امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه با افراد بدقلق ارتباط برقرار کنیم

#1
چگونه با افراد بدقلق ارتباط برقرار کنیم 1
مقدمه
بیشتر ما افرادی را می‌شناسیم که هر موقعیتی را خراب و غیرممکن می‌سازند. تعامل با این افراد دشوار است و تقاضا از آن‌ها شما را به جایی نمی‌رساند - برای اینکه به احتمال زیاد، این افراد اصلاً هیچ مشکلی احساس نمی‌کنند. خواه مشکل بر اثر یک اختلال شخصیتی در آن‌ها باشد و یا هر مسئله‌ی اساسی دیگری، شما می‌توانید یاد بگیرید چگونه با افراد بدقلق در تعامل باشید و در این میان، سلامت عقلی خود را حفظ کنید. 
 
روش 1 : مدیریت برخوردها
 
چگونه با افراد بدقلق ارتباط برقرار کنیم 1
1.1 . سعی کنید حالت دفاعی به خود نگیرید.
بپذیرید که شما نمی‌توانید حریف این دسته از افراد شوید، لقب بدقلق بدون دلیل به آن‌ها داده نشده است. در ذهن این افراد شما منبع هر کار اشتباهی هستید و هر چیزی که بگویید باعث نمی‌شود آن‌ها دیدگاه شما را بپذیرند. نظر شما هیچ نتیجه‌ای ندارد، زیرا به هر حال شما همین حالا هم گناهکار هستید.
 
1.2 . موقعیت را بپذیرید.
افراد بدقلق وجود دارند. کاری وجود ندارد که شما درباره‌ی این موضوع بتوانید انجام دهید. مرحله‌ی اول فقط درباره‌ی روبرویی با واقعیت است: اگر فکر می‌کنید با یک شخص بدقلق طرف شده اید، احتمالاً حق با شماست. اگر شک دارید، با توجه به دستورالعمل زیر اقدام کنید. در نتیجه از سردردهای زیادی خلاص خواهید شد.
 
1.3 . به طور مستقیم اعلام مشکل نکنید.
اینکه بخواهید با صراحت مشکل را عنوان کنید، سبب بهبود رابطه‌ی شما با شخص بدقلق نمی‌شود. در صورت بیان مشکل، به جای رسیدن به مصالحه، شرایط سخت تر می‌شود. باید متوجه شوید که شما نمی‌توانید همانطور که با افراد دیگر رفتار می کنید، با او رفتار کنید – این یک موقعیت خاص است. 
از بعضی جنبه های خاص باید همانطور که با کودکان رفتار می کنید با این افراد نیز رفتار کنید. از این فکر که بتوانید با این‌گونه افراد گفتگوی معقولی داشته باشید صرف نظر کنید. این اتفاق هیچ‌گاه نمی‌افتد، حداقل نه با شما. آخرین 50 دفعه ای که سعی داشتید در مورد وضعیت رابطه‌ تان یک مصاحبه‌ی متمدنانه با او داشته باشید را به یاد بیاورید. به احتمال زیاد در انتهای تمام آن 50 بار، تمام گناه ها به گردن شما انداخته شده است. الآن تصمیم بگیرید تا از کوبیدن سرتان به دیوار جلوگیری کنید. 
 
1.4 متوجه شوید که مشکل شما نیستید، آن‌ها هستند.
این مورد ممکن است به طرز عجیبی دشوار باشد. توجه داشته باشید افراد بدقلق در مقصر نشان دادن دیگران کاملاً ماهر هستند. به احتمال زیاد، در بیشتر مواقعی که شما را مقصر می‌دانند خودشان تقصیرکار هستند.  
به یاد داشته باشید این نباید به عنوان روشی برای سرزنش آن‌ها استفاده شود. سرزنش کاری است که افراد بدقلق انجام می‌دهند و آن‌ها این کار را خیلی خوب بلدند. به جای آن، شما فقط سعی دارید با حقایق روبرو شوید، به خاطر خودتان.  
با وجود این، اینجا روش ساده‌ای برای اینکه مقصر واقعی را بشناسید وجود دارد: اگر مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید و تصمیم بگیرید که خودتان را بهتر کنید، به احتمال زیاد مقصر شما نیستید. به یاد داشته باشید، افراد بدقلق "هیچگاه اشتباه نمی‌کنند!"
 
چگونه با افراد بدقلق ارتباط برقرار کنیم 1
1-5 .خودتان را از شرایط جدا و رها کرده و آنرا خنثی کنید
زمانی که در وسط دعوا با یک شخص بدقلق هستید از روش زیر استفاده کنید:
خونسرد ماندن: خونسرد ماندن در آن شرایط حساس بهترین روش برای حفاظت از خودتان است. با عصبانیت حرف زدن و نشان دادن واکنش های احساسی شدید مانند گریه کردن، تنها آن‌ها را تحریک می‌کند تا رفتار دشوار خود را بیشتر کنند. 
جدایی: از آن شرایط خود را دور کنید و با بی تفاوتی آن را درمان و حل کنید. تحت هیچ شرایطی جلوی آن‌ها یا هیچ فرد دیگری بد صحبت نکنید زیرا با این کار خودتان را تا حد آن‌ها پایین آورده‌اید. با تمرکز روی هر چیز مثبتی در محیط اطراف یا در مکالمه با آن فرد، به صورت مثبتی توجه خود را پرت کنید. هر کار که می‌کنید فقط باید خونسرد بمانید!
خنثی کردن: دانستن این که در نهایت، آن طرفی که بیشتر حق با او است در مکالمه برنده می شود، می تواند به شما کمک کند. معمولاً خوب است که با پرسیدن سوال هایی که با "چرا" شروع می شوند، از این عنصر اساسی در مکالمه استفاده کرده و از موقعیت "بدقلقی" آنها برای مشخص کردن نتایج استفاده کنیم. با اینکار شما می‌توانید مکالمه را به سطح بالاتری رسانده و گروه، یا فقط فرد بدقلق، در یک موقعیت یک به یک، به این حقیقت برتر پاسخ خواهد داد. اگرچه شخص بدقلق اغلب سعی می کند جوابی بدهد که شما را بیشتر گیج کند.
 
1.6 در مقابل عصبانیت بایستید
شاید توجه کردن به این حقیقت که عصبانیت شما یک هدیه‌ی باارزش به شخص بدقلق است، در نوع رفتار شما تأثیر داشته باشد. در هنگام عصبانیت هر کاری که انجام دهید یا هر چیزی که بگویید بعدها بارها و بارها علیه شما استفاده خواهد شد. افراد بدقلق اغلب حافظه خارق العاده ای دارند و از ارائه‌ی لیستی از شکایات گذشته درباره‌ی شما دریغ نخواهند کرد. 5 سال بعد، ممکن است حرفی که امروز در عصبانیت زدید را از آن‌ها بشنوید ( چیزی که در آن موقعیت واقعاً منظور شما نبوده است). افراد بدقلق، پیدا کردن هر چیزی که فرصت سرزنش برای آنها فراهم کند را مثل پیدا کردن طلا دوست دارند.
 
1.7 خودتان را برای فرافکنی آماده کنید
متوجه باشید که شما برای بخشی (و یا تمام) این رفتار متهم خواهید شد. اگر شخص بدقلق شما نگاهی به این مطلب بیندازد، برای او مانند یک صفحه درباره‌ی شما به نظر خواهد آمد. خود را برای این حقیقت آماده کنید که کارها و اشتباهات شخص بدقلق همیشه به شما نسبت داده می‌شود. 
به یاد داشته باشید، در ذهن آن‌ها شما برای همه چیز مقصر هستید. آن‌ها برای پشتیبانی از این ایده استدلال‌های بی‌پایانی دارند و اگر شما به اشتباه آن‌ها را تشویق کنید، آن‌ها از هیچ چیزی بیشتر از اینکه به شما بگویند چرا شما فرد بدقلقی هستید خوشحال نخواهند شد، شما چقدر ساده بودید که به اشتباه فکر می کردید مقصر آنها هستند.
 
روش 2 : مدیریت بلندمدت 
2-1 مدیر باشید. تا زمان پایان رابطه، کار شما مدیریت فرد بدقلق است به طوری که او آسیب کمتری به شما برساند. 
به عنوان یک مدیر، بهترین منابعی که در اختیار دارید، سکوت (سکوت در مواردی مانند این واقعاً طلایی است)، راضی نگه‌داشتن فرد دیگر، و ناامید شدن از "خوب شدن" فرد بدقلق است. افراد بدقلق به دلیل گوش نمی‌دهند. آن‌ها نمی‌توانند ( و اگر بتوانند نمی‌خواهند)
بدانید که شما نمی‌توانید آن‌ها را متقاعد کنید که مسئولیتی برای مشکلات میان شما دارند. آن‌ها به یک دلیل کاملاً منطقی، نقص های خود را تشخیص نمیدهند (یا اگر بدهند سعی در بهبود ندارند): آن‌ها هیچ نقصی ندارند. شما باید بدون سرزنش کردن و یا عصبانی شدن این طرز فکر را فهمیده و مدیریت کنید. گفتن این مطلب از انجام دادن آن آسان تر است، و شما بارها و بارها اشتباه خواهید کرد. اما با گذشت زمان یک مدیر بهتر خواهید شد. 
 
2.2 دقت کنید که شاید مسأله به سازگاری برگردد 
گاه شخصی که با افراد دیگر به خوبی کنار می‌آید، فقط برای شما یک فرد بدقلق است. در بیشتر روابط بین افراد، سایه‌های خاکستری زیادی وجود دارد، اما برخی از افراد به سادگی مانند آب و روغن باهم جمع می‌شوند. 
اغلب پیش می آید که بشنوید شخص بدقلق شما می‌گوید: " همه مرا دوست دارند". این تلاشی است تا تقصیر به سمت شما برگردانده شود، بنابراین زیر بار آن نروید. اهمیتی ندارد این فرد چگونه با دیگران تعامل دارد. حقیقت این است که روشی که هر دوی شما با هم در ارتباط هستید اشتباه است. به یاد داشته باشید سرزنش کردن هیچ‌گاه حقیقت را تغییر نمی‌دهد. 
 
چگونه با افراد بدقلق ارتباط برقرار کنیم 1
2-3 با آن‌ها تنها نشوید
از تک به تک بودن با این افراد خودداری کنید. زمانی که می‌بینید به سمت شما می‌آیند، پیشنهاد دهید و اصرار کنید که شخص سومی به جمع شما اضافه شود. این کار اغلب نقشه‌های شخص بدقلق را بی‌نتیجه می‌کند. یک نوع از واکنش های آن‌ها این است که یک‌طرفه تصمیم می‌گیرند: "ما نیاز به شخص دیگری نداریم". ولی شما کاملاً آزاد هستید تا مدعی باشید که به یک شخص سوم نیاز دارید تا به درک بیشتر شما کمک کند و روی این امر پافشاری کنید. افراد قلدر هیچ‌وقت مقابل یک گروه نمی‌ایستند. 
 
2-4 از عزت نفس خود محافظت کنید
اگر با شخصی که تلاش می‌کند شما را مثل شیطان نشان دهد زیاد در ارتباط هستید، نیاز دارید تا مراحل فعالی را طی کنید تا یک تصویر شخصی مثبت از خود به بقیه نشان دهید. روی افرادی که شما را تصدیق می‌کنند تمرکز کنید. متوجه باشید که این شخص با هدف بهتر کردن تصویر خود، قصد خراب کردن شما را دارد. وقتی او جمله‌ای می‌گوید که با آن قصد آزار شما را دارد، این را متوجه باشید: بدانید او چرا این حرف را می زند – تا مردم به او بگویند که چقدر عالی و باحال است. شما بزرگتر و برتر از این هستید که بخواهید خودتان را تا سطح او پایین بیاورید.
به خودتان یادآوری کنید عقیده این شخص لزوماً درست نیست. بدانید که مقابله کردن با "حقایق" انسان‌های بدقلق، اغلب خیلی دشوار است.
حتی اگر جملات او ریشه‌ی کمی در حقیقت دارد، به آن‌ها توجه نکنید. شما نمی‌توانید به بدی ای باشید که این شخص می‌خواهد شما باور کنید که هستید. هیچ‌گاه با صدای بلند از خود دفاع نکنید. این تنها سبب می‌شود شخص بدقلق تحریک به سخنرانی تند دیگری شود. 
 
2-5 برای جدا کردن مسیرتان از او آماده باشید
بدانید که در نهایت باید میان شما و فرد بدقلق جدایی  ایجاد شود. سعی کنید میزان رابطه خودتان را با فرد بدقلق تا حداقل میزانی که کمتر از آن ممکن نیست پایین بیاورید. در صورتی که آن فرد یکی از دوستان شما است می‌توانید به راحتی از او جدا شوید. در مورد اعضای خانواده نیز سعی کنید رابطه و تماس خودتان را با آن‌ها به حداقل میزان ممکن کاهش دهید.
اگر نمی‌توانید از نظر فیزیکی سریعاً از او جدا شوید، این جدایی را به صورت ذهنی انجام دهید. در این صورت تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که منتظر واقعیت فیزیکی بمانید تا اتفاق بیفتد.
 
2-6-موضوعاتی که او را شخصی بدقلق می‌کنند بشناسید
اگر این فرد همسر شماست و می‌خواهید با او بمانید، سعی کنید موضوعاتی که او را شخصی بدقلق می‌کنند بشناسید و تا حد امکان از مطرح کردن این موضوعات خودداری کنید. سرتان به کار خودتان باشد. یک سرگرمی جالب واقعی پیداکرده و روی آن تمرکز کنید. اگر شخصی مذهبی هستید روی دینتان تمرکز کنید. در مورد اختلالات شخصیتی خودشیفتگی اطلاعاتی کسب کنید– این یک احتمال قطعی است. اگر به نظر شما آن فرد خودشیفتگی ندارد، باز هم مقالاتی درباره‌ی نحوه‌ی تعامل با آن‌ افراد بخوانید، زیرا پیروی از نکات و نصایح این مقالات ممکن است به شما کمک کند. 
 
2-8 مراقب باشید رفتارهای بدقلق او به شما سرایت نکند
اگر مراقب نباشید به زودی متوجه خواهید شد که نشانه‌های رفتارهای شخص بدقلق در رفتارهای خود شما نیز دیده می‌شود، حتی اگر واقعاً عمداً نباشد. با پذیرش اینکه آن شخص قابل تغییر نیست از سرزنش او خودداری کنید. این‌گونه کارها رفتار شخص بدقلق را مشخص می‌سازد و هیچ کار شما نمی‌تواند هیچ بخشی از گذشته‌ی او را تغییر دهد. 
2-9 از حریم خصوصی خود محافظت کنید
افراد بدقلق از هرگونه اطلاعات شخصی زندگی شما، هرچند کوچک باشد، به عنوان یک برگ برنده علیه شما استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند در مورد صحبت ساده ای که شما زمان غذا خوردن انجام داده‌اید داستان‌های زیادی برای افراد دیگر (مخصوصاً نزدیکان شما ) تعریف کنند. از آنجایی که این افراد در دست‌کاری حرف‌ها متخصص هستند، خیلی خوب می‌توانند شما را به صحبت درآورند.
افراد بدقلق خیلی خوب می‌توانند خودشان را طبیعی نشان دهند. اگر شما کاملاً متقاعد نشده باشید که چه شخصی هستید و چه نظری در مورد جنون خفیف این فرد دادید،  زمان‌هایی پیش خواهد آمد که شما با خودتان فکر ‌کنید: " هی، او انقدرها هم آدم بدی نیست، گمونم بتونم به او بگم که این اواخر چه حس و حالی دارم...." این یک اشتباه بزرگ است! این امر زمانی که اصلاً انتظارش را ندارید، به شکلی بد و دست‌کاری شده به خودتان بازمی‌گردد. مطالبی که در آخر شب در شرکت از روی اعتماد به او گفته اید، ممکن است زمانی که این فرد می‌خواهد در شرکت از شما سبقت بگیرد، با خون‌سردی تمام و با تجزیه و تحلیل بدی در جلوی تمام شرکت مطرح شود. او از هیچ اطلاعاتی برای نشان دادن "چهره واقعی" شما به دیگران دریغ نمی‌کند، و این جور اطلاعات بهترین راه برای کنترل کردن شما است.
 
2-10 بر خلاف آن‌ها باشید
شخصی خوش قلق و مثبت باشید! به عنوان فردی با تحمل، شکیبا، فروتن و مهربان زندگی کنید. 
 
چگونه با افراد بدقلق ارتباط برقرار کنیم 1
همه‌ی ما تحت تأثیر افراد اطرافمان قرار می‌گیریم. آن‌ها همیشه عالی نیستند و شما هم این‌طور نیستید. به هم احترام بگذارید، زیرا شما انسان هستید. اگر به شما احترام گذاشته نشد، متأسفانه مشکل از آن‌هاست. دیگران را درک کنید تا آنها شما را درک کنند. در نهایت این نوع رفتار شاید تنها روشی باشد که بر آن‌ها تأثیری داشته باشد. آن‌ها ممکن است در همه چیز تغییر نکنند اما شما می‌توانید انتظار یک تغییر را داشته باشید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چطور فکر کنیم تا افسرده نباشیم
  چیکار کنیم تا افسرده نباشیم؟
  چگونه در ۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه در ۲۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه عادت های بد را به سادگی ترک کنیم؟
  ارتباط نوجوانان با جنس مخالف
  چگونه با تنهایی و کمرویی کنار بیاییم؟
  والدین چگونه باید با افسردگی نوجوانان برخورد کنند؟
  درک کنیم، درک بشیم(:
  روش صحیح کنترل و عاشق کردن مردان چگونه است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان