امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

~جیمز کامرون؛ فیلمسازی مستعد با آثار گیشه پسند~

#1
_ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
~جیمز کامرون؛ فیلمسازی مستعد با آثار گیشه پسند~ 1 سینماپرس: امروز مصادف با تولد جیمز کامرون کارگردان فیلم مشهور ترمیناتور است که هر ده سال یکبار با ساخت فیلمی جذاب در صدر فهرست کارگردانان پر فروش ترین فیلم های دنیا قرار می گیرد.
جیمز فرانسیس کامرون در خانواده ای مسیحی و مذهبی در شهری کوچک حومه انتاریو کانادا به دنیا آمد.در پانزده سالگی همزمان با تحصیلات متوسطه فیلم «یک ادیسه فضایی» استنلی کوبریک رادید و به سینما علاقمند شد. خودش در این باره گفته‌است:«با دیدن این فیلم به فیلمسازی علاقه‌مند شدم. نمی‌توانستم تصور کنم که کوبریک چگونه این کارها را انجام داده‌است. مایل بودم آنچه را او انجام داده بود فرا بگیرم. چاره‌ای نبود جز اینکه دوربین سوپر هشت پدرم را قرض بگیرم و سعی کنم با سرعت‌های مختلف از اشیای دور و اطرافم فیلمبرداری کنم، و بعد نتیجه را روی پرده ببینم.»
کامرون در زمانی که مسئول جابجایی غذای مدارس بود به سینما می‌رود و فیلم «جنگ ستارگان» را می‌بیندو زمانی که بیرون می‌آید به دوست خود می‌گوید: «باید این فیلم را من می‌ساختم»
کامرون جوان و شیفته سینما پس از اتمام تحصیلات متوسطه به داشگاه رفت و در رشته تکنولوژی سینما به تحصیل پرداخت.وی پس از پایان تحصیلات به هالیوود رفت و در دهه هشتاد به عنوان فیلمنامه نویس و کارگردانی فن آور شناخته شد.کامرون فعالیت سینمایی خود را از کمپانی «نیو ورد پیکچرز» شروع کرد و اولین فیلمی که در آن به عنوان طراح و سازنده صحنه ها از خود ابتکار عمل نشان داد اثری علمی تخیلی بود به نام «جنگ فرانسوی ستاره ها». سپس کامرون در فیلم های دیگری مانند«کهکشان وحشت» و «فرار از نیویورک» به فعالیت پرداخت و با طرح و ایده های نویی که ارائه می کرد جایگاه خود را به عنوان یک استعداد سینمایی در هالیوود محکم کرد.
کامرون در سال 1981 بالاخره اولین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کرد. «پیرانا: تخم ریزی» اولین فیلم کامرون بدل به شکستی تجاری و هنری شد اما هالیوود که معمولا بیرحمانه و پس از اولین شکست کارگردان ها را حذف کرده و از دور خارج می کند نتوانست کامرون پرانگیزه را از ادامه فیلمسازی مایوس کند.
کامرون تنها دو سال بعد قسمت اول «ترمیناتور» را با شش میلیون هزینه ساخت و فیلم در گیشه 84 میلیون دلار فروش کرد و با محبوبیتی که بین مردم و منتقدان پیدا کرد، تبدیل به موفقیتی همه جانبه برای این کارگردان جوان شد. از این پس کمپانی های هالیوودی برای همکاری با کامرون سر و دست می شکستند و خواهان تولید قسمت های بعدی فیلم موفق «ترمیناتور» بودند. کامرون در حرکتی بلند پروازانه «ترمیناتور ۲» را با هزینه‌ای بالغ بر یکصد میلیون دلار ساخت و این فیلم جذاب و خلاقانه با جلوه های ویژه متهورانه اش گیشه سینماهای سراسر جهان را تسخیر کرد.
پس از فروش شگفت انگیز«ترمیناتور2» کمپانی فاکس قرن بیستم با سخاوتمندی تمام به فیلمنامه پیشنهادی وی با بودجه سرسام آور 247میلیون دلار چراغ سبز نشان داد و فیلم «تایتانیک» با پروداکشنی که حتی در هالیوود هم عظیم به نظر می رسید تولید شد و بار دیگر در تمام جهان سروصدا به پا کرد .تنها آلبوم موسیقی فیلم به مدت چهار ماه در صدر پرفروش ترین آلبوم های موسیقی در دنیا قرار گرفت. مخاطبان بسیاری در کشورهای مختلف بارها و بارها به تماشای فیلم رفتند و هر بار همزمان با سکانس پایانی این اثراحساسی و رمانتیک اشک ریختند. فروش فیلم فوق العاده بود و در مراسم اسکار نیز مجسمه های طلایی به سمت کارگردان و عوامل فیلم سرازیر شدند و کامرون روی صحنه سالن کداک تئاترخود را سلطان سینمای جهان خطاب کرد.
ده سال پس از موفقیت خیره کننده «تایتانیک» ، کامرون پروژه جاه طلبانه بعدی اش را کلید زد. «آواتار» فیلمی بود که از مدتها قبل فکر کامرون را مشغوال کرده بود اما وی منتظر به روز شدن تکنولوژی بود که بتواند فیلم را آنچنان که مد نظرش است بسازد . سرانجام در سال 2009 اولین قسمت از فیلم «آواتار» ساخته شد و اکران جهانی اش بار دیگر گیشه های سینماهای جهان را لرزاند و این فیلم پس از« تایتانیک» به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد.
کامرون هر ده سال یکبار با تولید فیلمی جذاب و رو کردن یک برگ برنده قلب مخاطبان را نشانه می رود و صدر فهرست پر فروش ترین فیلم های جهان را سالهاست به نام خود سند زده است . وی به زودی تولید دومین و سومین قسمت از فیلم های «آواتار» را شروع می کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آغاز فیلمبرداری سریال دنباله Band of Brothers توسط کارگردان جیمز باند
  جیمز گان از پایان نگارش فیلمنامه Guardians of the Galaxy Vol. 3 می‌گوید
  بازیگر جدید جیمز باند هنوز انتخاب نشده است
  تام هاردی احتمالا جیمز باند جدید سینما خواهد بود
  تریلر جدید فیلم No Time to Die آخرین ماموریت جیمز باند را نشان می‌دهد
  شروع طوفانی « تنت » در گیشه های آمریکا
  شروع قوی فیلم Tenet در گیشه با فروش بین المللی فراتر از انتظار
  مارتین اسکورسیزی برای شرکت فیلمسازی خود با اپل قرارداد امضا کرد
  کامرون دیاز دلیل بازنشستگی اش در بازیگری را اعلام میکند!
  دریافت بودجه دو برابری برخی «فیلمسازان» برای ساخت آثار مذهبی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان