امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقدي بر سينما؛آيا "فرشته ها با هم مي آيند" ؟!

#1
نقدي بر سينما؛آيا "فرشته ها با هم مي آيند" ؟! 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سينما خبر - فيلم "فرشته ها با هم مي آيند" به کارگرداني "حامد محمدي" و تهيه کنندگي "منوچهر محمدي" فيلمي بود که سال 92 در بخش نگاه نو سي و دومين جشنواره ي بين المللي فيلم فجر اکران شد.

اين فيلم که با مضمون اجتماعي و همچنين با طنز مايه هاي سينمايي به چرخه ي اکران رسيد، فيلمي است که نگاه تازه اي را به سمت سينما هدايت مي کند، نگاهي که تيرگي و فاصله اجتماعي را از درون ارتباط متقابل مردم و سينما بيرون مي کشد و تصويري تازه و روشن را براي سينما و مخاطبانش مي سازد.


فيلم "فرشته ها با هم مي آيند"، نگاه عميقي به رويدادهاي اجتماعي دارد و در اين فيلم کارگردان با حضور يک روحاني متعهد و با اخلاق در فيلمش که گرايش فرهنگي - هنري نيز دارد، داستان فيلم را به سمتي مي برد که آغاز ديدگاه منطقي و آرامي در سينماي ايران است و در واقع کارگردان با بهره گيري از شخصيتهاي عرفاني - مذهبي مي خواهد مخاطبان سينما را دلگرم کند و ديدگاه منفي بسياري از مردم جامعه را از متن سينماي ملي ايران حذف کرده و مخاطبان را با سينما آشتي دهد.


نقدي بر سينما؛آيا "فرشته ها با هم مي آيند" ؟! 1


حامد محمدي کارگردان اين فيلم، گريز خوبي به پرداختن در خصوص محتوايي با محوريت مذهب و روحانيت داشته، اين کارگردان در فيلمش طنز تلخ اجتماعي را به تصوير کشيده و با فيلمي انسان مدارانه، اثري روان و يک دست را در کارنامه ي هنري خود رقم زده است.


بسياري از مردم جامعه ديدگاه منفي و سردي نسبت به سينما و سينماگران ايراني دارند و خلق چنين آثاري مخاطبان را برآن مي دارد که با سينما دوستانه تر همراه شوند و آن را بپذيرند.

فيلم هاي بسياري در اين خصوص ساخته شده که توليد اينگونه در سينماي ايران، اتفاق قابل تامل و ارزشمندي است، فيلمهايي همچون "طلا و مس"، "زير نور ماه"، "رسوايي"، "سر به مهر" و . . . . . که ساخت و توليد اين فيلمها به طور مشخص رابطه مخاطبان با سينما را عميق تر مي کند.


متاسفانه بيشتر فيلم هاي توليد شده ي اواخر دهه ي 80 با موضوع هاي منفي همچون طلاق، خيانت و . . . . . ساخته شده و انعکاس منفي نيز در بين مخاطبان سينما داشته است و در اين ميان نيز توليد فيلم هايي همچون "فرشته ها با هم مي آيند" در دهه ي حاضر مي تواند پلي باشد براي گذر سينمادوستان براي رسيدن به سينما و در اين شرايط مجالي باقي است تا سينماي ملي ايران از فيلمنامه هاي منفي، تيره و نگران کننده فاصله گرفته و به سمت سينماي معناگراي انساني حرکت کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط یاسی@_@
آگهی
#2
مکحامکنئ
پاسخ
 سپاس شده توسط || Mιѕѕ α.η.т ||


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  از فروش ۱۲۵ میلیونی «زن‌ها فرشته‌اند ۲» تا رکورد ضعیف «شنای پروانه» در سی روز نمایش
  نقد و بررسی فیلم زن ها فرشته اند 2
  معرفی فیلم مرد ها فرشته نیستند
  معرفی فیلم زن ها فرشته اند
  معرفی فیلم آلیتا فرشته ی مبارز
  معرفی فیلم فرشته ی جنگ
Smile فرشته صدرعرفایی به یک تئاتر پیوست!
Star ادامه اجرای نمایش «فرشته تاریخ» تا 18 مرداد ماه!
  مسائل سينما از اتفاقات جامعه نشات می‌گيرد
  مهتاب کرامتی؛ فرشته نیکوکار سینمای ایران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان