امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشاورزی در آمریکای باستان

#1
در هر منطقه ای گیاهان کشت شده متفاوت بودند. در جنگل های شرق آمریکای شمالی گیاهانی مانند آفتابگردان ، قازیاغی ، کدو، سبزی مردابی و جو کشت می شد.در نواحی حاصل خیز آمازون نیز بومیان به پرورش گیاهی خوراکی به نام مانیوک اقدام کردند.
کشاورزی همچنین به ایجاد دو تمدن غنی در کوه های آند (در امتداد ساحل غربی آمریکای جنوبی) و آمریکای مرکزی انجامید.
کشت سیب زمینی نیز در کوه های آند آغاز شد. همچنین بومیان این ناحیه توانستند جانورانی نظیر آلپاکا و لاما (دو نوع شتر بی کوهان) و خوکچه ی هندی را رام کنند. بومیان به مرور زمان در کشاورزی مهارت زیادی یافتند اما این توفیق را در زمینه ی حیوانات بدست نیاوردند ؛ زیرا ، در آمریکا حیوانات زیادی وجود نداشت.
کشاورزی در آمریکای باستان 1
لاما
ذخیره کردن محصولات کشاورزی
محصولات کشاورزی را یا ذخیره می کردند و یا هرگز آنها را نمی کاشتند.در نواحی آند با منجمد کردن و خشک کردن سیب زمینی آن را نگهداری می کردند. از ظروف سفالی نیز برای این کار استفاده می کردند. ظروف سفالی در 7500-4000 ق.م. در نواحی آمازون ساخته شد. همچنین در برخی مناطق ، مخزن های نگه داری آب به وجود آمد تا قبایل را در فصول کم آب از تشنگی نجات دهد.
کشاورزی در آمریکای باستان 1
ظرف سفالی بومیان آمریکا
اعتقادات کشاورزان
بومیان بر این باور بودند که تمام محصولات کشاورزی هدیه ای از جانب طبیعت می باشند و باید از آن تشکر کرد ؛ به همین دلیل ، شمن ها در هنگام آغاز فصول مختلف مراسم مذهبی خاصی را برگزار می کردند.
رواج زندگی روستایی
به مرور زمان ، کشاورزی سبب رونق زندگی در روستاها گردید. همچنین ، جنگ و درگیری میان قبایل را افزایش داد ؛ زیرا ، اینک هر طایفه ای به دنبال بهترین منابع بود.
این تشکیلات به پیدایش قلمروهای کشاورزی انجامید. منظور از قلمروهای کشاورزی ، سازمانهایی متحد و کوچکتر از یک دولت متمدن می باشند. این نتیجه ی افزایش قدرت رهبران بود که ذخیره کردن مواد غذائی به آنان نیرو و توان اعطا کرده بود.
جاده های متعددی نیز در بین قلمروهای کشاورزی تاسیس شد تا عاملی باشد برای انتظام بازرگانی در سرزمین های سرخ پوستان.
شهرهای بزرگی از این تجارت و بازرگانی سربرآوردند همانند کاهوکیا در آمریکای شمالی که بین 900-1500 میلادی حدود 30 هزار نفر جمعیت داشت. در سایر نواحی آمریکا شهرهای عظیمی تاسیس شدند اما هیچ کدام نتوانستند به پای تمدن های آمریکای مرکزی و کوهستان های آند برسند.
کشاورزی در آمریکای باستان 1
مراکز کشاورزی جهان باستان ؛ مراکز کشاورزی در قاره ی آمریکا.
لطفاً دیدگاه های ارزشمند خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
موفق باشید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان