امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مسافرت دوس داری؟؟؟بیاتو

#1
فکر می کنید توریست های دیگر کشورهای جهان کجا را انتخاب می کنند؟ احتمالا به طور طبیعی فکر خواهید کرد که دیوار بزرگ چین، برج ایفل، خرابه های آتن و... . این ها مراکزی هستند که همه ی توریست های جهان آنها را برای بازدید انتخاب می کنند اما دست نگه دارید؛ می دانید جاهایی در جهان وجود دارند و حالا جزو محبوب ترین اماکن توریستی جهان محسوب می شوند و شاید شما هم اسم آن ها را شنیده باشید و این فهرست را بخوانید و اگر روزی امکانش برای شما پیش آمد از این مناطق دیدن کنید؛ این مناطق را «قطب های جدید گردشگری جهان » می نامند.



از کج بودن نترسید
دروازه پایتخت، ابوظبی، امارات متحده عربی

دبی مشهور ترین شهر امارات متحده عربی و پربازدیدترین مکان در این کشور است اما حالا ابوظبی، پایتخت سیاسی این شیخ نشین با علامت بی نظیر خود، دبی را به چالش کشیده است. برج شیشه ای ۳۵ طبقه ای موسوم به «دروازه پایتخت»، بلند ترین برج زاویه داری است که بشر تاکنون ساخته است. این برج، زاویه ای ۱۸ درجه ای با زمین دارد که ۴ برابر زاویه برج کج پیزاست و همین خصوصیت آن باعث می شود که در لابه لای آسمانخراش های د بی به چشم بیاید. در یکی، دو ماه آینده هم شعبه ای از هتل مشهور حیات هتل در آن افتتاح خواهد شد که می توانید در آن اقامت کنید.




از ۱۰ طبقه به پایین سقوط کنید
رولر کاستر شکارچیتا، پارک باخ، تامپا، فلوریدا، آمریکا

پارک های تفریحی در سال های اخیر یکی از اصلی ترین مراکز توجه توریست ها بوده اند. حالا کسانی که عاشق این نوع پارک ها و شهربازی ها هستند می توانند در پارک موسوم به چیتاهانت آخر هیجان را تجربه کنند. در مرکز این پارک یک ترن هوایی وحشتناک قرار دارد که سرعت آن از صفر ناگهان به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و شما را تا ارتفاع ۴۰ متری بالا می برد و سپس با شیبی وحشتناک تند به چند متری زمین برمی گرداند (تصور کنید که از بالای یک ساختمان ۱۰ طبقه به سمت زمین رها شوید.) در این پارک تفریحی می توانید از تفریح بانجی جامپینگ یا سرخوردن از یک سرسره به ارتفاع ۳۵ متر به داخل استخر هم استفاده کنید. می گویند تمام افرادی که وارد این پارک می شوند پس از خروج از آن می گویند: «یک روز کامل برای استفاده از تمام تفریحات این پارک کافی نیست.»



شیرجه بزن و از موزه دیدن کن
موزه زیر آب کان خوان، مکزیک

این موزه تنها موزه زیر آب دنیا نیست اما بزرگ ترین موزه زیر آب جهان محسوب می شود. این موزه در ماه نوامبر ۲۰۱۰ در فاصله ۵ کیلومتری از ساحل مکزیک افتتاح شد. در این موزه صدها مجسمه انسان به اندازه طبیعی قرار گرفته است. جیسون در کایرس، هنرمند مجسمه ساز با بتنی که در ph آب دریا شسته نشود این مجسمه ها را ساخته است. در این موزه دریایی شما در مجاورت مرجان ها، ماهی های کوچک و لجن خوارهای کند و عجیب هستید. فکر می کنید این موزه بازدید کننده کمی دارد؟ طی ۱۲ ماه اخیر ۷۵۰ هزار نفر با لباس غواصی به دیدن این موزه رفته اند یعنی روزی بیش از ۲ هزار نفر، پس مطمئن شوید که برای بازدید از این موزه تنها نخواهید بود.



احساس آلیس در سرزمین عجایب
سایبان متروپل، سویل، اسپانیا

آلکیسیس مورنو، نویسنده شناخته شده حیطه توریسم می گوید: «اگر واقعا می خواهید احساس آلیس در سرزمین عجایب را درک کنید حتما به شهر سویل بروید؛ در استراحتگاه ساحلی انکار ناسیون این شهر احساس بودن در سرزمین عجایب را خواهید داشت.» این ساختمان پیچ در پیچ که سقفش شبیه کندوی زنبور عسل است را یکی از عجایب معماری می دانند. این بنای شیری رنگ شاید شبیه یک ماهی غول آسا باشد یا شاید شبیه یک قارچ محلی (مردم محلی آن را به خاطر شکلش قارچ غول آ سا انکارناسیون می نامند) در داخل این ساختمان عجیب یک موزه عجیب در انتظار شماست؛ موزه باستان شناسی که بسیاری از یافته های جالب باستان شناسی جهان در آن نگهداری می شود. یک رستوران و یک کافی شاپ بسیار زیبا هم در این محل در انتظار شماست. در ضمن چند مغازه عجیب هم در این محل وجود دارد.



از پارکینگ دیدن کنید
پارکینگ لینکلن رود، میامی

فکر می کنید پارکینگ نمی تواند مکانی برای گردش و بازدید باشد؟ اگر به پارکینگ لینکلن رود بروید نظرتان عوض می شود. در این پارکینگ فقط یک سقف بالای ماشین تان است و خبری از دیوار نیست و در واقع این پارکینگ با تمام پارکینگ هایی که تا به حال دیده اید متفاوت است. این پارکینگ چند طبقه ای را شرکت سوئیسی هرزوگ اندمرون در سال ۲۰۱۰ ساخته و حالا اکثریت ماشین هایی که در آن پارک می شود اتومبیل کسانی است که برای بازدید از این پارکینگ به آنجا می روند. در کنار این پارکینگ یک رستوران تمام شیشه ای، یک کارواش فوق مدرن، یک سالن استراحت همراه سالن تفریح کودکان هم درنظر گرفته شده است. این پارکینگ برنده جایزه طراحی مسابقه تی پلاس ال سال ۲۰۱۱ شده است.



پارک فوق العاده در کنار پل فوق العاده
پارک پل بروکلین، نیویورک

پل بروکلین از مشهورترین نقاط توریستی جهان است. این پل بسیار وسیع که فقط روی ۶ پایه وصل است و مناطق دامبورد و کابل هیل را به هم وصل می کند حالا یک پارک فوق العاده را در کنار خود می بیند. این فضای سبز بسیار وسیع که پر از درختان و گیاهان عجیب و غریب است شاهد انجام انواع و اقسام فعالیت های گروهی است؛ از سینمای روباز گرفته تا محل برگزاری کنسرت، ورزش کردن، پارک بازی کودکان، محل ماهی گیری و... این پارک هر روز شاهد بازدید شمار زیادی از توریست هاست.



موزه ای از آینده در دل چین
موزه هنر نانجینگ سی فانگ، نانجینگ، چین

شهر نانجینگ چین شهر خیلی توریستی نیست. این شهر ۷ میلیون نفری در ابعاد شهرهای چینی شهر بزرگی محسوب نمی شود اما حالا در حال بدل شدن به یک مرکز توریستی است. این شهر را مرکز هنرهای مدرن چین می دانند و حالا ساختمان جدید موزه هنر این شهر که ساخت آن سال ها به طول انجامیده مرکز توجه بسیاری شده است. یکی از نویسندگان حیطه توریسم، این ساختمان را متعلق به دوره «فیلم جنگ های ستاره ای» دانسته است. گروهی از معماران بین المللی با مدیریت استیون هول استاد معماری آمریکایی این ساختمان را طراحی کرده اند. جالب است که در ساخت این موزه از قوانین دوستدار محیط زیست (از جمله سقف سبز و سیستم گرمایشی و خنک کننده بدون استفاده از سوخت های فسیلی) استفاده شده است.



برج توفان زده
برج اربیت، لندن

می توانید تصور کنید برج ایفل با اسید حل شود و فقط بخشی از اسکلت آن باقی بماند؟تصور کنید یک چرخ و فلک عظیم پس از توفان چه شکلی خواهد داشت؟ برج جدید لندن که ۱۱۰ متر ارتفاع دارد چنین تصویر عجیبی دارد. آنیش کاپور و سیسیل بالموند ۲ هنرمند معروف این برج عجیب را طراحی کرده اند که قرار است نماد مسابقات المپیک سال ۲۰۱۲ لندن باشد. این برج حتی قبل از تکمیل شدن یکی از مظاهر توریستی جدید لندن است.

مسافرت دوس داری؟؟؟بیاتو 1
Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grinبی زحمت اون سپاسو یه نوازش بدهBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عکس های جزیره برده داری بونائیر
  شگردهای مسافرت ارزان با هواپیما
  جاذبه های گردشگری برتر برای مسافرت در سال 2016
  نکات مهم که هنگام مسافرت هوایی برای حفظ سلامتی باید رعایت کنید
  دلشو داری وسط آسمون روی این تخت عنکبوتی بخوابی!
  مسافرت بدون‌دلخوری؟ مگه داریم؟!
  هواپیما امن ترین وسیله مسافرت است؟
  10 توصیه برای یک مسافرت خارجی خوب
  جلوگیری از عوارض مسافرت هوایی
  نکات بسیار مهم که در مسافرت رفتن باید بدانید!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان