امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ورزش و سلامت پوست در افراد مسن

#1
سال هاست که اثرات مفید ورزش روی سلامت پوست به اثبات رسیده است . ورزش نه تنها باعث شادابی پوست درافراد جوان می شود بلکه اثرات مفید شگفت آوری هم روی پوست افراد میانسال و سالمند دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.
ورزش و سلامت پوست در افراد مسن 1
اثرات مفید ورزش روی پوست سالمندان
 تناسب کلی بدن 
ورزش سبب می شود فرد ورزشکار چه جوان چه سالمند سالم تر و در تناسب بهتر روحی روانی قرار داشته باشد و این تناسب تمام نواحی بدن از جمله پوست را شامل می شود. و باعث قوام بهتر پوست و سلامت عمومی آن خواهد شد که این امر ناشی از تولید بیشتر کلاژن به دنبال ورزش در پوست می باشد.
بهبودی زخم ها
پوست افراد مسن بیشتر مستعد به زخم شدگی و خراشیدگی است و ورزش سبب تسریع سرعت بهبودی این زخم ها و باقی ماندن کمتر جای زخم می شود . حتی اگر تا به حال ورزش نکرده اید با شروع یک برنامه ورزشی متعادل اثرات مفید آن را به وضوح حس خواهید کرد .
کاهش عفونت های پوستی
 به خاطر استعداد بیشتر پوست سالمندان به خراشیدگی و از سویی ضعیف بودن سیستم ایمنی افراد سالمند این افراد بیشتر در معرض عفونت های پوستی خطرناک قرار دارند حال آنکه ورزش منظم هم با تسریع بهبودی زخم های پوستی و هم با تقویت سیستم ایمنی فرد وی را درمقابل عفونت های پوستی خطرناک محافظت و تقویت می کند .
 کاهش خال های پوستی
با افزایش سن و با تجمع مواد اکسیدان و تماس با نور آفتاب به تدریج در پوست خال های پوستی و کراتوزهای خورشیدی و گشادگی های عروق سطحی پوست که خود را به صورت برجستگی های قرمز رنگ کوچک پوستی نشان می دهد ایجاد می شود ، ورزش با  تقویت تولید مواد آنتی اکسیدان و از بین بردن بهتر رادیکال های آزاد در پوست در کند کردن این روند و کاهش تولید رادیکال های آزاد و در نتیجه کاهش خال های پوستی نقش مهمی را ایفا می کند.
ورزش های مفید برای افراد مسن
به طور کلی هر ورزشی که فرد از آن لذت ببرید مفید است چنانچه در جوانی در ورزش خاصی تبحر داشته اید می توانید آن را با شدت کمتر و به صورت غیر رقابتی انجام دهید . به طور شایع در اجتماع انجام پیاده روی منظم ، حتی دویدن ، شنا و ورزش هایی مثل یوگا می تواند برای افراد مسن بسیار مفید باشد .
ورزش و سلامت پوست در افراد مسن 1چه مقدار ورزش مفید است
هرچه سن افراد بالاتر می رود نیاز به ورزش بیشتر حس می شود ولی زمان پرداختن به آن نسبت به دوران جوانی کاهش می یابد لازم است چنانچه به پیاده روی می پردازید در هر نوبت انجام آن حداقل ۱۵ دقیقه پیاده روی انجام دهید . چنانچه به انجام رکاب زنی در جا می پردازید زمانی معادل ۴۵ دقیقه برای شما اثرات مفیدی را به همراه خواهد داشت .مهمتر از زمان پرداختن به ورزش نظم در انجام آن مهم است و ورزش گاه اثرات چندانی را بر نخواهد داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  ورزش جدید اسلم بال
  آشنایی با ورزش لاکراس
  مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش
  کاسیمیرو در پوست کریم؛ یک تنه مساوی بارسا (عکس)
  حملات عجیب به ستاره سیاه پوست پالاس! (عکس)
  کدوم ورزش رو بیشتر می پسندید؟
  ورزش پایه و مادر ۸ ماه بدون رئیس!
  تصمیم‌گیری در مورد مسابقات غیرفوتبالی کلید خورد/ ورزش‌های برخوردی فعلا تعطیل!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان