امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عطرهای کشنده به ایران وارد شده است ؟ღ¸.•*` `*•.¸ ღ

#1
وزارت بهداشت در پی انتشار اخباری مبنی بر عرضه عطرهای کشنده در عراق و احتمال ورود آن به داخل کشور، از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا دانشگاه های علوم پزشکی محل سکونت خود را در جریان قرار دهند.روز گذشته دکتر عبدالعظیم بهفر، مدیر کل نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر توزیع ادکلن های کشنده Lovely در عراق، گفت: سازمان غذا و دارو نیز به صورت غیررسمی در جریان امر قرار گرفته و طی چند روز اخیر مجدانه پیگیر این موضوع است که منبع خبر اطلاع رسمی را در راستای صحت و سقم مسئله در اختیار کارشناسان قرار دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون شاهد تکذیبیه یا تاییدیه مرتبط با انتشار این خبر نبوده ایمف گفت: با توجه به اینکه نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی جزو وظایف وزارت بهداشت است به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کردیم تا علاوه بر بازدیدهای روتین خود، بازدیدهای میدانی مجددی انجام بدهند که اگر با این ادکلن برخورد کردند، سریعا آن را گزارش کنند.

این بیانیه وزارت بهداشت در حالی منتشر شده است که چند ماه پیش از این، سازمان حج و زیارت نسبت به استفاده از این عطرها به زائران کربلا هشدارهایی داده بود و از طرف دیگر طی دو هفته اخیر اس ام اس هایی مبنی بر عرضه این عطر در ایران، دست به دست شده بود. اس ام اس هایی که هیچ کس مطمئن نبود شایعه است یا حقیقت؟

همه اطلاع رسانی ها غیررسمی بوده

دکتر بهفر، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون گزارش رسمی در این خصوص به سازمان غذا و دارو اعلام نشده است، عنوان کرده: بهتر است سایر سازمان ها در صورتی که به موارد اینچنینی برخورد می کنند، آن را حتما به وزارت بهداشت که متولی امر است منعکس کنند تا بتواند آن را پیگیری کند و دقیق تر مورد آنالیز قرار دهد.

او در پاسخ به این پرسش که علت دقیق مرگ عده ای از مصرف کنندگان این فرآورده در عراق چیست، گفت: متاسفانه همه اطلاع رسانی ها در این خصوص غیررسمی بوده و این اخبار را تایید نمی کنیم. مدیر کل نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از مردم خواست تا در صورت مشاهده این ادکلن وهرگونه عوارض جانبی آن، سریعا دانشگاه های علوم پزشکی محل سکوت خود را در جریان امر قرار دهند.

پیامک هایی که دست به دست می چرخد

خبرهایی که این روزها درباره این عطر کشنده به صورت اس ام اس یا ایمیل ارسال می شوند، همه حاوی مطالبی کم و بیش مشابه هستند: «ادکلن با عطر بسیار خوب به نام Lovely ساخت اسرائیل که جدیدا از مرز عراق وارد ایران شده حاوی مواد کشنده است که با استنشاق آن پس از چهار الی پنج روز تاثیر گذاشته و درمان ندارد. لطفا دوستان خود را مطلع کنید.»

یا «تشکیلات القاعده با توزیع دو نوع عطر و ادکلن کشنده وسمی در عطرفروشی های شهرهای زیارتی عراق تاکنون ۱۸ نفر را کشته است و شماری از مصدومین نیز در بیمارستان ها بستری هستند. این ادکلن ها با مارک Lovely و بس شمه توزیع می شوند.»

تفاوت این پیامک ها تنها در این موضوع است که بعضی هاشان به این اشاره کرده اند که این عطر محصول توطئه های القاعده است و بعضی ها تولید آن را به اسرائیلی ها نسبت داده اند.

روشی تازه برای تروریست ها؟

پیش از آنکه این پیامک ها به دست مردم پایتخت نشین برسد، گفته می شد که خوزستانی ها خیلی پیش تر از این ظرف چند روز پیامک مشابهی دریافت کرده اند. دکتر بهزاد شریف، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این باره گفته: ادکلن موسوم به Lovely از مبادی رسمی وارد کشور نشده وتاکنون نمونه ای از آن برای سنجش و آزمایش در اختیار این معاونت قرار نگرفته و حتی مسمومیتی ناشی از این ادکلن گزارش نشده است. او در ادامه گفته بود: ادکلن موسوم به Lovely به صورت غیررسمی وارد کشور شده و با توجه به اهمیت موضوع، اکنون باید سازمان پزشکی قانونی وارد عمل شده و با تشکیل پرونده، این موضوع بررسی شود.

بعدالامیر ناطقی، مدیر کل امور انتظامی و مرزی استانداری خوزستان هم، پیش از این با بیان اینکه صحت این موضوع هنوز مشخص نشده و تنها مطالبی به صورت غیررسمی و غیر موثق مطرح است، گفته بود: در مرزهای استان از ورود اقلام ممنوعه و غیرمجاز جلوگیری می شود ولی درباره ورود این ادکلن هنوز گزارشی ارائه نشده است.

او عنوان کرده بود: به نظر می رسد این روش تازه تروریست ها در معاندت با شیعیان باشد، از این رو هموطنانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، بسیار مراقب باشند که از خرید این ادکلن در بازارهای عراق خودداری کنند. وی با بیان اینکه تدابیر امنیتی لازم در خصوص کنترل اقلام وارده به کشور در مرزهای استان اتخاذ شده و اگر مواردی مشاهده شود برخورد می کنیم اضافه کرده بود: این یک توطئه از سوی اسرائیل است که در حال کنترل آن هستیم ولی هنوز موردی در این خصوص در استان خوزستان مشاهده نشده است.

فقط استشمام کن!

چند ماه پیش اطلاعیه ای از سوی برخی اداره های حج و زیارت استان ها در اختیار کارگزاران زیارتی قرار گرفت که در آن آمده بود: «گزارش های واصله حاکی است تشکیلات القاعده در استان «المثنی» عراق نوعی ادکلن موسوم به «Lovely» را که حاوی گاز کشنده است توزیع کرده است که فرد با استشمام آن بعد از چهار روز کشته می شود و به این عبارت معروف است (بس شمه) یعنی فقط استشمام کن به قرار مسموع (شنیده) تاکنون ۱۸ نفر خارجی از این طریق کشته و ۳۵ نفر نیز در بیمارستان های عراق بستری شده اند.

این ادکلن در بازار و در مناطق پرازدحام بغداد و دیگر شهرهای عراق به وفور موجود است و به فروش می رسد. با توجه به اینکه احتمال خرید این ادکلن توسط زائران عتبات عالیات وجود دارد، در جلسات توجیهی قبل از سفر، موضوع را به نحو مقتضی به زائران اطلاع رسانی کنند.»

این اطلاعیه از سوی حراست سازمان حج و زیارت در اختیار اداره های حج استان ها قرار گرفته بود تا از این طریق، کارگزاران زیارتی و همچنین زائران ایرانی را آگاه کنند اما حالا پس از گذشت چند ماه از انتشار این اطلاعیه، بنیامین شکوه فر – مدیر کل حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت – می گوید: با توجه به پیگیری های صورت گرفته، تاکنون گزارشی از این موضوع و خطری که اینگونه زائران را تهدید می کند، نداشتیم و کماکان مشکلی نبوده است و زائران ایرانی هم تا این لحظه مشکلی نداشته اند.

او در عین حال که این موضوع را در حد یک شایعه می داند و آن را تکذیب می کند، به زائران هم توصیه میکند که حتما به توصیه ها و تذکرهای مدیران کاروان ها و کارگزاران زیارتی توجه کنند. وی همچنین از متقاضیان سفر به عتبات عالیات درخواست می کند که از تردد آزاد به کشور عراق خودداری کنند و حتما در قالب کاروان های زیرمجموعه سازمان حج و زیارت برای این سفر اقدام کنند اما چند روز پیش و پس از گشت چند ماه از انتشار این اطلاعیه، بنیامین شکوه فر، مدیر کل حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته، تاکنون گزارشی از این موضوع و خطری که اینگونه زائران را تهدید می کند، نداشتیم و کماکان مشکلی نبوده است و زائران ایرانی هم تا این لحظه مشکلی نداشته اند.شکوه فر در حالی این خبر را داده است که به فاصله چند روز بعد و در روز گذشته وزارت بهداشت برای اولین بار نسبت به این موضوع واکنشن شان داد و از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک و مرتبط با این عطر کشنده، سریعا دانشگاه های علوم پزشکی محل سکونت خود را در جریان امر قرار دهند.
عطرهای کشنده به ایران وارد شده است ؟ღ¸.•*` `*•.¸ ღ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط atena1 ، ♥ Sky Princess♥ ، Tina.t.t ، best~girl ، _VaMPiRe_ ، bigbang ، امیر حسام20 ، love 2012 ، [χσℓσνєѕтєя]
آگهی
#2
چه بد من که عاشق عطرم. . یه عالمه عطر دارم.SadSadSadSad
پاسخ
#3
این دانستنی ها نیست خبره.....منتقل شد...Exclamation
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط ♥گل یخ ♥ ، poorman ، ...Sara SHZ...


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تمایل به مبادله نفت با ونزوئلا/ وارد فاز مهار بیماری شده‌ایم
Heart بیماری کشنده ناشناس تنفسی یک سال قبل در آمریکا شیوع یافته بود
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
  آچمز آمریکا مقابل ایران ؛ موشک ایران همه را شگفت زده کرده است
Shocked حساسیت کشنده این زن جوان به زندگی مدرن! (عکس)
  ترامپ: نمیخواهم با ایران وارد جنگ شوم
  ایران دارای رتبه اول فاصله طبقاتی در دنیا!/رشد نگران کننده ی آمار خودکشی در ایران!
  جنگ مجازی عربستان با ایران؛ پاسخ ارتش سایبری ایران چیست؟
  شکلکی که از چت وارد فرهنگ لغت آکسفورد شد!
  کشف ۳ سم کشنده داخل سفره ایرانی‌ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان