملکرد : I ,J
وزن رادار : 570 کیلوگرم
ابعاد آنتن: عرض  1.12 متر  , ارتفاع 0.56 متر
سیستم رادار : PESA 
زاویه پویش چپ و راست: + / - 60 درجه
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ||معرفی بمب‌افکن استراتژیک "آورو والکان"||
  معرفی|سه بمب افکن برتر تاریخ
  آورو لانکاستر| بمب افکن سنگین چهارموتورهٔ بریتانیایی
  آشنایی با سنگین‌ترین و مخرب‌ترین سلاح نیروی هوایی ارتش
  آشنایی با تک تیرانداز AMR-2 چین
  آشنایی با نفربر Véhicule de l\\\'Avant Blindé ساخت فرانسه
  آشنایی با موشک ضد کشتی AGM-119
  آشنایی با بالگرد AH-2 Rooivalk
  آشنایی با یکی از پر سرعت ترین نفربر های اکتشافی جهان
  آشنایی با تانک دیسترویر((TANK DESTROYER )) معروف CENTAURO B1

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان