امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ششمین ایستگاه جهنم !!

#1
Rainbow 

همیشه عناوینی هستند که بخشی از تاریخ صنعت بازی را تشکیل می دهند. بدون شک سری Resident Evil یکی از همین بازی ها است که توسط شینجی میکامی (Shinji Mikami) بازیساز بزرگ ژاپنی خلق شد. گر چه دیگر میکامی پس از نسخه چهارم از Capcom جدا شد، اما پروژه ساخت RE پایان نیافت. کمتر از 2 ماه دیگر نسخه ششم این سری پرطرفدار منتشر می شود و با توجه به نمایش های متعددی که داشته، می توان گفت که انتظار برای Resident Evil 6 بسیار سخت شده است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ششمین ایستگاه جهنم !! 1

چین، ششمین ایستگاه جهنم

IGN در مورد داستان RE6 می گوید: "RE6 باز هم نوید یک تجربه دراماتیک، ترسناک و آمیخته با صحنه های اکشن و Survival-Horror را می دهد. به عنوان اولین امتیاز، در این سری شاهد حضور دو تن از شخصیت های محبوب نسخه های پیشین یعنی لیان کندی (Leon S. Kennedy) و کریس ردفیلد (Chris Redfield) در کنار هم هستیم که قصد دارند با این تهدید بی سابقه مواجه شوند. شخصیت های جدیدی نیز به آن ها پیوسته اند که هرکدام چشم انداز و تأثیر منحصر به فرد خودشان را در این شیوع بی امان در ابعاد جهانی دارند." وجود 3 خط داستانی اصلی و یک خط داستانی فرعی، بارزترین ویژگی RE6 است.

در نسل های گذشته، به خصوص نسل پنجم کنسول ها، وجود چند خط داستانی امری مرسوم بود (به خصوص سری RE که نسخه اول و دوم آن 4 خط داستانی داشتند.) اما رفته رفته در نسل ششم این سنت کمرنگ شد و در نسل حاضر به کلی از بین رفت. با این وجود، آقای ایچیرو ساساکی (Eiichiro Sasaki) کارگردان بازی دوباره به همان سیستم Resident Evilهای پیشین بازگشت. کریس ردفیلد، لیان کندی و جیک مولر (Jake Moeller) سه شخصیت اصلی داستان هستند. در حالیکه نمونه پیشرفته ویروس لاس پلاگاس (Las Plagas) به دست تروریست ها افتاده تا یک تهدید جدید بین المللی را آغاز کنند، شخصیت های اصلی هر کدام در گوشه ای از دنیا در حال مقابله با آثار مخرب این ویروس هستند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ششمین ایستگاه جهنم !! 1

لیان که در آمریکا به طور کاملاً غیر منتظره با آلوده شدن رئیس جمهور به ویروس مواجه می شود، تصمیم می گیرد تا برای پیدا کردن منشاء انتشار آن به چین برود. از طرف دیگر، کریس که عضو سازمان BSAA است، به همراه تیمی به شهر لان شیانگ در چین، جایی که ویروس لاس پلاگاس در آنجا شیوع یافته، فرستاده می شود. لایه سوم داستان، راوی ماجرای جیک است. شخصیت مرموزی که در پیش نمایش ها از او به عنوان فرزند آلبرت وسکر (Albert Wesker) یاد می شود. جیک به همراه شری بیرکین (Sherry Birkin) در منطقه ای واقع در اروپای شرقی به نام Edonia به سر می برد. خون جیک، پادزهر ویروس C است.

وی در حالیکه تحت تعقیب قرار گرفته، درگیر یک جنگ داخلی در Edonia نیز شده که به نوعی کار را برایش سخت کرده است. در نهایت هر 3 خط داستانی به چین منتهی می شوند و شخصیت های اصلی داستان در کنار یکدیگر قرار می گیرند. شخصیت های جدیدی به داستان اضافه شده اند. پسر جوانی به نام پیرس (Pierce) که در تیم BSAA کریس را همراهی می کند و هلنا هارپر (Helena Harper) که یکی از اعضای تیم محافظتی رئیس جمهور آمریکا است. طبق اطلاعات منتشر شده، هلنا خود را مسئول حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور می داند. رئیس جمهور قصد افشای حقایقی در مورد حملات بایوتروریسمی داشته، اما پیش از افشای آن، به ویروس آلوده می شود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ششمین ایستگاه جهنم !! 1

این حرکت توسط افرادی ناشناس انجام شده که منافع خود را در خطر می دیدند. ظاهراً آن ها با تحت فشار گذاشتن هلنا توانستند مقصود خود را عملی کنند. اما کلیدی ترین شخصیت داستان، ایدا ونگ (Ada Wong) است. وی که پیش از این در نسخه دوم و چهارم حضور داشته، اکنون به نوعی کلید تمام حقایق پیرامون حوادث پیش آمده است. یکی از پیچیدگی های جالب داستان، اختلاف کریس و لیان بر سر کشتن و یا زنده نگه داشتن ایدا است. در حالیکه کریس، ایدا را مسئول تمام کشتارها و مسبب تمام اتفاقات پیش آمده می داند، لیان او را شاهدی برای کشف مسائل پشت پرده این جنایت می داند. آن چیزی که به وضوح قابل مشاهده است، این است که RE6 با پشتوانه قدرتمند نسخه های پیشین، دارای داستانی بسیار قوی است. سورپرایزهای متعدد و بستر سینماتیک و دراماتیک داستان، این فرصت را به سازندگان می دهد تا دست به خلق یک اثر باشکوه بزنند. هیرویوکی کوبایاشی (Hiroyuki Kobayashi) تهیه کننده بازی می گوید: "از همان ابتدا قصد تیم، ساختن تجربه ای بود که داستانی محکم و گیرا داشته باشد. ما این سبک را Fusion Dramatic Horror می نامیم."

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ششمین ایستگاه جهنم !! 1

ترس، بودن یا نبودن ؟

آن چیزی که پس از رفتن میکامی همواره مورد سرزنش طرفداران بازی قرار می گرفت، گیم پلی بازی بود. حذف المان ترس و جایگزین کردن یک گیم پلی کاملاً اکشن، نبود نوآوری و مشکلات ریز گیم پلی مانند عدم قابلیت تیراندازی در حین حرکت، مهم ترین انتقادات طرفداران از نسخه پنجم RE بود. با توجه به نمایش های متعدد از گیم پلی، می توان پیشرفت های متعددی را در نسخه ششم مشاهده کرد. اضافه شدن المان های جدیدی مانند سیستم کاورگیری، قابلیت تیراندازی در حین حرکت و... از جمله پیشرفت های قابل ملاحظه بازی هستند. وجه سینمایی گیم پلی به طرز شگفت آوری افزایش پیدا کرده است. وجود مراحلی چون موتور سواری یا اسنوموبیل می تواند دلیلی بر این ادعا باشد. بازگشت المان های ترسناک شاید خوش آیند ترین خبر برای طرفداران بازی باشد.

کوبایاشی در مورد گیم پلی بازی می گوید: "در ابتدا قصد تیم ما این بود که تجربه ای جدید خلق کنیم که داستانی گیرا، بخش تک نفره و مشارکتی اکشن و قوی را در برابر زمینه ثابتی از وحشت به بازیکنان منتقل کند. ما مطمئن هستیم که این بازی میان هر دو گروه از طرفداران به اضافه طرفداران جدید طنین انداز خواهد شد." توجه ویژه به بخش های ترسناک و معمایی می تواند برگ برنده Capcom برای نجات RE6 از گردابی باشد که نسخه پنجم در آن گرفتار شده بود. همچنین روند گیم پلی برای هر خط داستانی متفاوت است. در خط داستانی لیان، المان های ترسناک بیشتر مشاهده می شوند. حضور زامبی های کلاسیک در این خط داستانی، جذاب ترین بخش اکشن RE6 است. مراحل کریس گرایش بیشتری به اکشن دارند و از ریتم تندتری برخوردار هستند، اما مراحل جیک مولر بنا بر حرف های آقای ساساکی، بر اساس تعقیب و گریز بنا شده اند. موجودات جدیدی مثل J’Avo اضافه شده که باید از مکانیزم های خاصی برای کشتن آن ها استفاده کرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ششمین ایستگاه جهنم !! 1

افق های جهنم

سری RE از آن دسته بازی هایی است که همواره از نظر گرافیکی در زمان خود جزو بهترین ها بوده است. RE6 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از هم اکنون نیز می توان به قدرتمند بودن گرافیک بازی پی برد. تیم صداگذاری بازی نیز به اندازه تیم گرافیک قدرتمند است. وجود صداپیشگانی چون تروی بیکر (Troy Baker) که صداپیشه شخصیت هایی چون جوئل (Joel) در The Last of Us یا ریو هایابوسا (Ryu Hayabusa) در Ninja Gaiden 3 است، در نقش جیک مولر یا راجر کریگ اسمیت (Roger Craig Smith) که پیش از این با صدای وی در نقش اتزیو (Ezio) آشنایی داریم، در نقش کریس ردفیلد بیش از پیش بر ارزش تیم صداگذاری بازی افزوده است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ششمین ایستگاه جهنم !! 1

آخرالزمان پایان می پذیرد ؟

RE6 بدون شک بزرگ ترین پروژه Capcom است و بیش از 600 نفر در حال کار روی این پروژه هستند. آقای کاتسوهیکو ایچی (Katsuhiko Ichi) سرپرست تحقیق، توسعه و بازاریابی Capcom می گوید: "نسخه ششم نشان دهنده گامی بزرگ در سیر پیشرفت سری ما است. تیم ساخت نسخه ششم، به سرپرستی هیرویوکی کوبایاشی در حال کار خستگی ناپذیری هستند تا بتوانند یکی از تأثیرگذارترین نسخه های RE را از نظر وسعت و همچنین ارزش تولید تحویل دهند. ما بسیار هیجان زده هستیم و نمی توانیم برای عرضه این نسخه به دنیا صبر کنیم." باید دید که آیا انتظارات مخاطبان بی شمار بازی برآورده می شود یا خیر ...

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ششمین ایستگاه جهنم !! 1

سپاس فراوان ...
منبع : پردیس گیم

پاسخ
 سپاس شده توسط ♥ Sky Princess♥ ، رندی ارتون ، ahmadpt ، Magical Girl ، bahare_021 ، atena1
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ویژگی ها و تغییرات ششمین آپدیت Titanfall اعلام شد
  اولین جزئیات از سری جدید Doom منتشر شد | جهنم در مریخ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان