امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با ناو جنگی Visby Class Corvettes

#1
ناو جنگی Visby Class Corvettes از سری ناوها جنگی با فناوری استیلت یا ضد رادار که برای نیروی دریایی سوئد توسط شرکت سوئدی Kockums با کمک شرکت آلمانی ThyssenKrupp Marine Systems of Germany ساخته شده است.

آشنایی با ناو جنگی Visby Class Corvettes 1
پایه ریزی این طرح در سال 1996 در Kockums صورت گرفت و Visby K31 برای اولین بار در سال 2000 به FMV یا سرپرستی تسلیحات دفاعی سوئد تحویل گردید . و در سال 2002 با انواع تسلیحات مورد نیاز جنگی مسلح گردید و دومین مدل با نام Helsingborg K32 در سال 2003 ساخته و در 2006 تحویل گردید همچنین مدل دیگری با عنوان Harnosand K33 در سال 2004 تحویل داده شده بود که در سال 2006 همه آنها عملیاتی شدند.
همچنین طی سالهای بعد ناوهای دیگری به نام های Nykoping K34 و Karlstad K35 تا سال 2006 تحویل شدند و آزمایشات خود را تا سال 2008 به پایان رساندند که در نتیجه آن نیروی دریایی سوئد ساخت 6 کشتی طراحی شده دیگر را با عنوان Uddevalla K36 متوقف کرد.
 
 
آشنایی با ناو جنگی Visby Class Corvettes 1
 
 
اولین گروه 4 رزمناو تحویل شده Visby به نیروی دریایی سوئد برای عملیات مین روبی یا Mine Countermeasures MCM و عملیات ضد زیر دریاییAnti-Submarine Warfare ASW طراحی شده بودند و گروه های بعدی برای جنگ های سطحی و حملات دریایی طرح ریزی شدند. همچنین هلیکوپتر های مانند AgustaWestland A109M برای استفاده بروی عرشه این کشتی ها توسط نیروی دریایی سوئد انتخاب شدند.

طراحی :
طراحی Visby به سمت کاهش دیده شدن با چشم . اثرات مادون قرمز . آثار صوتی یا آکوستیک و هیدرو آکوستیک همچنین قابلیت های مختلف دیگری مثل اثرات الکتریکی و مغناطیسی زیر سطحی . اثرات فشاری. سطح مقطع راداری و علائم راداری فعال جهت گیری کرده است.
مدل ساخته شده از رزمناو محافظ Visby در سال 2000 امکان کشف شدن توسط رادار را در دریای متلاطم به 13 کیلومتر و در دریایی با هوای آرام و ثابت به 22 کیلومتر بدون جیمینگ کاهش داده که با استفاده از جیمینگ توان کشف این ناو توسط رادار تا زیر 8 کیلومتر در دریایی نا آرام و 11 کیلومتر در دریایی آرام است .
مواد مورد استفاده در بدنه از ساختار ساندویچی تهیه شده از PVC بعنوان هسته با فیبر کربن و vinyl laminate که بسیار سخت ضربه پذیر کم وزن است با توجه به ماهیت آن بسیار آثار رادار و مغناطیسی کمی بازتاب میکند.
  
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آشنایی با ناو جنگی Visby Class Corvettes 1

  
فرماندهی و کنترل :
این سری کشتی ها به CETRIS C3 یا سیستم فرماندهی . کنترل و ارتباطات مرکب از تکنولوژی کنترل و مدیریت نبرد شرکب ساب با نام Saab Systems 9LV mk3E بهره می برد که کار تصمیم گیری و عملکرد را با کمک پشتیبانی مرکزی توسط سیستم ارتباطی مخابراتی فراهم می آورد. این سیستم نرم افزاری بر اساس نوع خاصی از ویندوز NT با معماری باز است .همچنین رادار شرکت ساب با عنوان SaabTech CEROS 200 به همراه سیستم دید کنترل آتش برای کشتی های Visby خریداری و بطور کامل هماهنگ و نصب شده اند.
 
آشنایی با ناو جنگی Visby Class Corvettes 1
 

موشک ها :
Visby هنوز به سیستم موشکهای ضد هوایی مجهز نشده اند اما این امکان برای آینده در نظر گرفته شده است مپکه در صورت لزوم نصب خواهد شد که دولت سوئد برای این منظور سیستم موشکی سطح به هوای Umkhonto ساخت افریقای جنوبی با برد 12 کیلومتر و سقف ارتفاع 10 کیلومتر که با مادون قرمز کار رهیابی را انجام میدهد در نظر گرفته اند . این سیستم امکان کشف و هدفگیری 8 هدف را دارد .
 
 
آشنایی با ناو جنگی Visby Class Corvettes 1
Umkhonto

این رزمناو همچنین به هشت موشک ضد کشتی Saab Bofors Dynamics RBS 15 mk2 مجهز شده است و نوع Mk3 این موشک که از رادار اکتیو Ku باند برای هدفیابی استفاده میکند بردی بیش از 200 کیلومتر خواهد و سرعتی معادل 0.9 ماخ با سر جنگی 200 کیلوگرمی . و از دریچه های مخصوصی که نصب شده در میان کشتی که به ضد رادار بودن کشتی کمک میکند شلیک میشوند . گازهای خروجی از موشک توسط کانال های تفکیک و از بین میروند .
 
آشنایی با ناو جنگی Visby Class Corvettes 1
RBS 15 MK2

تسلیحات ضد زیردریایی :

Visby به راکت های 127 میلیمتری ASW 127mm که بصورت نارنجکی شلیک میشوند مجهز شدند . اژدر هایی که میتوانند به اعماق آب بروند با 400 میلیمتر قطر از 3 لوله فیکس شده زیر آب شلیک میشوند که به سیستمهای Tp 45 Saab جهت رهگیری زیردریایی ها مجهزند و بشورت هدایت شوند زیردریایی ها را دنبال و مورد هدف قرار میدهند.
توپ :
Visby همچنین با توپ های متداول Bofors 57mm 70 SAK Mark III که بصورت خودکار لود میشوند و نواخت تیر 120 تا 220 گلوله با نهایت برد مفید 17000 متر دارند تجهیز شده است .

مین روبی :
رزمناو Visby سیستم Saab Bofors Underwater system ROVs یا سیستم کنترل شونده زیر آبی متحرک که توان شکار مین را دارد به همراه Atlas Elektronik Seafox ROV برای گرفتن مین های شکار شده توسط ROV بهره میبرد.
رزمناوهای Visby درحال مجهز شدن به سیستم چند سوناری قابل انداخته شدن به آب که توسط جنرال دینامیک کانادا ساخته شده اند مجهز است . که این سیستم از فناوری بالای سونارهای پسیو آرایه ای که زیر آب کشیده میشوند بهره برده و همچنین از سونار فعال C-Tech CVDS-26 دو فرکانسی با قابلیت تغییر عمق کاوش استفاده میکند .
سنسورها :
Saab میکروویو سیستم یا همون اریکسون سابق رادار سه بعدی زرافه دریا یاSea Giraffe AMB 3D با قابلیت های مختلف بهنوان استفاده دریایی سطحی و هوایی برای هدفگیری و ردیابی اهداف و دادن اطلاعات به سیستم تسلیحاتی تحویل شده است که از قابلیتهای آن . گردش و شناسایی سه بعدی سریع با تکنولوژِی مولتی بیم یا چند تشعشعی(چندین بیم امواج را روی هدفهای مختلف میگیرد) میتواند اهداف مختلفی را در ارتفاعات مختلف تا 65000هزار پایی رهگیری کند.
 
آشنایی با ناو جنگی Visby Class Corvettes 1
AMB 3D

ECCM یا اقدامات متقابل ضد الکترونیکی (ضد ضد الکترونیک) که شامل آنتن خیلی کوچک با لبه پهن که دو فرکانس و کد گزاری هوشمنددارد.با سرعتی معادل 30 دور در دقیقه میچرخد که برای نظارت و مراقبت هوایی تا 60 دور افزایش میابد.

اقدامات متقابل الکترونیکی :

CS-3701 رادار مراقبت تاکتیکی TRSS از شرکت سازنده لوازم و سیستمهای شناسایی ومراقبت EDO امکان سنجشن الکترونیکی را ارائه میدهد و همچنین مجهز به رسیو شناسایی و هشدار رادار دشمن است.

همچنین MASS میتواند بصورت زمانبندی شده 32 عدد کره بازتاب دهنده که قابلیت بازتاب امواج و گیج کردن رادار موشکهای ضد کشتی را دارند پرتاب کند . سیستمMASS امکان انجام اقدامات متقابل علیه پوشش راداری . مادون قرمز . سیستمهای الکترواوپتیک . لیزر و امواج ماواری بنفش را دارد.

پیشرانش :
رزمناو Visby برای پیشرانش از دو سیستم توربینی و دیزلی بهره میبرد.چهار موتور توربین گازی TF50 ساخت هانی ول و دو موتور MTU 16V 2000 N90 دیزلی به دو جعبه دنده که پیشبرنده های Kamewa جت آبی به آن متصلند امکان رسیدن به سرعتهای 15 نات برای مسافتهای طولانی و 35 نات برای مسافتهای کوتاه را میدهد. همچنین رادر یا بالچه تغییر دهنده جهت این کشتی میتواند برای مانور پهلوگیری به لنگرگاه تولید پیشرانس غوصی کند.
 
آشنایی با ناو جنگی Visby Class Corvettes 1
 
شناورهای همکلاس مشابه :
Baynunah class corvette 
Hamina class missile boat 
Houbei class missile boat 
Roussen Class FACM 
Skjold class patrol boat
مشخصات
 
سازنده : Kockums
کاربر : نیروی دریایی سوئد
برنامه ساخت : 6 عدد
تکمیل شده تا کنون : 5 عدد
 
شناورهای فعال :
HMS Visby
HMS Helsingborg
HMS Härnösand
HMS Nyköping
HMS Karlstad
 
توان جابجایی : 640 تن
طول : 72.7 متر
 
نیروی محرکه :
 
2 × KaMeWa Waterjets
4 × Vericor TF50A gas turbines, total rating 16 MW
2 × MTU Friedrichshafen 16V 2000 N90 diesel engines, total rating 2.6 MW
 
سرعت : 35 گره دریایی
سنسورها و پردازش گرها :
 
رادار مراقبتی Sea Giraffe AMB 3D 
رادار کنترل اتش Ceros 200 
Condor CS-3701 Tactical Radar Surveillance System
GDC Hull-mounted sonar
Hydroscience Technologies Towed array sonar system
GDC Variable depth sonar
 
جنگ الکترونیک :
Rheinmetall TKWA/MASS (Multi Ammunition Softkill System)
 
تسلیحات : 
1 × Bofors 57mm Mk3
8 × RBS15 Mk2 AShM
4 × 400 mm torpedo launchers for Type 45 torpedoes
Mines and depth charges 
امکانات هوایی: پد هلیکوپتر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اولین پرواز پهپاد جنگی بوئینگ
  روسیه زره جدیدی برای ماشین های جنگی می سازد
  7 سلاح جنگی قدیمی که احتمالا از وجودشان بی‌خبر بودید!
  ربات‌های جنگی دنیا، ترسناک‌ترین و پیشرفته‌ترین‌ها در ایران و جهان
  9 عکسِ دردآور جنگی که جهان را برای همیشه تغییر دادند!! (+عکس)
  آشنایی با سنگین‌ترین و مخرب‌ترین سلاح نیروی هوایی ارتش
  آشنایی با تک تیرانداز AMR-2 چین
  آشنایی با نفربر Véhicule de l\\\'Avant Blindé ساخت فرانسه
  آشنایی با موشک ضد کشتی AGM-119
  آشنایی با بالگرد AH-2 Rooivalk

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان