امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شيريني سكه اي دارچيني

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شيريني سكه اي دارچيني 1
آرد 1 لیوان . شکر 1/3 لیوان . شکر قهوه ای 1/3 لیوان . جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری


آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری . کره 4 قاشق غذاخوری . تخم مرغ 1 عدد . دارچین و نمک مقداری














طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، همچنین 30 دقیقه پیش از شروع کار ، کره و تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسند.






کره نرم شده و شکر سفید و شکر قهوه ای را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا بافتش یکدست شود ، نوک قاشق نمک و تخم مرغ را اضافه کنید و مجدد بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند ، در ادامه آرد سفید ، آرد ذرت و جوش شیرین را مخلوط کنید و کم کم به مایه شیرینی اضافه نمایید ( آرام و یکنواخت مخلوط کنید ).














مقداری شکر و مقداری پودر دارچین را باهم مخلوط کنید ( شکر 5 برابر پودر دارچین باشد یعنی 1 قاشق چایخوری پودر دارچین را با 5 قاشق چایخوری شکر مخلوط کنید ) ، پس از اینکه مواد به خوبی با هم ترکیب شدند با قاشق تکه های از خمیر شیرینی بردارید و داخل دارچین شکری بغلطانید.






داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را داخل سینی فر با فاصله بچینید ، با پشت قاشق روی شیرینی ها را کمی فشار دهید تا سطح شیرینی ها صاف شود سینی را به مدت 5 – 10 دقیقه داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید ( بسته به نوع فر زمان پخت متفاوت میباشد ) ، پس از پخت سینی را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا شیرینی ها خوب سرد شوند.






نکته ها : میتوانید به جای شکر سیاه از همان مقدار شکر سفید استفاده کنید ، آرد ذرت را هم میتوانید حذف کنید اما آرد ذرت بافت ترد و خوبی به شیرینی خواهد داد ، این شیرینی ها تا 3 روز در دمای اتاق و در ظرف دربسته قابل نگهداری و مصرف میباشند.

پاسخ
 سپاس شده توسط Bahar_21
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان