امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گزارش اقتدار نيروهای مسلح در سال 89

#1
نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در سال ۸۹ با سرلوحه قرار دادن فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر همت مضاعف و كار مضاعف توانستند با پيوستن ناوشكن جماران به ناوگان نيروي دريايي و حضور مقتدرانه ناوگروه اين نيرو در درياي مديترانه، بر اقتدار اين نيروها بيفزايند. 
گزارش اقتدار نيروهای مسلح در سال 89 1به گزارش میلیتاری پارسی و به نقل از ايرنا، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اعم از ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سال 1389 را در حالي پشت سر گذاشتند كه اين نيروها توانستند، موفقيتهاي گسترده اي در عرصه هاي مختلف هوايي، دريايي، زميني و هوافضا به دست آورند و اقتدار خود را بيش از گذشته در منطقه و جهان به نمايش بگذارند. 
ناوشكن جماران، نخستين ناوشكن طراحي شده و ساخته شده به دست متخصصان افتخار آفرين نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و نخبگان و دانشمندان توانمند ايراني است كه در اوايل سال جاري، در مراسم ويژه اي با فرمان حضرت آيت الله خامنه اي، فرمانده معظم كل قوا رسما به ناوگان دريايي ارتش ملحق شد. 
بدين ترتيب جمهوري اسلامي ايران به جمع معدود كشورهاي جهان پيوست كه از قابليت طراحي، ساخت و تجهيز رزمناوها و ناوشكن هاي پيچيده و مجهز برخوردارند. 
ناوشكن جماران از جمله رزمناوهاي با ماموريت سه منظوره است كه در عرصه هاي ضد هوايي، ضد سطحي و ضد زيرسطحي از تجهيزات كاملا پيشرفته برخوردار است. 
علاوه بر متخصصان و دانش آموختگان مراكز آموزشي نيروي دريايي، نخبگان و دانشمندان ده ها دانشگاه و مركز علمي، تحقيقاتي و صنعتي و متخصصان بخش خصوصي نيز در طراحي و توليد ناوشكن جماران همكاري داشته اند. 
ناوشكن جماران كه در كلاس خود، در شمار ناوهاي پيشرفته محسوب مي شود و از قابليت حمل و سوختگيري بالگرد نيز برخوردار است؛ بخشي از سامانه هاي اصلي اين ناوشكن تنها در انحصار چند كشور است اما متخصصان ايراني موفق شدند اين انحصار بين المللي را بشكنند و كشور را به دانش طراحي و ساخت اين سامانه هاي مهم مجهز كنند. 
ناوشكن جماران حاصل تلاش بي وقفه و سنگين علمي، تحقيقاتي و تخصصي است و بيش از يك ميليون و ??? هزار انواع قطعه، دستگاه و سامانه هاي پيچيده داخلي در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است. 
امروز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اعم از نيروهاي دريايي ، هوايي و زميني ارتش و سپاه با اتكاي به نيروهاي متخصص و متعهد خود و همچنين بكار گيري آخرين تجهيزات و ادوات كه تمامي آنها بومي و به دست تواناي متخصصان داخلي توليد شده، در منطقه به عنوان يك نيروي پرتوان، تلاشگر و مقتدر از جايگاه ويژه اي برخوردار است. 
نيروهاي مسلح ايران بدين ترتيب از توان بالايي در دفاع از كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي برخوردار شده و قادر است كه از مرزهاي هوايي، دريايي و زميني در تمام طول مرزهاي كشور با هر گونه تجاوزي مقابله كند. 
ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در طول سال جاري با ارتقاي تلاشهاي خود در بخشهاي مختلف از جمله در زمينه هاي علمي، تحقيقاتي و پژوهشي توانستند به دستاوردهاي بزرگي دست يابند كه حيرت جهانيان و كارشناسان نظامي كشورهاي مختلف جهان بوي‍ژه كارشناسان كشورهاي غربي را برانگيخت. 
دستيابي به اين دستاوردهاي بزرگ توسط متخصصان متعهد ايراني در سايه بيداري دلها و ايجاد باور توانستن كه يكي از مهمترين اقدامات حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بود، به دست آمده است. 
متخصصان ايراني در نيروهاي مسلح در سال جاري توانستند در عرصه هاي هوا فضا، دريا، هوا و زميني به موفقيتهاي بزرگي دست يابند كه از جمله مي توان به رونمايي از مهمترين و مجهزترين شبيه ‌ساز زير دريايي كلاس طارق با نام 'شباهت'، ساخت رادار هوايي با عنوان 'پروژه عصر' به دست توانمند متخصصان جهاد خود كفايي نيرويي دريايي و آزمايش موفقيت آميز سامانه موشكي S200 از طريق انهدام يك فروند هواپيماي بدون سرنشين توسط اين سامانه در فاصله بيش از 100 كيلومتر اشاره كرد. 
توليد انبوه و بهره برداري رسيدن انواع سلاحهاي پيشرفته ، موشكها، سامانه هاي موشكي ، انواع شناورها، رادارهاي پدافندي، انواع پهپادها ( پرنده‌هاي هدايت پذير از دور ) و دقت افزايي موشكي قدمهاي بسيار خوب و موثري از سوي نيروهاي مومن ايراني اسلامي برداشته شده و بسياري از توليدات در اين زمينه در صحنه هاي عملياتي و رزمي بكار گرفته شده اند. 
ساخت پيشرانش ژل و آزپيشرانش ژل، تغليظ هيدرازين در مقياس bench، دستگاه پوشش زخم‌ها، آزمايشگاه VPS (پوشش)، دستگاه پايشگر درگاهي پرتويي، آزمايشگاه حسگر خورشيدي، ساخت دستگاه شبيه‌ساز بلوم پرتوي، قرائتگر TLD مدل 7200، توليد فولاد گريد دريايي A5120B، دستگاه حذف هيدروژن در زيردريايي، از ديگر دستاوردهاي ارزشمند متخصصان ايراني در سال جاري است. 
متخصصان ايراني در سال 89 كه روزهاي پاياني آن را سپري مي كنيم همچنين توانسته اند به موفقيتهاي بزرگي در توليد گلوله سوپر كاويتاسيون، سامانه ضد حساسه، توليد آزمايشگاهي پودر نانو سوپر پارامغناطيس دست يابند كه اين دستاوردها بخشي از هزاران طرح‌هايي است كه به دست تواناي دانشجويان و اساتيد كارآزموده ايراني در دانشگاه صنعتي مالك اشتر تحقيق، طراحي و ساخته شده است. 
امروز با ايجاد ارتباط و تعامل بسيار نزديك صنايع دفاعي با مراكز علمي، دانشگاهي و تحقيقاتي كشور ضمن ارتقاي سطح كارآمدي اين مراكز، توانسته‌ايم در سايه همكاري مشترك و بهره‌گيري از راههاي ميانبر كه مورد تاكيد فرمانده معظم كل قوا است، تحريم‌هاي دشمنان را يكي پس از ديگري خنثي و بي‌اثر كنيم. 
در همين حال وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با طراحي و توليد متناسب با نيازهاي كشور كه از راهبردهاي اصلي اين وزارتخانه است، علاوه بر اشتغال‌زايي، تجاري‌سازي طرح‌ها و توليد ثروت، مي توان فرهنگ كار و تلاش را در مجامع علمي كشور نهادينه مي‌كند.
* توانمندي در ساخت شناورهاي تندرو

ايران اسلامي به لحاظ طراحي شناورهاي تندرويي كه بتوانند علاوه بر حمل نفرات، سلاح هاي لازم مورد نياز نيروها را نيز حمل كنند در جهان جزو اولين‌ها است. 
ايران همچنين تنها كشوري در جهان است كه شناورهاي تندرو با سرعت 60 نات توليد مي كند و انواع موشك بر روي آنها نصب مي شود، ضمن اين كه اين شناورها مي توانند در شرايط مختلف دريا پايداري داشته باشند. 
سردار دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اهميت شناورهاي تندرو حمل كننده سلاح در اين نيرو مي گويد كه ما امروز بدنبال اين هستيم كه شناورهاي 14 متري مقاوم توليد كنيم كه برغم نصب انواع سلاح و موشك روي آنها با سرعت بالاتر از 60 نات در درياها حركت كنند. 
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز معتقد است كه ساخت شناورهاي تندرو با قابليت حمل سلاح در ايران،دكترين نظامي كارآمد، ارزان قيمت، قابل دستيابي با زمينه رشد و توسعه فراوان در كشور است.
* توانايي ساخت ماهواره و ماهواره بر توسط متخصصان داخلي
دانشمندان و متخصصان مومن و افتخار آفرين ايراني در سي‌ و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي همچنين توانستند با توانايي طراحي و ساخت ماهواره، ماهواره ‌بر، ايستگاه پرتاب ماهواره، ايستگاه ثابت و متحرك زميني دريافت اطلاعات و تصاوير سنجش از راه دور، آزمايشگاه تست سازه و سيستم‌هاي فضايي و فناوريهاي ديگر مرتبط با فناوري فضايي جلوه‌هايي از خودباوري، تلاش، همت مضاعف و كار مضاعف، نبوغ، خلاقيت، نوآوري و اقتدار را به نمايش گذارند.
* عبور ناوگروه نيروي دريايي براي نخستين بار در 32 سال گذشته از كانال سوئز
عبور ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از كانال سوئز و وارد شدن به درياي مديترانه و متعاقب آن ورود به بندر لاذقيه سوريه كه براي نخستين بار در طول 32 سال گذشته و پس از پيروزي انقلاب اسلامي صورت گرفت از جمله موفقيتهاي بيشمار نيروهاي مسلح در سال جاري بود كه بازتاب گسترده اي در رسانه هاي منطقه و غربي به دنبال داشت. 
در اين ماموريت نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران توانست قدرت و اقتدار اين نيرو را براي جهانيان و قدرتهاي غربي و در راس آنها آمريكا كه تصور مي كردند تحريمهاي اقتصادي بيش از سه دهه گذشته اين كشور را به زانو در خواهد آورد، به نمايش بگذارند. 
اين ماموريت كه يكي از دستاوردهاي بزرگ ارتش جمهوري اسلامي بخصوص دريادلان نيروي دريايي ارتش بود حتي رژيم صهيونيستي اسراييل را نيز به وحشت انداخت. 
در ابتداي همين سال ناوشكن جماران نيز كه توسط متخصصان متعهد ايراني از جمله نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران توليد شده بود طي مراسمي با حضور مقام معظم رهبري به ناوگان نيروي دريايي ارتش پيوست. 
در اين سال نيروهاي سه گانه هوايي، زميني و دريايي ارتش جمهوري اسلامي در كنار ساير نيروهاي سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هر كدام توانستند به موفقيتهايي بزرگي دست يابند كه همگي اين دستاورها حاكي از شكست اين تحريمها بوده است.
* صنعت دفاعي ايران به نمادي از خودباوري ملت تبديل شده است

امروز به رغم تمامي سياستهاي ضد ايراني دشمنان و تحريمها، صنعت دفاعي ايران به نمادي از خودباوري و اعتماد به نفس ملت تبديل شده و در ميان كشورهاي جهان بويژه كشورهاي منطقه اين كشور به نمادي از فائق شدن بر استراتژي هاي دشمنان تبديل شده است به طوري كه كارشناسان مسايل سياسي نيز يكي از دلايل اساسي خيزشهاي اسلامي در منطقه خاورميانه را انقلاب اسلامي ايران مي دانند.
* توان موشكي ايران در سطح قابل قبولي قرار دارد
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد كه آزمايش موشك ايراني'قيام يك'كه منحصر به فرد و داراي توانمندهاي ويژه و بالايي است با موفقيت انجام شده و به مجموعه موشك هاي جمهوري اسلامي افزوده شده است. 
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي افزود: امروز صنعت دفاعي كشورمان به مظهر كارآمدي نظام و نماد شكست استراتژي دشمن تبديل شده است . 
وي با اشاره به ساخت انواع تانكهاي مورد نياز و نفربرها و سيستم هاي جنگ الكترونيك و رادار در كشور گفت: امروز چيزي نيست كه نيروهاي مسلح بخواهند و صنايع دفاعي بگويند نمي توانيم . 
* ساخت جت هاي جنگنده توسط متخصصان داخلي 
امير سرتيپ خلبان حسن شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به پيشرفتهاي اين نيرو در عرصه هاي علمي و تحقيقاتي و پژوهشي مي گويد كه توليد جت هاي آموزشي در دستور كار نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران است و هم اينك نمونه هاي پيشرفته هواپيماهاي جنگي نظير صاعقه، آذرخش در دست ساخت انبوه است. 
هم اينك يك گردان از هواپيماهاي صاعقه كه نوع بهبود يافته جنگنده هاي اف 5 نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران است توليد و در ناوگان هوايي ارتش بكار گرفته شده است.
* رمز موفقيتهاي دفاعي ايران قدرت و نفوذ رهبري الهي است

سردار وحيدي رمز موفقيت هاي دفاعي ايران را قدرت و نفوذ رهبري الهي مي داند و مي گويد كه فرمان يك رهبر الهي بزرگترين قدرت نرم براي ملت ما است، مقام معظم رهبري وقتي فرمودند ناوشكن بسازيد ، تحقق آن براي خيلي ها دور از ذهن بود ولي ساخته شد ، فرمان ايشان در مورد ساخت ماهواره نيز به ياري خدا محقق شد. 
امروز به بركت پشتيباني و حمايت رهبري و مطالبات مردم ، در صنعت دفاعي به خود كفايي رسيده ايم و كشور ما در سطح و تراز قابل قبولي قرار دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه مایه افتخار نیروهای مسلح است
  خودروی مسلح بدون سرنشین (تمیس) ساخت استونی
  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
  فردا؛ رونمایی از آخرین دستاوردهای نظامی در رژه نیروهای مسلح
  رونمایی از هواپیمای شهری «چروش» ساخت ایران در رزمایش اقتدار ثارالله
  ایده استفاده از عینک واقعیت افزوده Oculus Rift در زره‌پوش‌ها، نیروهای مسلح نروژ
  تصویری از 214 مسلح!
  کامیون KrAZ-6322 در خدمت نیروهای مسلح ایران
  گزارش یک مرکز آمریکایی از توان نظامی سپاه پاسداران
  آشنایی با نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان