امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تشکل‌های اسلامی، نقش راهبردی خود را در محیط‌های دانشگاهی ایفا کنند

#1
جلسه هم اندیشی شورای مرکزی تشکل‌های دانشجویی، استادان و هیأت‌های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و این اعضا در سالن جلسات ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدعلی میرابراهیمی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،در این جلسه ضمن محکوم کردن جنایات اخیر صهیونیست غاصب در کشتار مردم مظلوم فلسطین در نوارغزه، گفت: ملت انقلابی ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با مشت‌های گره کرده و استوارتر از همیشه، بار دیگر در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافته تا نفرت و انزجار خویش را هم‌صدا با دیگر امت مسلمان در اقصی نقاط جهان از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنند و نشان دهند در لبیکی عاشقانه به ندای حضرت امام(ره) تا خون در بدن جاری است، از قدس وآرمانهای آن دفاع خواهند کرد.

وی با اشاره به نقش سازنده تشکل‌های اسلامی سیاسی در دانشگاه‌ها، اظهارکرد: تشکل‌های اسلامی سیاسی در دانشگاه‌ها می‌توانند نقش سازنده‌ای در تحرک بخشی آحاد جامعه ایفا کنند اگر چه فعالیت این تشکل‌ها در گذشته دچار نوسانات و فراز و نشیب‌های فراوان بوده؛ اما امروز با عنایت بر تفکر حاکم بر مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، روح جدیدی در کالبد نیمه جان این تشکل‌ها دمیده شد وعلاقه‌مندان به حضور در عرصه‌های سیاسی می‌توانند با خیالی آسوده آمال و آرزوهای خود را در قالب تشکل‌های سیاسی اسلامی واحدهای دانشگاهی پیگیری کنند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: تشکل‌های اساتید در دولت سابق بیشترین سرخوردگی را پیدا کرده و برای احیا کردن این تشکل باید بسیار تلاش کرد تا حس اعتماد از دست رفته استادان فعال در عرصه سیاسی به آنان بازگردد.

وی ادامه داد: تشکل‌ها بدون توجه به گرایش آنان (در چارچوب ارزش‌های اسلام و انقلاب) باید مورد حمایت مسئولین دانشگاه قرار گیرند و این دقیقا همان نکته‌ای است که مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی بر آن تأکید دارد، امروز اعتقاد بر آن است که در صورت حضور تمامی گرایش‌های سیاسی در این تشکل‌ها، ما می‌توانیم محیط دانشگاهی شاداب و تأثیرگذار در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی داشته باشیم.

میرابراهیمی با برشمردن آثار زیانبار عدم حضور فعال درعرصه‌های سیاسی، تصریح کرد: خمودی، وادادگی و افسردگی دانشجویان و استادان و عدم حضور فعال آنان درعرصه‌های سیاسی، آثار زیانبار و غیر قابل جبرانی دارد که در بیانات مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره شده است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تأکید کرد: تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی باید با درک واقعیت حاکم بر جهان و مخصوصا ظلم و اجحافی که بر ملت مظلوم جهان روا می شود، برای محکوم کردن این ظلم‌ها و تجاوزها وارد میدان شده، همچنین نقش راهبردی و روشنفکرانه خود را در محیط‌های دانشگاهی به خوبی ایفا کنند و جایگاه خود را بعنوان گروه‌های مرجع بدست آورند.

مهندس یوسف باقری، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت‌های نظارت بر تشکل‌های دانشجویی استان گیلان نیز ضمن محکوم کردن کشتار مردم مظلوم فلسطین بویژه مردم بی گناه غزه، از تشکل‌های سیاسی دانشگاهیان به عنوان کانونهای مهم در قبل و بعد از انقلاب یاد و اظهارکرد: تشکل‌های سیاسی در دانشگاه‌ها صاحب عالی ترین سطح تفکر و در عین حال قشر پیشتاز جامعه محسوب می شوند. جامعه پیشرو در روند توسعه‌ای خود دانشگاه را بعنوان پایگاه اثرگذار درجامعه می‌شناسند. فارغ التحصیلان دانشگاه فقط با طی مدارج علمی و صرف کسب تخصص و مهارت‌های رشته‌ای کامل نمی‌شوند؛ بلکه با حضور و تمرین در صحنه سیاسی صاحب عالی ترین نگاه و تفکر در روند توسعه پایدار و همه جانبه درعرصه‌های مختلف کشور می‌شوند.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز مد نظر اعضای هیأت مؤسس دانشگاه است، به صحنه آوردن سلایق مختلف به منظور ایجاد نشاط و شادابی سیاسی در تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که لازمه اصلی این کار رعایت اخلاق، امانت داری و مداراست و مبنا هم قانون و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بعد از جریانات و حوادث سال 88 ، شاهد کاهش چشمگیر فعالیت‌های سیاسی چه در دانشگاه‌های دولتی و چه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی بودیم و البته همیشه نشاط، شادابی و طراوت سیاسی دانشگاهیان از مطالبات مقام معظم رهبری بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: با اقبال و رأی مردم به دولت اعتدال، تدبیر و امید، بستر نشاط سیاسی در همه دانشگاه‌ها هم فراهم شد. مطمئن باشید تخریب گران و افراطیون در این عرصه جایگاهی ندارند. درعین حال به تعبیردکتر حمید میرزاده، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی باید متوجه باشیم و اجازه ندهیم تا گربه‌های سیاسی از فضای دانشگاه آزاد برای رسیدن به اهدافشان سوء استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این افتخار را دارد تا با تعدد اتحادیه‌ها، بستر را برای تلاش سیاسی جمعی با سلایق مختلف به منظور نیل به وحدت، تقویت روحیه و نگرش اسلامی، اخلاق جمعی، توجه به علایق و منافع ملی درعالی ترین سطح تفکرات سکان داری می کند. حوزه فعالیت تشکل‌های سیاسی طبق قانون می‌بایستی در محدوده دانشگاه باشد و خارج از دانشگاه مشمول قانون احزاب می‌گردد. تمام تشکل‌ها اعم از دانشجویی و استادان به منظور برگزاری سخنرانی، تجمع و راهپیمایی، برپایی تریبون آزاد، تشکیل میزگردها در واحدهای دانشگاهی حتما باید مجوز هیأت نظارت را نیز اخذ کنند تا دچار مشکل نشوند.

بنابراین گزارش، در ادامه هر یک از حاضرین به بیان دیدگاه خود پرداخته و با هم به تبادل نظر پرداختند.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Book خلاصه آیات تعلیمات اسلامی ( ویژه کنکور فرهنگیان)
Book رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی(به تفکیک زیرگروه)
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  فرمول مساحت و محیط اشکال هندسی
  معرفی بعضی از رشته های دانشگاهی تجربی
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  آیا دانشجویان خارجی میتوانند در کانادا کار کنند?
  امکان ثبت نام مجدد عتبات دانشگاهی فراهم شد
  آغاز ثبت نام دوره جدید حوزه علوم اسلامی در دانشگاه پیام نور
  اساسنامه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بازنگری شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان