امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قبل از حذف کنکور، باید جایگزین مناسبی برای آن تعیین شود

#1
«فراست رجبی» دانش آموز نخبه اهل رحیم آباد است که توانسته امسال رتبه هشتم آزمون سراسری در گروه علوم تجربی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، فراست رجبی فرزند سوم خانواده است و تلاش، امیدوار بودن در رسیدن به هدف و حمایت خانواده را رموز موفقیت خود در آزمون سراسری عنوان می‌کند، چراکه موفقیت در کنکور آن هم کسب رتبه هشتم آزمون سراسری موفقیتی است که مستلزم درس خواندن بسیار است.

شما از چه زمان و به طور میانگین چه میزان درس خواندید؟

با برنامه ریزی که از تابستان سال گذشته برای موفقیت در کنکور برای خودم انجام دادم درس خواندن برای آزمون سراسری را آغاز کردم، البته در ابتد چندان منظم و منسجم درس نخواندم، بلکه با گذشت روزها و نزدیک شدن به آزمون به طور صعودی ساعات مطالعه‌ام را افزایش دادم، به طوری که در آخرین روزهای خرداد ماه تا 16 ساعت در روز نیز درس خواندم.

شما در مرکز تیزهوشان لنگرود درس خواندید. در حالی که ساکن رحیم آباد هستید. آیا مسافت موجود را هر روز رفت و آمد می کردید؟ سختی این رفت و آمد تاثیر منفی بر درس خواندن تان به وجود نیاورد؟

زمانی که من آزمون تیزهوشان را دادم هنوز مرکز استعدادهای درخشان رودسر بازگشایی نشده بود لذا مجبور بودم با طی مسافت موجود، به مرکز استعدادهای درخشان شهر لنگرود بروم. در سال های نخست رفت و آمد انرژی زیادی از من می گرفت به طوری که دچار افت تحصیلی شدم اما با گذشت دو سال، به این نتیجه رسیدم که باید سختی ها را تحمل کرده تا بتوانم به هدفم برسم. لذا با وجود سختی رفت و آمد تصمیم گرفتم جدی تر و با انگیزه ی بیشتر نتیجه ی این زحمات را با درس خواندنم به دست آورم و در آزمون سراسری موفق شوم.

امکانات مدرسه تا چه میزان در موفقیت شما تاثیرگذار بود؟ آیا جوابگوی دانش آموزان بود؟

نسبت به شهرهای بزرگتر امکانات در شهرهای کوچک کمتر است؛ اما خوشبختانه با اجرای طرح کنکور مدرسه و تلاش دبیران این کمبودها جبران می‌شود.

چند سال است که مسئولان از حذف کنکور سراسری صحبت می کنند. شما به عنوان دانش آموزی که توانسته اید در این آزمون نتیجه بسیار مطلوبی به دست آورید آیا با حذف کنکور موافق هستید؟

فارغ از اینکه من توانسته‌ام در آزمون امسال رتبه تک رقمی بیاورم معتقدم حذف کنکور نمی تواند راه حل مناسبی باشد، زیرا هنوز راهکار مناسبی برای جایگزینی آن مطرح نشده است. امسال نیز که صحبت ها از تعلیق و عدم برگزاری کنکور بود، دانش آموزان دچار تشویش و سردرگمی بودند چون دقیقا کسی نمی داند امتحان‌های تشریحی تا چه میزان می تواند دانش و تلاش یک کنکوری را محک بزند، لذا به نظرم تنها در صورت ارائه یک روش مناسب می توان دست به حذف کنکور زد.

طی مدتی که برای درس خواندن منسجم کنکور تلاش می کردید، فضای خانه و خانواده برایتان چطور بود؟

از پدر و مادرم تشکر فراوانی می کنم که با روحیه دادن به من طی سال‌های گذشته و همین طور ایجاد فضایی آرام و با انگیزه در موفقیتم کمک بسیاری کردند. همینطور دبیرانم که با حمایت و پشتیبانی من سبب چنین موفقیتی شدند نیز تشکر می کنم.

با وجود تمرکز بر روی درس، آیا در برنامه خود فضایی برای تفریح نیز گذاشتید؟

بله، در طی سال برای ورزش وقت می گذاشتم البته هفته ای یک تا دو جلسه برای فوتبال اما با نزدیک شدن به زمان آزمون از این زمان نیز برای درس خواندنم استفاده کردم.

چه پیشنهاد یا توصیه ای به همسن و سالان خود در رسیدن به موفقیت در کنکور دارید؟

تلاش و ناامید شدن می تواند موفقیت در کنکور را رقم بزند. اگر دانش آموزان با تلاش خود به نتیجه مطلوب نرسیدند نباید ناامید شوند، بلکه باید با پشتکار و تلاش بیشتر به دور از ناامیدی برنامه‌ریزی کرده و به هدف خود برسند.

به گزارش ایسنا، رتبه‌های یک، دو و هشت امسال در رشته تجربی کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور متعلق به دانش آموزان گیلانی هستند.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کنکور سراسری علوم تجربی اردیبهشت ۱۴۰۳
  تحلیل سوالات ریاضی انسانی کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳
Lightbulb کنکور سراسری زبان های خارجه ( همراه با زبان های غیر انگلیسی) اردیبهشت ۱۴۰۳
Shocked ازمون میدیا کنکور هنر ۳۱ فروردین
Lightbulb کنکور سراسری هنر اردیبهشت ۱۴۰۳
Lightbulb کنکور سراسری زبان خارجه اردیبهشت ۱۴۰۳
Lightbulb کنکور سراسری ریاضی و فنی اردیبهشت ۱۴۰۳
Lightbulb کنکور سراسری علوم انسانی اردیبهشت ۱۴۰۳
Book پیش بینی سوالات احتمالی عربی کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳
Clocket آمار دقیق داوطلبان آزمون کنکور سراسری و فرهنگیان کشور به تفکیک استان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان