امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان قفل شدن زانو

#1
در مقاله ای مربوط به قفل شدن زانو و علل ایجاد آن مطالبی ارائه شد.مشاهده مقاله قفل شدن زانو چیست؟ در این مطلب در نظر داریم توانبخشی برای درمان قفل شدن زانو را به شما آموزش دهیم.
گرم کردن صحیح بدن قبل از تمرین یا مسابقات از جمله عوامل بازدارنده قفل شدن زانو محسوب می شود. انجام ورزش در زمین های مناسب و آماده و هچنین گرم کردن صحیح بدن و کشش عضلات حمایت کننده زانو (همسترینگ،چهار سر ران) پیش از انجام تمرین و مسابقات از جمله مواردی است که از شیوع آسیب منیسک زانوها و در نتیجه قفل شدن زانو در ورزشکاران می کاهد.
درمان قفل شدن زانو
گر چه قفل شدن زانو ممکن است با کمی استراحت برطرف شود ، اما فکر نکنید درمان شده است . اگر قطعه ای استخوان یا غضروف آن را به وجود آورده باشد ، آسیب جدی زانو ممکن است به دنبال آن بیاید . بنابراین ، هر گونه محدودیت حرکات زانو باید توسط پزشک درمان شود . گاهی ممکن است این اشکال با عمل جراحی برطرف شود .
چنانچه مشکل قفل شدن زانو از نوع کاذب باشد، یا در مواردی همچو آسیب های خفیف زانو و یا ضعف زانو، میتوان با انجام تمرینات زیر موجب پیشگیری و توانبخشی زانو شد،نا گفته نماند این حرکات حتی بعد از عمل جراحی منیسک (مشورت با پزشک)و برای سالمندان نیز مفید می باشد.
۱-تقویت عضلات چهار سر ران و همسترینگ از عوامل بازدارنده در آسییب های منتهی به قفل شدن زانو است. انجام حرکات قدرتی مانند اسکوات که در این نوع حرکت توصیه میشود ورزشکار آسیب دیده با استفاده از وزن بدن خود این حرکت را انجام دهد.
۲- در حالت ایستاده قرار گرفته و به طور متناوب وزن بدن را به آرامی از یک پا به پای دیگر منتقل کنید.
۳- در حالت نشسته پا ها را دراز کرده و عضلات چهار سر ران را منقبض کنید،مدت زمان هر انقباض ۱۰ ثانیه. تکرار ۸-۱۲ بار.
۴-کشش چهار سر ران : روبروی یک دیوار یا تکیه گاهی مانند صندلی بایستید،پای چپ را از زانو خم کنید؛با دست چپ مچ پای چپ را گرفته و رو به بالا و به طرف باسن بکشید، این حرکت را نیز برای پای راست تکرار کنید.مدت زمان کشش ۱۰ ثانیه. همچنین این می توانید مچ پای چپ را با دست را بگیرید.
۵-کشش همسترینگ: روی زمین نشسته و یک پای خود را به داخل خم کنید، طوری که کف پای که خم کرده ایدبا ران پای دیگر شما را لمس کند؛کمر خود را خم کرده و به سمت پای که دراز کرده اید خم شوید به نحوی که انگشتان پا را لمس کنید، چنانچه نتوانستید انگشتان پا را لمس کنید ،تا آستانه درد(ناشی از کشش) این حرکت را ادامه دهید. انجام کشش به مدت ۲۰ ثانیه برای هر پا .برای هر پا ۳ بار تکرار کنید

۶-کشش ساق پا: روبروی یک دیوار بایستید،دست ها را به اندازه عرض شانه باز کنید و بر روی دیوار قرار دهید .در حالی که کف هر دو پا روی زمین است ،و انگشتان پا رو به جلو، پای راست خود را خم کنید و کمی به دیوار نزدیک کنید ، سپس به سمت دیوار خم شوید ، در این حال شما باید کشش را در ناحیه ساق پا احساس کنید.این کشش را به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید، سپس پای دیگر.برای هر پا ۳ بار تکرار کنید 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ستاره اینتر تسلیم شد؛ فردا جراحی مینیسک زانو
  زانو زدن فرهاد در روزی که استقلال دوباره ایستاد
  زانو زدن تیری آنری به یاد جرج فلوید(عکس)
  تیاگو سیلوا قهرمانی را به کادر درمان هدیه کرد
  نقش بزرگ ورزش در ترک و درمان خودارضایی
  مسی درمان مشکل کلیوی خود را آغاز کرد
  بارسلونا درمان فوری مسی پیش از ال کلاسیکو را تکذیب کرد
  ونگر: اوزيل بايد طبق برنامه ما درمان شود
  فردوسي‎پور، در حال درمان و تقويت
  درمان پارگی رباط صلیبی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان