امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

كيك خنده

#1
[size=11px]کیک خندهكيك خنده 1

كيك خنده 1

این موضوع که اسم این کیک را کیک خنده گذاشته اند, هنوز به صورت یک راز باقی مانده است. شاید دلیل این نامگذاری به خاطر طرز تهیه بسیار آسان و طعم بسیار خوشمزه آن است.

مواد لازم و ترکیبات (Ingredient):

125 گرم کره یا مارگاین

۳۵۰ گرم میوه خشک مخلوط

۱۷۵ گرم شکر قهوه ای نرم

۲۲۵ گرم آرد بکینگ پودر

کمی نمک

۲ عدد تخم مرغ زده شده

۲۲۵ گرم کنسرو آناناس خرد شده, آبکش شده

۱۲۵ گرم گیلاس شیرین و براق شده (گلاسه), نصف شده

دستور العمل پخت (Recipe):

میوه های خشک را داخل کاسه بزرگی ریخته و روی آنها آب جوش بریزید. آنها را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا خیس بخورند. سپس داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن برود.

مارگارین یا کره را با شکر داخل قابلمه ای بزرگ بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا آب شوند. مخلوط میوه های خیس خورده و آبکش شده را به مخلوط کره بیافزایید وبه مدت ۴ تا ۵ دقیقه روی حرارت ملایم نگه دارید تا کاملا بپزند. در همین فاصله, مواد را مرتب هم بزنید. قابلمه را از روی حرارت برداشته, مواد آن را داخل کاسه ای بزرگ بریزید و کنار بگذارید تا سرد شوند.

آرد و نمک را با هم الک کنید و به مخلوط میوه های خشک اضافه نمایید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس تخم مرغها را بیافزایید و دوباره هم بزنید تا کاملا با هم یکی شوند. آناناس وگیلاس را به مخلوط کیک افزوده و هم بزنید. مخلوط آماده شده را داخل قالب مخصوص نانی که از قبل چرب کرده اید و کاغذ روغنی انداخته اید, بریزید و روی مایه را صاف کنید.

قالب را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت ویا عدد ۴ فرهای گازی به مدت ۱ ساعت قرار دهید. برای اطمینان از پخت کیک, می تواید سیخ چوبی ظریفی را داخل کیک فرو ببرید, اگر مواد کیک به آن نچسبند, کیک آماده است. بعد از پخت کیک, ابتدا بگذارید خنک شود سپس آن را برش داده و سرو نمایید.

در صورت تمایل می توانید یک قاشق غذا خوری مخلوطی از انواع ادویه ا به همراه آرد الک شده به مخلوط کیک اضافه کنید. اگر قالب مخصوص نان در دسترس ندارید, مخلوط کیک را داخل قالب گردی به قطر ۱۸ سانتیمت بریزید. فراموش نکنید که ابتدا قالب را چرب کنید و داخل آن کاغذ روغنی یاندازید
[/size]


پاسخ
 سپاس شده توسط Bahar_21
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان