امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

◄۩★۩ دیوار نگـــاری ۩★۩ ►

#1
Music 
دیوارنگاری یا گرافیتی (به انگلیسی: Graffiti) به تصویر کردن نقش ها، اشکال، حرف ها، نشانه ها، نمادها، الگوها و کلمه ها بر روی دیوارها و یا هر مکان عمومی ای که بتوان از آن به عنوان مکانی برای نوشتن، نقاشی، کنده کاری و خط کشی کردن استفاده کرد، گفته می شود. دیوارنگاشته ها، هرگونه علامت گذاری ای به حساب می آیند که می توانند در شکل های نوشتن ساده حرف ها تا نقاشی های استادانه ظاهر شوند. دیوار نوشته ها از دوران باستان به عنوان مثال یونان باستان، امپراطوری های روم،چین و ایران وجود داشته اند.
در دوران مدرن نگارگری به ویژه نگارگری با اسپری یا رنگ پاش و قلم موها بیشترین کاربرد را در ترسیم دیوارنگاشته ها دارند. در بیشتر کشورها نقاشی کردن و یا کشیدن هر علامت و تصویری بر روی دیوارها و یا املاک متعلق به افراد بدون جلب رضایت آنان کاری غیرمجاز و جرمی دارای پیگرد قانونی به شمار می آید. برخی از اوقات، این کار دربردارنده پیام های سیاسی و اجتماعی و حتی فرهنگی و ژانری کامل از بیان هنری مبتنی بر سبک نقاشی روی دیوار با رنگ پاش است. برای برخی از افراد شاید کار هنری فقط هنگامی از ارزش برخوردار است که در یک نگارخانه یا نمایشگاه هنری در معرض دید همگان قرار گیرد و برای کسانی دیگر شاید دیوار نگاشته ها گونه ای از ابراز احساسات قانون گریزانه به شمار آید که عامل و اقدام کننده به آن، حالتی اعتراض آمیز به خود گرفته است. دیوارنگاری در سال های اخیر در قلمرو فرهنگ عامیانه تحول یافته و در شکل های موسیقی زیرزمینی هیپ هاپ و B-boying یاbreakdancing (رقص سرعتی و پرسر وصدا)و سبک زندگی ای که از دید همگانی پنهان است، پدیدار شده است.
دیوارنگاری ها می توانند به عنوان علامتی از کارهای تبه کاران به شمار آیند که محدوده های نفوذ آن ها را از یکدیگر جدا می کند. همچنین باید گفته شود که اختلاف نظر و مشاجره پیرامون دیوارنگاری میان مقامات حقوقی و قانونگذار و نیز مسئولان شهری از یک سو با کسانی که دیوارنگاری را شاید گونه هایی از ابراز احساسات شهروندان تلقی می کنند، ادامه دارد. با این وجود گونه ها و سبک های متفاوتی از دیوارنگاری ها با سرعت زیاد درحال تبدیل شدن به شکلی ویژه از هنر هستند درحالی که بحث و گفتگو درباره ارزش آنها میان هواداران و مخالفانشان ادامه دارد.
دیوارنگاری بخشی از
هنرهای خیابانی ونیز از عناصر اصلی فرهنگ هیپ هاپ بشمار می آید. از جمله خطوط نوشتاری برای شعار و تصویر سازی برای زیباسازی شهری یا تبلیغات فرهنگی و بطور کلی رسم هر گونه اثر هنری شامل بر متن، تصویر و برجسته نگاری که توسط طراح صورت پذیرفته باشد. منظور از هنر خیابانی آن بخش از گرافیک است که در کوچه و خیابان و سطح شهر با آن برخورد می کنیم. این هنر تاریخچه ای بسیار کهن دارد و ریشه در سنگ نبشته های تاریخی غارها و کتیبه های باستانی نقاشی های دیواری در ابعاد گوناگون دیده اید که از همین دسته اند. در سده بیستم و کمابیش هم زمان با جنگ جهانی دوم، مشاهده درج نام و نشان گروه ها بر روی دیوارها تبدیل به امری عادی شد. در برخی مواقع این دیوارنگاری ها بسیار با دقت و هنرمندانه اجرا می شوند و سبک های متعددی به خود می گیرند. برخی از این آثار بار معنایی بیش تری را به دوش می کشند که ممکن است حاوی یک پیام اجتماعی یا سیاسی باشد که حتی با استفاده از افشانه های رنگی بر روی دیوارها، ساختمانها و قطارها رسم می شوند. شاید شما هم تصاویری از دیوار برلین را دیده باشید که لبریز از این آثار بود یا نگاره های دیگر اینترنتی را که دست به دست یا بهتر بگویم ایمیل به ایمیل می چرخند که حاوی تصاویر نقاشی شده سه بعدی بر کف خیابان ها هستند. این ها تماماً هنرهای خیابانی هستند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
◄۩★۩ دیوار نگـــاری ۩★۩ ► 1
شاید براتون سوال باشه چرا باید گرافیتی به "این نام" باشه؟!
واژه گرافیتی (دیوارنگاری) از واژه گرافیو در زبان ایتالیایی مشتق شده است که به معنی اثر گذاری سریع یا خط خطی است و ممکن است اصل این واژه به «گرافیر»(نوشتن [با قلم فلزی]) در لاتین عامیانه باز گردد. [گرافیون: نوشتن بر اساس ریشه شناسی لغوی این واژه از مدت ها پیش به معنی نوشتن یا حک خطوط روی سطوح مورد استفاده بوده است.] - از لغت نامه امریکن هریتیج

پاسخ
 سپاس شده توسط Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، First Star ، saeedrajabzade
آگهی
#2
سبک خاصیه ..خیلی خاص !

هنر ینی این گرافیتیا :>

منم اَ این عکسا گذاشتم ببینید (:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=161404
پاسخ
 سپاس شده توسط saeedrajabzade


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان