امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استقلال دانشگاهیان در فعالیت‌های سیاسی لازم است/برای تهران برنامه‌ریزی کرده‌ایم

#1
استاندار تهران گفت:‌ دانشگاهیان پویا هستند و مجوز هرگونه فعالیت سیاسی باید در چارچوب نظام و قانون به آنها داده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدحسین هاشمی در نشست مشترک وزیر کشور با استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور که شب گذشته (شنبه) در وزارت کشور برگزار شد، افزود: در استان تهران که بزرگترین و اصلی‌ترین دانشگاه‌های کشور در آن وجود دارد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کارها به دانشگاهیان واگذار شود.

وی همچنین تاکید کرد: دانشگاهیان ما پویا هستند و مجوز هرگونه فعالیت سیاسی باید در چارچوب نظام و قانون به آنها داده شود.

در ادامه این نشست، سعادت - استاندار آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه "ما در بخش فعالیت احزاب وارث برخی اشتباهات گذشتگان هستیم"، گفت: احزاب باید زمینه اجرای قانون را فراهم کنند وگرنه جریان‌های تند در اجرای قانون موجب ایجاد وقفه می‌شوند.

در ادامه، زاهدی - استاندار کردستان در سخنانی یادآور شد: حرکت‌های توده‌وار ما را به جایی نمی‌رساند اما چون احزاب دارای شناسنامه هستند، پاسخگوی رفتار خود به اقشار عمومی و قانون خواهند بود. فعالیت‌های سیاسی جامعه باید به سمت فعالیت‌های حزبی حرکت کند و رویکرد وزارت کشور حمایت و تقویت احزاب است.

استاندار کردستان افزود: یک سال و نیم تا انتخابات مجلس مانده است و از همه احزاب تقاضا می‌کنم از حرکت‌های زودهنگام و احساسی پرهیز کنند.

انصاری - استاندار زنجان هم در این نشست به مقایسه حزب در ایران با جهان پرداخت و گفت: در جهان فعالیت احزاب تعطیل‌بردار نیست اما در ایران احزاب در آستانه انتخابات فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه "احزاب باید به کمک دولت بیایند و مشکلات کشور را شناسایی و برای آنها راه حل ارائه کنند"، اضافه کرد: یکی از مشکلات ما در استان‌ها این است که احزاب مشخصی نداریم.

بر اساس این گزارش، در این نشست که با هدف بررسی نحوه فعالیت خانه احزاب و همچنین طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور برگزار شد، تعدادی از فعالان سیاسی همچون کمال‌الدین سجادی نماینده جامعه اسلامی کارمندان، صفاریان نماینده کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، رهامی نماینده انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های کشور، داوود محمدی نماینده انجمن اسلامی مسلمانان ایران، ابوالقاسم رئوفیان نماینده حزب ایران زمین، حکیم‌ی پور نماینده حزب اراده ملی، محمدحسن غفوری فرد نماینده جامعه اسلامی ورزشکاران، احمد کریمی اصفهانی نماینده جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، مصطفی کواکبیان نماینده حزب مردم سالاری، سید محمد حسینی نماینده کانون دانشگاهیان ایران، فاطمه راکعی نماینده حزب زنان مسلمان نواندیش، میرمحمدی نماینده حزب تمدن اسلامی، محمدرضا راه‌چمنی نماینده حزب وحدت و همکای ملی و محمدی نماینده انجمن اسلامی معلمین نقطه نظرات خود را بیان کردند.

عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور - در این نشست با تاکید بر ضرورت فعالیت حزبی و حمایت وزارت کشور از احزاب گفت: ما آمادگی داریم که کمیته سه‌جانبه مجلس، احزاب و دولت را برای بازگشایی خانه احزاب تشکیل دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه "ما خانه احزاب را صنفی می‌بینیم و دلمان می‌خواهد کانونی برای احزاب وجود داشته باشد"، اظهار کرد: ما از فعالیت‌های قانونی حمایت می‌کنیم و همراهی وزارت کشور و استانداری‌ها موجب برگزاری بسیاری از جلسات سیاسی شده است. ما همچنین با کسانی که اقدام به بر هم زدن مجالس سیاسی قانونی کرده‌اند برخورد کرده‌ایم.

همچنین حسینعلی امیری - سخنگوی وزارت کشور - نیز درباره آخرین وضعیت بررسی و تدوین لایحه احزاب در دولت، اظهار کرد: لایحه نحوه تأسیس و فعالیت احزاب در مرحله نهایی خود قرار دارد و در اوایل شهریور به مجلس ارائه می‌شود.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation برنامه امتحانات نهایی سال ۱۴۰۳
  برنامه احتمالی امتحان نهایی ۱۴۰۳
Photo ⤹ پلنر برای برنامه ریزی ࿓
  علوم سیاسی........ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  برنامه درسی هفتگی رشته انسانی از تابستون تا کنکور
  برنامه «امتحانات نهایی» دوازدهمی‌ها در دیماه ۱۴۰۰
  تا سه روز آینده مدارس تهران غیرحضوری خواهد بود
  معرفی اپلیکیشن های برنامه ریزی مخصوص درس خوندن و کنکور
  چگونه یک برنامه ریزی خوب و موفق داشته باشیم ؟
  برنامه درسیتو با بدنت تنظیم کن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان