امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

LG G2 Mini vs. HTC One Mini 2 نبرد کوتوله‌‌ها

#1
شروع ماجرای ساخت مدل‌های مینی از روی نمونه‌های فول سایز به یکی دو سال پیش و زمان ارائه S3 Mini از سوی سامسونگ باز می‌گردد. این رویه که در سامسونگ در S4 Mini‌ و البته به احتمال فراوان S5 Mini ادامه پیدا کرده است آرام‌آرام به دیگر برندها نیز گسترش یافته و اچ‌تی‌سی از سال گذشته و ال‌جی از سال جاری به این رقابت وارد شده‌اند. در مقاله پیش رو ضمن مقایسه G2 Mini و One Mini 2 با مشخصات و نقاط ضعف و قوت این دو مدل آشنا می‌شویم. با ما همراه شوید.

LG G2 Mini vs. HTC One Mini 2 نبرد کوتوله‌‌ها 1
دیباجه

G2 Mini و One Mini 2 با وجود مشخصات نسبتا نزدیک به دو نسل مختلف از تولیدات شرکت‌های سازنده تعلق دارند. از یک سو ال‌جی نزدیک به سه فصل تاخیر را پس از ورود G2 اصلی برای ارائه G2 Mini تجربه کرد و مشخصات و قابلیت‌های این مدل جدید نیز شباهت چندانی با G2 اصلی در زمینه طراحی، مشخصات مولتی‌مدیای و پردازشی ندارد. در سوی دیگر اوضاع برای اچ‌تی‌سی متفاوت دنبال شده و این شرکت پس از موفقیت نسبی در نسل اول خانواده وان شامل One Mini، One و One Max در نسل جدید و مدل One M8 کاملا در پی بدست آوردن بالاترین سطح بازار و رقابت با بزرگان این رده چون S5، G Pro 2 و Z2 است. در این شرایط معرفی One Mini 2 تقریبا همزمان با مدل اصلی برای تحکیم بازار این سازنده در کلاس میانی معرفی شده است. Mini 2 البته همانطور که از نام آن مشخص است ادامه‌ای بر One Mini قبلی به حساب آمده و امکانات و مشخصات آن تفاوت مشهودی با M8 دارد.

طراحی ظاهری

شکل ظاهری و طراحی بدنه در One Mini 2 همچنان برتری اچ‌تی‌سی در این زمینه را کاملا یادآور می‌شود. استفاده حداقلی از پلاستیک و حضور قطعات فلزی جلوه فوق‌العاده‌ای به این مدل می‌بخشد و از لحاظ رنگ‌آمیزی نیز با نمونه مشابه‌ای نسبت به M8 روبرو می‌شویم. در سوی دیگر G2 Mini به‌طور کامل از پلاستیک ساخته شده و از این لحاظ تفاوتی را با G2 اصلی تجربه نکرده است. انتقال دکمه‌های زیر صفحه‌نمایش به بخش پشتی به‌نوعی امضای طراحان ال‌جی در این مدل به شمار می‌رود که با وجود مشکلات مشخص در نخستین روزهای استفاده، به آرامی به گزینه‌ای استاندارد در ذهن کاربران تبدیل می‌شود. رنگ‌های متنوع و بدنه‌ای کمپکت از جمله نکات برجسته این مدل در زمینه طراحی هستند.

مقام اول : One Mini 2
مقام دوم : G2 Mini

اندازه‌ها

برای مقایسه اندازه‌های این دو مدل نخست باید به سایز صفحه‌نمایش آن‌ها توجه کرد جایی‌که Mini 2 از پنل 4.5‌ اینچی و G2 Mini‌ از پنل بزرگ‌تر 4.7 اینچی استفاده می‌کند. این اختلاف به بزرگ‌تر بودن G2 Mini در ذهن منجر می‌شود نکته‌ای که البته در عمل به حقیقت نمی پیوندد ابعاد دقیق G2 Mini برابر 9.8×66×129.6 میلیمتر است بدون در نظر گرفتن یک میلیمتر افزایش عرض در سایر زمینه‌ها بسیار از حریف خود کوچک‌تر است.

LG G2 Mini vs. HTC One Mini 2 نبرد کوتوله‌‌ها 1
شدیدترین تغییر در این میان به کاهش 7.8 میلیمتری ارتفاع تعلق دارد که به‌علت حضور دو اسپیکر استریو در بالا و پایین پنل در Mini 2 رخ داده است. در زمینه وزن نیز One Mini 2 شانسی برای رقابت ندارد و با بدنه فلزی خود 16 گرم سنگین‌تر از G2 Mini اندازه‌گیری می‌شود.

مقام اول : G2 Mini
مقام دوم : One Mini 2

صفحه‌نمایش

G2 Mini با پنل 4.7‌ اینچی نسبت به رقیب تایوانی خود با صفحه‌نمایش 4.5 اینچی در نگاه اول برتری دارد اما این همه ماجرا نیست و در زمینه رزولوشن و فشردگی پنل ماجرا به‌کل تغییر می‌کند؛ وضوح صفحه‌نمایش در One Mini 2 برابر 1280×720 پیکسل با تراکم 326ppi است حال آنکه در پنل qHD یا 960×540 پیکسلی G2 Mini تراکم به رقم 234ppi‌ کاهش پیدا می‌کند. هر دو صفحه‌نمایش از فناوری IPS TFT LCD در ساخت پنل بهره می‌برند اما در زمینه میزان روشنایی، کنتراست و کیفیت رنگ برتری بار دیگر به حریف اچ‌تی‌سی این رقابت تعلق دارد.

مقام اول : One Mini 2
مقام دوم : G2 Mini

دوربین

هر دو مدل نسبت به نمونه‌های فول‌سایز تغییر مشخصی را در رزولوشن دوربین ایجاد کرده‌اند این تغییر البته به دو شیوه جداگانه اتفاق افتاده جایی‌که G2 Mini‌ وضوح 13 مگاپیکسلی مدل اصلی را به 8 مگاپیکسل کاهش داده و One Mini 2 به‌جای دوربین 4 مگاپیکسلی بحث‌برانگیز اینک از نمونه‌ای 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دیگر تغییر مهم رخ داده در G2 Mini نسبت به G2‌ اصلی حذف لرزش‌گیر اپتیکال دستگاه است که در عکاسی در محیط‌های با نور کم نقش مهمی را ایفا می‌کند. در مورد کیفیت عکس‌های گرفته شده در One Mini 2 به‌علت حضور نداشتن نسخه نهایی دستگاه در بازار نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد اما G2 Mini برای مدلی در این کلاس قیمتی عملکرد مناسب و قابل‌قبولی دارد.

مقام اول : G2 Mini
مقام دوم : One Mini 2

چیپ پردازشی و حافظه

حضور چیپ‌ستی از خانواده Snapdragon 400 و پردازنده‌های چهارگانه ARM A7 با فرکانس 1.2‌ گیگاهرتز و گرافیک Adreno 305 شرایط کاملا مشابه‌ای را بین این دو مدل ایجاد می‌کند. این شباهت در حافظه جانبی نیز ادامه پیدا کرده و با 1 گیگابایت رم در هر مدل تفاوتی مابین آن‌ها دیده نمی‌شود. حافظه داخلی G2 Mini برابر 8 گیگابایت و حافظه داخلی One Mini 2 دو برابر و 16 گیگابایت است. هر دو مدل از اسلات‌کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند ولی G2 Mini تا 32 گیگابایت و One Mini 2 تا 128 گیگابایت امکان ارتقا دارد. این دو مورد آخر برتری اندکی را برای One Mini 2 در این رقابت ایجاد می‌کند.

مقام اول : One Mini 2
مقام دوم : G2 Mini

سیستم‌عامل، رابط کاربری

هر دو مدل از اندروید 4.4.2 کیت‌کت بهره می‌برند و در زمینه رابط کاربری نیز حضور Optimus UI در یک سمت و Sense UI در سمت دیگر شرایط بسیار مناسبی را در هر دو سو ایجاد می‌کند اما در این میان به‌علت استفاده از آخرین نسخه سنس موسوم به Sense UI v6 کفه ترازو بار دیگر تا حدودی به سمت One Mini 2 سنگینی می‌کند. 

LG G2 Mini vs. HTC One Mini 2 نبرد کوتوله‌‌ها 1
هر متفاوت، گزینه‌های ویرایشی متعدد، همراه با تغییرات در app drawer و Notification area بخشی از دلائل برتری Sense UI v6 محسوب می‌شوند.

مقام اول : One Mini 2
مقام دوم : G2 Mini

ارتباطات

G2 Mini در پله اول با ارائه نسخه دو سیم‌کارت بر حریف خود برتری نشان می‌دهد در سوی دیگر هر دو مدل از ارتباط نسل چهارمی LTE برخوردارند که برای کشورهای دارای این قابلیت مخابراتی ارزش بالاتری از حضور دو سیم‌کارت خواهد داشت. حداکثر سرعت اتصال HSDPA در G2 Mini برابر 21Mbps و در One Mini 2 برابر 42Mbps است. در زمینه وای‌فای، بلوتوث و NFC تفاوتی دیده نمی‌شود اما در G2 Mini از اینفرارد استفاده شده است که برتری محسوسی را ایجاد می‌کند. پشتیبانی از OTG نیز در هر دو دستگاه پیش‌بینی شده است.

مقام اول : G2 Mini
مقام دوم : One Mini 2

باتری

ظرفیت باتری در G2 Mini‌ برابر 2440mAh و در One Mini 2 برابر 2110mAh است. در این شرایط با توجه به یکسان بودن مشخصات پردازشی دستگاه اهمیت سایز و رزولوشن صفحه‌نمایش کاملا بیشتر خواهد بود که از میان این دو نیز تاثیر رزولوشن از سایز بیشتر است. به این ترتیب One Mini 2‌ به‌رغم اندازه کوچک‌تر پنل،‌ به‌دلیل وضوح بالاتر مصرف انرژی بیشتری خواهد داشت و با توجه به ظرفیت پایین‌تر، دوام باتری آن در یک استفاده مشابه کمتر از G2 Mini‌ است.

مقام اول : G2 Mini
مقام دوم : One Mini 2

نتیجه نهایی

استفاده از فلز در One Mini 2 و پلاستیک در بدنه G2 Mini در نگاه نخست تکلیف این دو مدل در قبال یکدیگر را تا حدود زیادی تعیین می‌کند مسئله‌ای که در زمینه قیمت نیز ادامه پیدا کرده و One Mini 2 نیز همچون مدل سال گذشته این کلاس مطمئنا از G2 Mini بسیار گرانقیمت‌تر خواهد بود. اما در تست گام به گام این دو مدل همه چیز نیز به نفع One Mini 2 نیز نیست و در مواردی همچون ابعاد و اندازه، دوربین، ارتباطات و باتری برتری محسوسی بر حریف خود دارد. G2 Mini در حال حاضر نزدیک به 870 هزار تومان قیمت دارد اما G2 Mini‌ مطمئنا از این رقم بسیار فراتر خواهد رفت.

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Writeage.com ‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هوآوی – سامسونگ؛ نبرد جدید بر سر کپی‌رایت
  Samsung Pay Mini برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی منتشر می‌شود
  نگاهی نزدیک به طراحی نوبیا Z11 Mini ؛ الگوبرداری از آیفون‌های اپل؟
  بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S4 mini
  LG G2 mini به ورژن آبنبات چوبی ارتقا می یابد
  اسمارت فون Oppo N1 Mini رسما معرفی شد : یک مینی ۵ اینچی با پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ ،
  3 قلوهاي ZTE معرفي شدند : با Nubia Z7، Z7 Mini، Z7 Max آشنا شويد
  معرفی Samsung Galaxy S5 mini
  اچ‌تی‌سی از One Mini 2 رونمایی کرد
  Alcatel OneTouch Idol Mini 6012D

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان