امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عمل به قرآن لازمه مهجوریت‌زدایی از قرآن است

#1
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله‌سوار، قرآن را محور و اساس تبلیغ دانست و گفت: اساس ارشاد و تبلیغ مردم به دین مبین اسلام به واسطه قرآن و آیات نورانی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام شامل رحیم‌پور گفت: عمل به قرآن لازمه مهجوریت‌زدایی از قرآن است و اکنون وظیفه اصلی همه فعالان قرآنی تبلیغ و ترویج آموزهای قرآنی و دینی در جامعه است؛ چرا که قرآن در میان مردم در مهجوریت به سر می‌برد.

وی با بیان این‌که «محور ارشاد مردم به دین، قرآن است» تصریح کرد: کسانی که از سوی خداوند توفیق تلاوت و حفظ قرآن را پیدا کرده‌اند باید زکات این ثروت را در راستای ترویج قرآن کریم در بین مردم ادا کنند.

وی با تأکید بر ضرورت بکارگیری دستورات و شیوه‌های درست زندگی که در قرآن کریم ذکر شده است، گفت: اگر کسی با قرآن مأنوس باشد دنیای باطل به سوی او نیامده و دچار لغزش نخواهد شد و به تبع آن ناهجاری‌های اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که «مهجورگذاردن قرآن به معنای عدم توجه و تفکر در آیات شریفه قرآن و به روز عمل نکردن به دستورات الهی این مصحف شریف است» ادامه داد: فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت قرآن همواره در نشر فرهنگ غنی اسلام موفق بوده‌ است و در این راستا با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متنوع و با استفاده از جاذبه‌های قرآنی برای جوانان و نوجوانان آنان را به سوی قرآن‌آموزی و عمل به آن سوق می‌دهد.

رحیم‌پور در ادامه به ارایه گزارش اجمالی از عملکرد قرآنی این اداره در سطح شهرستان بیله‌سوار پرداخت و افزود: اداره تبلیغات اسلامی بیله‌سوار با همکاری مؤسسه قرآنی‌ الهادی در نیمه اول امسال فعالیت‌های قرآنی از قبیل برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن ویژه برادران و خواهران در ماه مبارک رمضان، محافل انس با قرآن و شبی با قرآن، جلسه دائمی تفسیر قرآن در بیله‌سوار و جعفرآباد، جلسه تخصصی تلاوت قرآن، آزمون‌های قرآنی، ختم قرآن در ماه رمضان، برگزاری دوره روخوانی و روان‌خوانی قرآن، اعزام داور و قاری به مسابقات قرآنی اداره تعاون و بسیج شهرستان، تجلیل از چهره‌های برتر قرآنی شهرستان را برگزار کرده‌ است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(..*)


عمل به قرآن لازمه مهجوریت‌زدایی از قرآن است 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یکی دو آیه از قرآن
  تفسیر های قرآن
Star نکاتی مهم که باید درباره قرآن بدانید
  قرآن و تحریف
  فایل تحت وب کتاب قرآن به ترجمه فارسی
  استفاده از قرآن و سنت در راستای ساخت جامعه قرآنی ضروری است
  ترتیب و چینش سوره های قرآن بر چه اساسی است؟
  برابری زنان و مردان در قرآن کریم
  برده داری در قرآن و اسلام
  چرا خداوند در قرآن كريم به عصر، سوگند ياد كرده است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان